Pædagoger må ikke knappe mere end en knap pr bodystocking?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

Vingummien

qp skriver:

Da jeg i dag hentede min søn i vuggestuen kommer lederen hen til mig og siger, at hun liiiige ville fortælle mig noget ret upædagogisk i forhold til det tøj min søn havde på i dag!  (velour smækbukser med trykknapper forneden)???

Jo altså... nu var det sådan, at hans bukser havde hele 10 trykknapper og det måtte de jo ikke beskæftige sig med - de knapper jo også kun den miderste knap på bodyer når de skifter børnene?  (Har ellers altid formodet, at det var ren dovenskab)!!

Hun blev ved med, at køre rundt i det med knapperne og jeg var sgu halv chokeret idet jeg aldrig har hørt noget lignende... Jeg afbryder så hende og spørger om hun fortæller mig, at han ikke skal have de smækbukser på i vuggestuen? Men nej det mener hun ikke, at hun gør.... Hun bliver dog ved med, at snakke om de skide knapper hvilket resulterer i, at jeg siger til hende at hun kan tage hele smækbuksen af ham fremfor, at bruge de ellers meget praktiske knappet forneden - og det var hun så enig med mig i.

Ejh jamen jeg har aldrig hørt noget lignende - hvad er det for nogle regler, hvem har fundet på dem, hvor står det skrevet henne og har i kendskab til, at de kun må knappe den midterste knap i bodyen?

Hun sagde ydmere, at jeg skulle tænke over det næste gang jeg købte tøj til min søn?

En hvad har jeg godt nok aldrig hørrt om.

Emil har det tøjj på jeg giver ham på med eller uden knapper. han har også smæk bukser og det har de aldrig brokket sig over. Har har altid her i den kolde tid en body indenunder tøjet og de er skam altid knappet.

Men jov kan da godt se at det er nemmere at tage hele buksen af end at lige knappe de der knapper hurtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

mortil3under5

jeg har hørt om det før.

jeg har 3 børn hvor alle har gået i dp da der ikke er vuggestue. en af de 3 gjore det og knappede kun den miderste knap i bodyen, grunden var ar der er mange dp/padagoer der får slid i ledene når de skal til og på pension da de jo kommer til at knappe mange mange bodyer. jeg har dog aldrig været ude for at de brokker sig over knapper i selve tøjet.

hver gang de har været i gæste dp har der kun været en knap der har været lukket i bodyen, så det er meget udbredt her hvor jeg bor. for mig gør det ikke så meget at de spare på deres finger, men hvis der er nogen der vil brokke sig til mig over tøjet ( altså bukser og bluser) så synes jeg det er noget pjat for så må de sku tage tøjet helt af når de skal skiftes.

de skal ikke bestemme hvilkent tøj mine børn bruger. slut.

Anmeld

24. november 2009

TbCp

Jeg er godt nok overrasket over hvor mange der er "ligeglade" og bare ville give deres børn det tøj på de nu vil... hvad sker der ved at man tager lidt hensyn til dagplejeren?
Jeg siger ikke at dagplejeren skal bestemme hvad tøj ens barn skal have på, men hvorfor dog ikke give dem noget på der skåner dagplejerens led når der nu er mulighed for det?

Anmeld

24. november 2009

frk andreasen

det har jeg godt nok ikke hørt før

hun kunne måske have sagt det på en anden måde til dig

Anmeld

24. november 2009

wamse

TbCp skriver:

Jeg er godt nok overrasket over hvor mange der er "ligeglade" og bare ville give deres børn det tøj på de nu vil... hvad sker der ved at man tager lidt hensyn til dagplejeren?
Jeg siger ikke at dagplejeren skal bestemme hvad tøj ens barn skal have på, men hvorfor dog ikke give dem noget på der skåner dagplejerens led når der nu er mulighed for det?

er helt enig

Anmeld

24. november 2009

Mira0911

Det er vel en god regel alligevel, selvom man ville lidt skævt til den.. Hellere at de kun knapper en knap, end at de skal stoppe tidligt i branchen, pga slidgigt...

Anmeld

24. november 2009

vatten

Jeg kan nu ikke se problemet ved at give barnet bukser på uden knapper i..

I Mathias vuggestue har de aldrig sagt noget til knapper og knapper da alle i bodyerne. Men når de begynder at gå på toilet, må de ikke have smækbukser på dernede, før de selv kan tage dem af. Og så må de ikke have snore i noget af deres tøj- de bliver klippet af med det samme. Og så må vuggestuebørnene kun har venter uden fingre i på dernede- altså dem, hvor der er en tommel og så et stort "rum" til de sidste fingre.

Jeg synes det er helt i orden, at institutionen beslutter, hvilket tøj, de vil arbejde med og hvilket de ikke vil. Det er dem, det går udover og dem, der har ansvaret for børnene, når de er i deres varetægt, og nu er det jo ikke svært at finde bukser uden knapper og flyverdragte uden snore.

Anmeld

24. november 2009

N&J

vatten skriver:

Jeg kan nu ikke se problemet ved at give barnet bukser på uden knapper i..

I Mathias vuggestue har de aldrig sagt noget til knapper og knapper da alle i bodyerne. Men når de begynder at gå på toilet, må de ikke have smækbukser på dernede, før de selv kan tage dem af. Og så må de ikke have snore i noget af deres tøj- de bliver klippet af med det samme. Og så må vuggestuebørnene kun har venter uden fingre i på dernede- altså dem, hvor der er en tommel og så et stort "rum" til de sidste fingre.

Jeg synes det er helt i orden, at institutionen beslutter, hvilket tøj, de vil arbejde med og hvilket de ikke vil. Det er dem, det går udover og dem, der har ansvaret for børnene, når de er i deres varetægt, og nu er det jo ikke svært at finde bukser uden knapper og flyverdragte uden snore.

Det kan jeg så slet ikke se, altså det er fint at have retningslinjen, og den med snore er jo fordi børnene kan komme til skade med dem, men ellers så syntes jeg overhovedet ikke pædagogerne skal bestemme hvad jeg giver mit barn på, fint nok at de siger, vi ser helst at I giver alm. ble på istedet for bukseble, da det er mere besværligt at skulle tage alt tøjet af, men igen kun som retningslinje, ikke som regel, syntes det virkelig er at være smålig, altså man må fandme heller ikke noget længere og jeg var blevet så sur og også have spurgt til hvor det stod henne, når jeg var kommet til mig selv.. der er mulige arbejdsskader i alle jobs, og selvfølgelig er det muligt at hjælpe dem der skal arbejde, men det ville altså være det sammen hvis jeg tvang en af de ældre (som selv kunne ytre sig omkring sin påklæning) til at tage det på jeg ville, fordi det var mere praktisk, og tro mig der er fandme meget tøj der er upraktisk, men det er sku da ikke noget jeg kan bestemme, kun rådgive om...

Er virkelig helt lamslået over den besked..  

Anmeld

24. november 2009

Vingummien

NikitasMoar skriver:

Det kan jeg så slet ikke se, altså det er fint at have retningslinjen, og den med snore er jo fordi børnene kan komme til skade med dem, men ellers så syntes jeg overhovedet ikke pædagogerne skal bestemme hvad jeg giver mit barn på, fint nok at de siger, vi ser helst at I giver alm. ble på istedet for bukseble, da det er mere besværligt at skulle tage alt tøjet af, men igen kun som retningslinje, ikke som regel, syntes det virkelig er at være smålig, altså man må fandme heller ikke noget længere og jeg var blevet så sur og også have spurgt til hvor det stod henne, når jeg var kommet til mig selv.. der er mulige arbejdsskader i alle jobs, og selvfølgelig er det muligt at hjælpe dem der skal arbejde, men det ville altså være det sammen hvis jeg tvang en af de ældre (som selv kunne ytre sig omkring sin påklæning) til at tage det på jeg ville, fordi det var mere praktisk, og tro mig der er fandme meget tøj der er upraktisk, men det er sku da ikke noget jeg kan bestemme, kun rådgive om...

Er virkelig helt lamslået over den besked..  

Jeg tænker også pris når jeg læser at de skal bestemme. Fedt hvis man ikke har råd til at købe andet end det man gør og så SKAL gøre det fordi det er nemmest for dem. De har aldrig brokket sig i vuggestuen over det tøj han har på, jeg er gået med til næsten alt hvad de har sagt om ude tøj men hver dags tøj der køber jeg altså det der er pænest og jeg har råd til, har da også købt tøj jeg selv syntes er piise træls men syntes er herre sødt til ham.

Sidste gang fik han buksebleer med  fordi at det var det vi havde hjemme, og jeg lavede sjov med det og sagde at nu vil de nok hade mig men det var det vihavde til vi fik penge og så grinede hun bare men gav ret i at de er trælse, men igen det var det vi havde indtil på mandag.

Anmeld

24. november 2009

Vingummien

TbCp skriver:

Jeg er som sådan ikke ligeglad, men når de er små er det faktisk svært at finde tøj der ikke er knapper i fordi det netop er lavet af hensyn til de har ble på og at man ikke skal masse det ned over deres hoveder.

Knapper du kun 1? Ødelægger det ikke bodyen i formen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.