vatten skriver:
Jeg kan nu ikke se problemet ved at give barnet bukser på uden knapper i..
I Mathias vuggestue har de aldrig sagt noget til knapper og knapper da alle i bodyerne. Men når de begynder at gå på toilet, må de ikke have smækbukser på dernede, før de selv kan tage dem af. Og så må de ikke have snore i noget af deres tøj- de bliver klippet af med det samme. Og så må vuggestuebørnene kun har venter uden fingre i på dernede- altså dem, hvor der er en tommel og så et stort "rum" til de sidste fingre.
Jeg synes det er helt i orden, at institutionen beslutter, hvilket tøj, de vil arbejde med og hvilket de ikke vil. Det er dem, det går udover og dem, der har ansvaret for børnene, når de er i deres varetægt, og nu er det jo ikke svært at finde bukser uden knapper og flyverdragte uden snore.
Det kan jeg så slet ikke se, altså det er fint at have retningslinjen, og den med snore er jo fordi børnene kan komme til skade med dem, men ellers så syntes jeg overhovedet ikke pædagogerne skal bestemme hvad jeg giver mit barn på, fint nok at de siger, vi ser helst at I giver alm. ble på istedet for bukseble, da det er mere besværligt at skulle tage alt tøjet af, men igen kun som retningslinje, ikke som regel, syntes det virkelig er at være smålig, altså man må fandme heller ikke noget længere og jeg var blevet så sur og også have spurgt til hvor det stod henne, når jeg var kommet til mig selv.. der er mulige arbejdsskader i alle jobs, og selvfølgelig er det muligt at hjælpe dem der skal arbejde, men det ville altså være det sammen hvis jeg tvang en af de ældre (som selv kunne ytre sig omkring sin påklæning) til at tage det på jeg ville, fordi det var mere praktisk, og tro mig der er fandme meget tøj der er upraktisk, men det er sku da ikke noget jeg kan bestemme, kun rådgive om...
Er virkelig helt lamslået over den besked.. 
Anmeld