Pædagoger må ikke knappe mere end en knap pr bodystocking?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2009

heaven

qp skriver:

Jamen det er netop pga den ergonomiske belastning i arbejdet de ikke må det - jeg har bare aldrig hørt om dette før og blev sgu lidt chokeret.

Tænkte nemlig også på det med, at hun rådede mig til at tænke over det næste gang jeg skulle ud at købe tøj til ham... Hvad skal hun blande sig i det for - det er da en privat sag hvad tøjdesign jeg vælger til mit barn.

Ejh men jamen.... ja det er mange knapper på en dag meeeeeeeeeeeeen for helvede, bliver det ikke bare en tand for samlebåndsagtigt og upersonligt?

hva med at få denne regel/udmeldning på skrift??? egentlig er det jo fint nok de har en holdning til sagen - for mig at se er det  mere selve kommunikationsformen den er gal med - det lyder som om det blev sagt lidt nedladende og bedrevidende, og ikke særligt assertivt. Og det ville jeg også blive lidt muggen over.....

Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

qp

heaven skriver:

hva med at få denne regel/udmeldning på skrift??? egentlig er det jo fint nok de har en holdning til sagen - for mig at se er det  mere selve kommunikationsformen den er gal med - det lyder som om det blev sagt lidt nedladende og bedrevidende, og ikke særligt assertivt. Og det ville jeg også blive lidt muggen over.....

Jannie

Arj jamen jeg ved sgu næsten ikke hvad jeg skal og ikke skal.... hehe. Hun forsøgte, at sige det på en sjov måde - men fordi jeg blev så rystet/ overrasket så kunne jeg jo ikke se noget sjovt i det.

Anmeld

23. november 2009

dorthemus

heaven skriver:

Jannie

Sådan har jeg det også - jeg kan egentlig godt forstå det, hvis jeg tænker professionelt, men måden det blev kommunikeret ud på er efter min mening også uheldig

Det er lige præcis sådan nogle ting som skaber dårligt samarbejde mellem inst. og hjem.

Dorthe

Anmeld

23. november 2009

dorthemus

qp skriver:

Arj jamen jeg ved sgu næsten ikke hvad jeg skal og ikke skal.... hehe. Hun forsøgte, at sige det på en sjov måde - men fordi jeg blev så rystet/ overrasket så kunne jeg jo ikke se noget sjovt i det.

Jeg synes du skal tale med hende igen og fortæl hende hvordan du havde det...så I kan komme videre herfra

Anmeld

23. november 2009

heaven

dorthemus skriver:

Jeg synes du skal tale med hende igen og fortæl hende hvordan du havde det...så I kan komme videre herfra

just what i sku te to say......

Jannie

Anmeld

23. november 2009

qp

dorthemus skriver:

Du har nok ret...  - hun er bare super overfladisk i forvejen og meget uhensigtsmæssig i sin fremtræden, så jeg ved sgu ikke hvad jeg ville få ud af det som så.

Der står vel ingen steder, at pædagogerne skal knappe alle 3 knapper i en bodystocking såvel som der ikke står noget om, at de kun skal knappe en - så det må vel næsten være en holdningssag?

Jeg synes personligt det er ØV at alle 3 knapper ikke bliver knappet, for det er jo ligesom dem der bærer bleen og gør det konfortabelt for barnet, at rende rundt.

Anmeld

23. november 2009

ekzunz

Fuldstændig irrelevant vil jeg lige fortælle at imorges da jeg afleverede børn, mødte jeg en lille pige med nissehue..... så kom der en pædagog og sagde "tag den af - vi har legetøjsdag om fredagen og idag er det mandag...."

Så i vores børnehave må ungerne ikke have nissehue på. Det er legetøjsdag om fredagen og der kan de så vælge imellem at tage en nissehue på eller at tage 1 stk. legetøj med (uden batterier (det er også forbudt)) Gaaaaabbbbb - de har mange regler....

Mht. knapperne, kan jeg da godt se at det bliver til mange knapper, men så havde en seddel på opslagstavlen da været en bedre formidlingsform end tåbelige hentydninger...

Anmeld

23. november 2009

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Jamen det er netop pga den ergonomiske belastning i arbejdet de ikke må det - jeg har bare aldrig hørt om dette før og blev sgu lidt chokeret.

Tænkte nemlig også på det med, at hun rådede mig til at tænke over det næste gang jeg skulle ud at købe tøj til ham... Hvad skal hun blande sig i det for - det er da en privat sag hvad tøjdesign jeg vælger til mit barn.

Ejh men jamen.... ja det er mange knapper på en dag meeeeeeeeeeeeen for helvede, bliver det ikke bare en tand for samlebåndsagtigt og upersonligt?

det var noget af det vi fik at vide til det møde man er til når de små begynder i dp :0) at de altså ikke undgår knapperne af dovenskab, men simpelthen fordi man risikerer slid gigt i fingrene af alle de trykknapper.... jeg synes faktsik det er vældig logisk og at der ikke er noget underligt/dovent i det...

der er forholdsregler ved alle jobs, og at passe børn er jo også et job:0) det skader jo ikke barnet at der kun knappes 1 knap i bodyen...

noget helt andet er så, at jeg synes hun leverede budskabet på en uheldig måde, det er noget man bør få at vide når barnet starter eller til møder osv... ikke på den måde hun gjorde det der.....

desuden må hun jo bare tage bukserne af ham på en anden måde så, hun kan ikke bestemme hvad du skal købe af tøj og hvad han får på i vg....

jeg tænker sgu ikke over hvad Nikoline får på i dp

men jeg synes som sagt ikke at der er noget underligt ved sagen....

Anmeld

23. november 2009

dorthemus

qp skriver:

Du har nok ret...  - hun er bare super overfladisk i forvejen og meget uhensigtsmæssig i sin fremtræden, så jeg ved sgu ikke hvad jeg ville få ud af det som så.

Der står vel ingen steder, at pædagogerne skal knappe alle 3 knapper i en bodystocking såvel som der ikke står noget om, at de kun skal knappe en - så det må vel næsten være en holdningssag?

Jeg synes personligt det er ØV at alle 3 knapper ikke bliver knappet, for det er jo ligesom dem der bærer bleen og gør det konfortabelt for barnet, at rende rundt.

Med fare for at blive skældt ud, så spørger jeg alligevel: hvorfor ikke bare give han todelt undertøj på?... Ikke for at overgive dig men mere fordi jeg selv - helt personligt - mener at bodyer bedst egner sig til helt små børn under et år. Synes bodyer er enormt upraktisk, især hvis barnet har skidt udenfor bleen..så skal alt jo skiftes!!

Anmeld

23. november 2009

Sjl-msl-Mkl

Jeg kan love for a vis det var blevet sagt i min datters vuggestue, så havde hun tøj med 50 knapper på næste dag... Der ingen der skal fortælle mig hvad min datter skal have på a tøj... De har da bare af gøre deres arbejde... Jeg er godt nok chokket over den udmelding du fik der... wow

HAHAHAHAHAHAHAHHAHA det havde min datter sgu også.

Kan lige se det for mig, Feluca med 50 trykknapper på sit tøj... FNIS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.