Pædagoger må ikke knappe mere end en knap pr bodystocking?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

dorthemus

mortil3under5 skriver:

jeg har hørt om det før.

jeg har 3 børn hvor alle har gået i dp da der ikke er vuggestue. en af de 3 gjore det og knappede kun den miderste knap i bodyen, grunden var ar der er mange dp/padagoer der får slid i ledene når de skal til og på pension da de jo kommer til at knappe mange mange bodyer. jeg har dog aldrig været ude for at de brokker sig over knapper i selve tøjet.

hver gang de har været i gæste dp har der kun været en knap der har været lukket i bodyen, så det er meget udbredt her hvor jeg bor. for mig gør det ikke så meget at de spare på deres finger, men hvis der er nogen der vil brokke sig til mig over tøjet ( altså bukser og bluser) så synes jeg det er noget pjat for så må de sku tage tøjet helt af når de skal skiftes.

de skal ikke bestemme hvilkent tøj mine børn bruger. slut.

Det ku jo også være, at man ku tage en stille og rolig og saglig debat om tøj...det gør vi i min børnehave hvor forældre tit kommer for at få en "tøjsnak"

Jeg arbejder i en udflytterbørnehave hvor vi er meget ude hver dag og hvor vi har et udendørstoilet og der er der bestemt tøj der egner sig bedre end andet og kræver en vis form for selvhjulpenhed når der om vinteren også skal bakses med flyverdragten

Dorthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

dorthemus

TbCp skriver:

Jeg er godt nok overrasket over hvor mange der er "ligeglade" og bare ville give deres børn det tøj på de nu vil... hvad sker der ved at man tager lidt hensyn til dagplejeren?
Jeg siger ikke at dagplejeren skal bestemme hvad tøj ens barn skal have på, men hvorfor dog ikke give dem noget på der skåner dagplejerens led når der nu er mulighed for det?

Min erfaring er også, at det hverken skyldes uvilje fra dp/pæd. eller forældre, men fordi vi nogle gange mangler viden/forståelse for hinandens udgangspunkt.

BEDRE KOMMUNIKATION er vejen frem

Dorthe

Anmeld

24. november 2009

dorthemus

Mumto3 skriver:

Ork, nej, det er INGEN TING!!! I vores børnehave får vi seddel med hjem i forbindelse med julearrangement, at nu må vi voskne ikke sidde og hyggesnakke, for så ødelægger vi oplevelsen for børnene, vi må ikke spørger til opskriften på småkagerne (de er hjemmebagte) eller hvem der har bagt dem. Det gør det alt for konkret for børnene, at der er nogen der har lavet dem, istedet for at vupti: så var der småkager.

Der er regler om hvad for noget tøj de må have på (f.eks. må pigerne ikke have perler eller pallietter, og der må ikke være tryk på maven). Derudover skal der være tykketrøje i ULD som de kan få på inden under flyverdragten når det er koldt. Vi får også besked på at de skal have bomulds hue på i overgangsmånederne og uldhue på om vinteren, og vi får besked når de skal have 'en anden slags hue på'.  Piger med langt hår, skal have sat det op, og det må ikke være med lilla elastik. For det er børnehavens farve osv. osv. osv.

Der er regler for ALT!!!! Der er svært at finde rundt i, men når man først har lært det , så er der supernemt. Intet er overladt til tilfældighederne, og der er en grund til hver eneste regel de har. (det er så ikke sikkert man er enige i den grund!) men de forklare altid HVORFOR de har lavet de mange mange regler.

Gud nej...sådan et sted kunne jeg slet ikke arbejde

Anmeld

24. november 2009

Vingummien

Mumto3 skriver:

Ork, nej, det er INGEN TING!!! I vores børnehave får vi seddel med hjem i forbindelse med julearrangement, at nu må vi voskne ikke sidde og hyggesnakke, for så ødelægger vi oplevelsen for børnene, vi må ikke spørger til opskriften på småkagerne (de er hjemmebagte) eller hvem der har bagt dem. Det gør det alt for konkret for børnene, at der er nogen der har lavet dem, istedet for at vupti: så var der småkager.

Der er regler om hvad for noget tøj de må have på (f.eks. må pigerne ikke have perler eller pallietter, og der må ikke være tryk på maven). Derudover skal der være tykketrøje i ULD som de kan få på inden under flyverdragten når det er koldt. Vi får også besked på at de skal have bomulds hue på i overgangsmånederne og uldhue på om vinteren, og vi får besked når de skal have 'en anden slags hue på'.  Piger med langt hår, skal have sat det op, og det må ikke være med lilla elastik. For det er børnehavens farve osv. osv. osv.

Der er regler for ALT!!!! Der er svært at finde rundt i, men når man først har lært det , så er der supernemt. Intet er overladt til tilfældighederne, og der er en grund til hver eneste regel de har. (det er så ikke sikkert man er enige i den grund!) men de forklare altid HVORFOR de har lavet de mange mange regler.

Vænner sig til det  oh my goog. Det kunne jeg ikke. Ligefrem farven på hår elastikket  chok

Anmeld

24. november 2009

TbCp

suanne85 skriver:

Nu du nævner det med at vende streg koden. Det har jeg opgivet at gøre nu. For hver gang jeg gør det så drejer de det alligvel hehe

Det har jeg aldrig oplevet men tilgengæld har jeg flere gange fået et "tak fordi du har vendt varerne rigtigt"

Anmeld

24. november 2009

Vingummien

TbCp skriver:

Det har jeg aldrig oplevet men tilgengæld har jeg flere gange fået et "tak fordi du har vendt varerne rigtigt"

Oki, her i Randers er det vist en vane at vende dem, for de har gjort det hver gang jeg har vendt dem rigtig. Ser faktisk ud til det går hurtigt når jeg bare smider det op for så finder de den hurtigere en når den ligger rigtigt og de så drejer den alligevel hehe

Anmeld

24. november 2009

TbCp

Oki, her i Randers er det vist en vane at vende dem, for de har gjort det hver gang jeg har vendt dem rigtig. Ser faktisk ud til det går hurtigt når jeg bare smider det op for så finder de den hurtigere en når den ligger rigtigt og de så drejer den alligevel hehe

Så er det nok bare fordi de er lidt smartere her i Odense

Anmeld

24. november 2009

Vingummien

TbCp skriver:

Så er det nok bare fordi de er lidt smartere her i Odense

ja det tror jeg på hehe

Anmeld

24. november 2009

Cris

Jeg kan godt forstå dig. Men jeg kan også forstå pædagogerne. Man bliver så træt af de der knapper. Når man skifter børn 117 gange om dagen, så kan jeg forstå at de helts vil have noget nemt tøj til børn. I Spanien er forbudt i mange institutioner at bruge smakbukser til børn. Man skal huske, at desværre er pædagogerne noget presset. Vi bruger ikke bodier siden han var ca 1 år, vi køber noget undertøj som er lang nok til at kunne holde i hans bukser eller strømpebukser om vinteren. Og jeg plejer at give ham nogle bukser med elastiker, så de ikke skal slås med knapperne i vuggestue. Jeg synes, at så nogle små detalier hjælper dem til at have lidt mere overskud på arbejde

Anmeld

24. november 2009

TbCp

Cris skriver:

Jeg kan godt forstå dig. Men jeg kan også forstå pædagogerne. Man bliver så træt af de der knapper. Når man skifter børn 117 gange om dagen, så kan jeg forstå at de helts vil have noget nemt tøj til børn. I Spanien er forbudt i mange institutioner at bruge smakbukser til børn. Man skal huske, at desværre er pædagogerne noget presset. Vi bruger ikke bodier siden han var ca 1 år, vi køber noget undertøj som er lang nok til at kunne holde i hans bukser eller strømpebukser om vinteren. Og jeg plejer at give ham nogle bukser med elastiker, så de ikke skal slås med knapperne i vuggestue. Jeg synes, at så nogle små detalier hjælper dem til at have lidt mere overskud på arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.