Pædagoger må ikke knappe mere end en knap pr bodystocking?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2009

qp

Znuzke skriver:

Fuldstændig irrelevant vil jeg lige fortælle at imorges da jeg afleverede børn, mødte jeg en lille pige med nissehue..... så kom der en pædagog og sagde "tag den af - vi har legetøjsdag om fredagen og idag er det mandag...."

Så i vores børnehave må ungerne ikke have nissehue på. Det er legetøjsdag om fredagen og der kan de så vælge imellem at tage en nissehue på eller at tage 1 stk. legetøj med (uden batterier (det er også forbudt)) Gaaaaabbbbb - de har mange regler....

Mht. knapperne, kan jeg da godt se at det bliver til mange knapper, men så havde en seddel på opslagstavlen da været en bedre formidlingsform end tåbelige hentydninger...

Jesus christ.... de love og regler er blevet lavet for, at de voksne skal kunne overskue hverdagen og ikke børnene. Hvad ville der ske hvis man bare LOD DEM? Ville de voksnes verden bryde sammen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

qp

ka-ri-na skriver:

det var noget af det vi fik at vide til det møde man er til når de små begynder i dp :0) at de altså ikke undgår knapperne af dovenskab, men simpelthen fordi man risikerer slid gigt i fingrene af alle de trykknapper.... jeg synes faktsik det er vældig logisk og at der ikke er noget underligt/dovent i det...

der er forholdsregler ved alle jobs, og at passe børn er jo også et job:0) det skader jo ikke barnet at der kun knappes 1 knap i bodyen...

noget helt andet er så, at jeg synes hun leverede budskabet på en uheldig måde, det er noget man bør få at vide når barnet starter eller til møder osv... ikke på den måde hun gjorde det der.....

desuden må hun jo bare tage bukserne af ham på en anden måde så, hun kan ikke bestemme hvad du skal købe af tøj og hvad han får på i vg....

jeg tænker sgu ikke over hvad Nikoline får på i dp

men jeg synes som sagt ikke at der er noget underligt ved sagen....

Jeg kan godt se det, at de knapper mange knappe og det ik er skide smart for det ene og det andet.... men altså well, sådan kan man da også blive ved? Jeg synes virkelig det er blevet så samlebåndsagtigt og det er først NU hvor jeg selv har fået et barn, at jeg mærker det helt ind i skindet....

Anmeld

23. november 2009

qp

Mig med maven skriver:

Hmmm... PUHA, for en kaffesur pædagog.

Jeg har ALDRIG hørt noget lignende, ikke med bodyen, eller med Nissehuen. Jeg kan VIRKELIG ikke se problemet, fra institutionens side.

MEEEEN jeg kan se dit problem, det vigtigeste i verden er vores børn, (Nuværende, eller kommende, smiler), derfor er det også vigtigt at der er tillid til dem vi aflevere dem hos, derfor skal sådanne beskeder ikke leveres på den måde, hvis den iverhoved skal leveres....

Og hvis en pædagog har tid og overskud til at fortælle dig hvad han eller hun synes om dit barns tøj, har pædagogen for meget tid, MÅSKE skulle han eller hun bruge tiden på pædagogisk arbejde.

Jeg går egentlig ind for at pædagoger "Blander" sig i børns påklædning, hvis den er upassende, fx sommertøj om vinteren eller lignende. MEN jeg synes ikke at det du har valgt er upassende.

DER ER FANDME SKU INGEN LEDELSE/FAGFORENING DER SKAL FORTÆLLE MIG OM JEG SKAL LUKKE EN ELLER FLERE KNAPPER I LØBET AF EN "PUDSLE TID", DET ER TRODS ALT I DENNE SITUATION HVOR PÆDAGOGEN OG BARNET NETOP HAR EN TIL EN TID, OG DET BURDE UDNYTTES.

En meget overrasket og forarget pædagog!  

Skide godt skrevet!! (også pædagog)

Anmeld

23. november 2009

dorthemus

DatterMalou skriver:

Nej det vil jeg selvfølgelig ikke. Men det gør hun heller ikke, for hun bruger str. 92 nu. Så der er desværre ikke langt igen.

hehe..okay

Anmeld

23. november 2009

Mig med maven

Ret skal være ret.

Dog er jeg samme med "jeres" børn mere end i selv er, af børnenes vågne tid vel og mærke, meeeeen (Lyftet pegefinger), det gør mig ikke til ekspert på netop jeres barn. Dem der kender børnene bedst er i bund og grund MOAR og FAR!

Derfor skal man virklelig træde varsomt, og lade det ligge, hvis det er så lille et problem, jeg kan endnu ikke se problemet.

Hvis de små sarte pædagogfingre ikke kan klare at lukke et par knapper eller ti for den sags skyld, skulle institutionen måske overveje "uniformer" det kan jo ikke være rigtig at forældrene skal købe tøj efter hvad der er bedst for de sarte hænder...

Ej jeg kører mig selv helt op, jeg kan virkelig mærke at jeg bliver vred over dette... Hun skal nok være glad for at hun ikke havde svunget den i hovedet på mig!

(Pædagogen)

Anmeld

23. november 2009

qp

Mig med maven skriver:

Ret skal være ret.

Dog er jeg samme med "jeres" børn mere end i selv er, af børnenes vågne tid vel og mærke, meeeeen (Lyftet pegefinger), det gør mig ikke til ekspert på netop jeres barn. Dem der kender børnene bedst er i bund og grund MOAR og FAR!

Derfor skal man virklelig træde varsomt, og lade det ligge, hvis det er så lille et problem, jeg kan endnu ikke se problemet.

Hvis de små sarte pædagogfingre ikke kan klare at lukke et par knapper eller ti for den sags skyld, skulle institutionen måske overveje "uniformer" det kan jo ikke være rigtig at forældrene skal købe tøj efter hvad der er bedst for de sarte hænder...

Ej jeg kører mig selv helt op, jeg kan virkelig mærke at jeg bliver vred over dette... Hun skal nok være glad for at hun ikke havde svunget den i hovedet på mig!

(Pædagogen)

Tænkte faktisk også på den med uniformer - der er sgu der vi ender hvis det bliver ved med, at køre på denne måde.

Anmeld

24. november 2009

mariamiss6

dorthemus skriver:

Med fare for at blive skældt ud, så spørger jeg alligevel: hvorfor ikke bare give han todelt undertøj på?... Ikke for at overgive dig men mere fordi jeg selv - helt personligt - mener at bodyer bedst egner sig til helt små børn under et år. Synes bodyer er enormt upraktisk, især hvis barnet har skidt udenfor bleen..så skal alt jo skiftes!!

Begge mine drenge, på henholdsvis 2½ og 11 måneder, har altså ret små numser. Hvilket betyder at de begge faktisk taber bleen, på ægte '3 mand og 1 baby' -manér, hvis ikke de har bodystocking på....

Ikke fordi jeg som sådan e ruenig med dig, for kan da godt se du i bund og grund hælder lige meget til begge sider...

Men nu nævner du jo netop, det med at body er bæ, hvis der er skidt ved siden af..... Men hva så hvis mangel på en body, er/kan være skyld i at der bliver skidt ved siden af??? Ville du så stadig kun knappe 1 eller slet ingen knapper i den der forbandede body, eller forlange 2 delt undertøj?

For af ovenstående grunde, sværger vi stadig til bodyer, i alle størrelser, og natdragt, til vores unger her hjemme. Og som qp også så fint siger det, så er de rjo en grund til at en body indeholder evt. 3 knapper og ikke kun 1.... Forestil dig lige at have en hel ble, som G-string, og så endda som dreng.... Det synes jeg faktisk e rundfair over for barnet. og isør endda et som ville have betydeligt mange flere uheld med 2-delt tøj, end med en irriterende body...

Min store søn er i øvrigt udemærket i stand til selv at komme ud af ALT sit tøj, selvom der findes knapper han ikke kan åbne selv

Anmeld

24. november 2009

TbCp

Da jeg i dag hentede min søn i vuggestuen kommer lederen hen til mig og siger, at hun liiiige ville fortælle mig noget ret upædagogisk i forhold til det tøj min søn havde på i dag!  (velour smækbukser med trykknapper forneden)???

Jo altså... nu var det sådan, at hans bukser havde hele 10 trykknapper og det måtte de jo ikke beskæftige sig med - de knapper jo også kun den miderste knap på bodyer når de skifter børnene?  (Har ellers altid formodet, at det var ren dovenskab)!!

Hun blev ved med, at køre rundt i det med knapperne og jeg var sgu halv chokeret idet jeg aldrig har hørt noget lignende... Jeg afbryder så hende og spørger om hun fortæller mig, at han ikke skal have de smækbukser på i vuggestuen? Men nej det mener hun ikke, at hun gør.... Hun bliver dog ved med, at snakke om de skide knapper hvilket resulterer i, at jeg siger til hende at hun kan tage hele smækbuksen af ham fremfor, at bruge de ellers meget praktiske knappet forneden - og det var hun så enig med mig i.

Ejh jamen jeg har aldrig hørt noget lignende - hvad er det for nogle regler, hvem har fundet på dem, hvor står det skrevet henne og har i kendskab til, at de kun må knappe den midterste knap i bodyen?

Hun sagde ydmere, at jeg skulle tænke over det næste gang jeg købte tøj til min søn?

Vi havde de "regler" da jeg var kommunal dagplejer, det kan give slidgigt når man har arbejdet som dagplejer mange år for det ER virkelig mange knapper man knapper hver dag.
Vi havde en ... enten var hun fys eller ergo... ude i hvert dagplejehjem for at fortælle om det og give råd om hvordan vi bedst passede på os selv.
Jeg lukker også kun en knap i bodyen og tager bukser med åbning mellem benene helt af. Men kommer der en med en heldragt hvor det kun er muligt at åbne den ved trykknapper mellem benene, så klarer jeg da det det er så sjældent det sker.

Anmeld

24. november 2009

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Jeg kan godt se det, at de knapper mange knappe og det ik er skide smart for det ene og det andet.... men altså well, sådan kan man da også blive ved? Jeg synes virkelig det er blevet så samlebåndsagtigt og det er først NU hvor jeg selv har fået et barn, at jeg mærker det helt ind i skindet....

jeg synes nu ikke der er noget samlebånd over det... der er ting man tager hensyn til på alle arb. pladser og hvad enten man vil det eller ej er dp, vg og bh alle arb pladser.... det er man simpelthen nødt ti at forholde sig til....  jeg synes ikke de knapper skader barnets tarv eller gør baret stresset... så dem er der vidst ingen grund til at gå op i eller hidse sig op over....

der er mange andre emner der fortjener mere energi

Anmeld

24. november 2009

malou

sikke en møg krampe....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.