Pædagoger må ikke knappe mere end en knap pr bodystocking?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.463 visninger
70 svar
0 synes godt om
23. november 2009

qp

Da jeg i dag hentede min søn i vuggestuen kommer lederen hen til mig og siger, at hun liiiige ville fortælle mig noget ret upædagogisk i forhold til det tøj min søn havde på i dag!  (velour smækbukser med trykknapper forneden)???

Jo altså... nu var det sådan, at hans bukser havde hele 10 trykknapper og det måtte de jo ikke beskæftige sig med - de knapper jo også kun den miderste knap på bodyer når de skifter børnene?  (Har ellers altid formodet, at det var ren dovenskab)!!

Hun blev ved med, at køre rundt i det med knapperne og jeg var sgu halv chokeret idet jeg aldrig har hørt noget lignende... Jeg afbryder så hende og spørger om hun fortæller mig, at han ikke skal have de smækbukser på i vuggestuen? Men nej det mener hun ikke, at hun gør.... Hun bliver dog ved med, at snakke om de skide knapper hvilket resulterer i, at jeg siger til hende at hun kan tage hele smækbuksen af ham fremfor, at bruge de ellers meget praktiske knappet forneden - og det var hun så enig med mig i.

Ejh jamen jeg har aldrig hørt noget lignende - hvad er det for nogle regler, hvem har fundet på dem, hvor står det skrevet henne og har i kendskab til, at de kun må knappe den midterste knap i bodyen?

Hun sagde ydmere, at jeg skulle tænke over det næste gang jeg købte tøj til min søn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Ox.

WHAT?? .. Ej det har jeg nu alligevel aldrig hørt om, vil ellers gerne høre grunden til hvorfor det er sådan et problem! Det lyder da fuldstændig ulogisk ...

Anmeld

23. november 2009

LinLin

Jeg har hørt det om dagplejere et eller andet sted..?

Vi har ikke den slags regler hvor jeg arbejder, men kan godt lidt sætte mig ind i det: prøv at tænke på der er 13 børn på en stue, der får skiftet ble 2- 4 gange pr dag, 5 dage om ugen... Det er mange knapper...

Anmeld

23. november 2009

LinLin

Sussie&Lilje skriver:

WHAT?? .. Ej det har jeg nu alligevel aldrig hørt om, vil ellers gerne høre grunden til hvorfor det er sådan et problem! Det lyder da fuldstændig ulogisk ...

Hårdt for fingre/hænder i længden

Anmeld

23. november 2009

LinLin

qp skriver:

Da jeg i dag hentede min søn i vuggestuen kommer lederen hen til mig og siger, at hun liiiige ville fortælle mig noget ret upædagogisk i forhold til det tøj min søn havde på i dag!  (velour smækbukser med trykknapper forneden)???

Jo altså... nu var det sådan, at hans bukser havde hele 10 trykknapper og det måtte de jo ikke beskæftige sig med - de knapper jo også kun den miderste knap på bodyer når de skifter børnene?  (Har ellers altid formodet, at det var ren dovenskab)!!

Hun blev ved med, at køre rundt i det med knapperne og jeg var sgu halv chokeret idet jeg aldrig har hørt noget lignende... Jeg afbryder så hende og spørger om hun fortæller mig, at han ikke skal have de smækbukser på i vuggestuen? Men nej det mener hun ikke, at hun gør.... Hun bliver dog ved med, at snakke om de skide knapper hvilket resulterer i, at jeg siger til hende at hun kan tage hele smækbuksen af ham fremfor, at bruge de ellers meget praktiske knappet forneden - og det var hun så enig med mig i.

Ejh jamen jeg har aldrig hørt noget lignende - hvad er det for nogle regler, hvem har fundet på dem, hvor står det skrevet henne og har i kendskab til, at de kun må knappe den midterste knap i bodyen?

Hun sagde ydmere, at jeg skulle tænke over det næste gang jeg købte tøj til min søn?

Men ja! Hun kan da bare tage bukserne helt af istedet for at knappe op!

Anmeld

23. november 2009

heaven

say what?? det har jeg ikke lige hørt om - det er i hvert fald ikke et problem i min søns vugger.... hrum.... hvor gammel er han??

Man kan selvfølgelig spørge sig selv om hvor længe de skal have de der bodyer på - ungerne når jo en vis alder hvor de ifm toilet/bleskift gerne vil kan tage tøjet af selv..... og så er 2-delt undertøj jo mest at foretrække....

Jannie - pædagog som gerne knapper bodyer og bukser, tsk tsk...

Anmeld

23. november 2009

NaFe

Jeg kan love for a vis det var blevet sagt i min datters vuggestue, så havde hun tøj med 50 knapper på næste dag... Der ingen der skal fortælle mig hvad min datter skal have på a tøj... De har da bare af gøre deres arbejde... Jeg er godt nok chokket over den udmelding du fik der... wow

Anmeld

23. november 2009

dorthemus

Øhmm den regel har jeg aldrig hørt om - men må også indrømme at jeg hader bodystockings for et godt ord i mit arbejde som pædagog.

Men men men nu arbejder jeg i børnehave og der er langt de fleste børn jo renlige, men forældrene til de børn som lige er blevet renlige råder vi dog til ikke at bruge bodyer eller smækbukser...ikke fordi vi er dovne eller magelige men fordi mindre børn ikke selv kan lukke/knappe bukserne/bodyen selv og kommer til at tisse ned af dem selv.

For os handler det om, at styrke børnene og give dem succesoplevelser ved at de kan flere ting selv med alderen uden at være afhængig af en voksen 

Dorthe

Anmeld

23. november 2009

qp

Jamen det er netop pga den ergonomiske belastning i arbejdet de ikke må det - jeg har bare aldrig hørt om dette før og blev sgu lidt chokeret.

Tænkte nemlig også på det med, at hun rådede mig til at tænke over det næste gang jeg skulle ud at købe tøj til ham... Hvad skal hun blande sig i det for - det er da en privat sag hvad tøjdesign jeg vælger til mit barn.

Ejh men jamen.... ja det er mange knapper på en dag meeeeeeeeeeeeen for helvede, bliver det ikke bare en tand for samlebåndsagtigt og upersonligt?

Anmeld

23. november 2009

qp

Glemte vidst: Det er en vuggestue og min søn er 1 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.