Pædagoger må ikke knappe mere end en knap pr bodystocking?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

qp

Generelt kan jeg godt se dilemmaet i, at det kan være skadeligt for pædagogerne, at skulle knappe så mange knapper pr dag - og jeg ønsker da ikke, at besværliggøre deres arbejde ved, at give min søn en bodystocking på.

Når det så er sagt, så bruger min søn bodystocking da han kun er 1 år gammel, det er koldt ude (lange ærmer), han kravler rundt og er meget aktiv, op og ned hele tiden - går ved langs reoler og borde... Bodyen holder bleen på plads og gør det nemmere for ham, at bevæge sig rundt med bleen på uden at det er ukomfortabelt for ham.

Hvis der er uheld eller tis i bleen kan det da ikke være særlig rart kun, at have den miderste knap lukket. Ville vi andre synes det var fedt hvis vi nu går ind og sammenligner det med menustrationsblod? - Jeg kan forestille mig, at det ville være nok så ubehageligt.

For mig handler dette om børnenes trivsel og velvære og BARE FORDI de er børn skal deres konfortabilitet da ikke vægtes mindre end hvis de var voksne/ ældre.

Jeg syes ærlig talt, at pædagogerne må omstrukturere deres arbejdsfordelinger hvis det kan være skadeligt for deres hænder og led, at knappe så mange knapper pr dag.

Det er hårdt, at arbejde med mennesker der er afhængige af andre - det er pisse hårdt!!, men det ved man også når man søger jobbet.

Jeg synes virkelig det er kommet så langt ud, at jeg ikke kan andet end, at ryste på hovedet.... Skal frisører nu også afskaffes da deres fag er hårdt for ryggen? - og hvad med kemikalierne, burde de ikke have maske på når de eks farver hår på kunderne? Skal de ældre overlades til sig selv da det kan være skadeligt for plejepersonalet mht løft, påklædning o.a som plejepersonalets arbejdsopgaver består i? Og hvad med psykisk syge - så er der nok ikke nogen der tør påtage sig praktiske opgaver ifht dem da der jo altid vil være en risiko for eks overfald?

Og ja jeg ved godt, at jeg går ud i ekstremerne med mine eksempler - men jeg synes faktisk det er ekstremt mht vuggestuebørnene.

Mon ikke den bedste løsning er, at tilrettelægge arbejdsfordelingerne på anden vis for, at skåne den enkelte pædagog for evt arbejdsskader - hvis man virkelig mener det alvorligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

Lullaby

De må heller ikke blande mme selv. Det skal blandes hjemmefra eller de der bøtter hvor det er blandet.

Anmeld

24. november 2009

TbCp

suanne85 skriver:

Jeg er som sådan ikke ligeglad, men når de er små er det faktisk svært at finde tøj der ikke er knapper i fordi det netop er lavet af hensyn til de har ble på og at man ikke skal masse det ned over deres hoveder.

Knapper du kun 1? Ødelægger det ikke bodyen i formen?

Nu er det ikke lige bodystocking jeg tænker på, men mere bukser med knaplukning mellem benene og heldragter der også knappes mellem benene og som ikke kan tages af på nogen anden måde.

Ja jeg knapper kun den midterste knap og synes ikke det ødelægger bodyens facon... jeg vil hellere passe på mig selv så skal jeg da gerne købe en ny body hvis nogle forældre bliver sure

Anmeld

24. november 2009

Vingummien

MorpåSjælland skriver:

De må heller ikke blande mme selv. Det skal blandes hjemmefra eller de der bøtter hvor det er blandet.

Det kan jeg godt forstå, for det er de ikke vantil og så får de det de skal

Anmeld

24. november 2009

Vingummien

TbCp skriver:

Nu er det ikke lige bodystocking jeg tænker på, men mere bukser med knaplukning mellem benene og heldragter der også knappes mellem benene og som ikke kan tages af på nogen anden måde.

Ja jeg knapper kun den midterste knap og synes ikke det ødelægger bodyens facon... jeg vil hellere passe på mig selv så skal jeg da gerne købe en ny body hvis nogle forældre bliver sure

Oki, tænkte bare på det, kunne bare forstille mig at den vil komme ud af facon. De knapper alle hvor Emil er

Anmeld

24. november 2009

TbCp

qp skriver:

Generelt kan jeg godt se dilemmaet i, at det kan være skadeligt for pædagogerne, at skulle knappe så mange knapper pr dag - og jeg ønsker da ikke, at besværliggøre deres arbejde ved, at give min søn en bodystocking på.

Når det så er sagt, så bruger min søn bodystocking da han kun er 1 år gammel, det er koldt ude (lange ærmer), han kravler rundt og er meget aktiv, op og ned hele tiden - går ved langs reoler og borde... Bodyen holder bleen på plads og gør det nemmere for ham, at bevæge sig rundt med bleen på uden at det er ukomfortabelt for ham.

Hvis der er uheld eller tis i bleen kan det da ikke være særlig rart kun, at have den miderste knap lukket. Ville vi andre synes det var fedt hvis vi nu går ind og sammenligner det med menustrationsblod? - Jeg kan forestille mig, at det ville være nok så ubehageligt.

For mig handler dette om børnenes trivsel og velvære og BARE FORDI de er børn skal deres konfortabilitet da ikke vægtes mindre end hvis de var voksne/ ældre.

Jeg syes ærlig talt, at pædagogerne må omstrukturere deres arbejdsfordelinger hvis det kan være skadeligt for deres hænder og led, at knappe så mange knapper pr dag.

Det er hårdt, at arbejde med mennesker der er afhængige af andre - det er pisse hårdt!!, men det ved man også når man søger jobbet.

Jeg synes virkelig det er kommet så langt ud, at jeg ikke kan andet end, at ryste på hovedet.... Skal frisører nu også afskaffes da deres fag er hårdt for ryggen? - og hvad med kemikalierne, burde de ikke have maske på når de eks farver hår på kunderne? Skal de ældre overlades til sig selv da det kan være skadeligt for plejepersonalet mht løft, påklædning o.a som plejepersonalets arbejdsopgaver består i? Og hvad med psykisk syge - så er der nok ikke nogen der tør påtage sig praktiske opgaver ifht dem da der jo altid vil være en risiko for eks overfald?

Og ja jeg ved godt, at jeg går ud i ekstremerne med mine eksempler - men jeg synes faktisk det er ekstremt mht vuggestuebørnene.

Mon ikke den bedste løsning er, at tilrettelægge arbejdsfordelingerne på anden vis for, at skåne den enkelte pædagog for evt arbejdsskader - hvis man virkelig mener det alvorligt?

Det er vel heller ikke så meget bodystockings der er problemet, det er vel nærmere bukser og heldragter... og der kan man sagtens finde noget der ikke absolut skal knappes med 10 trykknapper før det sidder ordentligt.

Jeg tror ikke børnene kan mærke at der kun er knappet en knap i bodyen.... de har jo ble på så det problem ser jeg slet ikke.

Jeg mener bare at hvis man har mulighed for at hjælpe pædagoger/dagplejere hvorfor så ikke gøre det?

Hilsen Tina.... som også altid lægger varer med stregkoden udad da jeg selv har arbejdet i Bilka og ved hvor hårdt det er for håndledene...

Anmeld

24. november 2009

Vingummien

TbCp skriver:

Det er vel heller ikke så meget bodystockings der er problemet, det er vel nærmere bukser og heldragter... og der kan man sagtens finde noget der ikke absolut skal knappes med 10 trykknapper før det sidder ordentligt.

Jeg tror ikke børnene kan mærke at der kun er knappet en knap i bodyen.... de har jo ble på så det problem ser jeg slet ikke.

Jeg mener bare at hvis man har mulighed for at hjælpe pædagoger/dagplejere hvorfor så ikke gøre det?

Hilsen Tina.... som også altid lægger varer med stregkoden udad da jeg selv har arbejdet i Bilka og ved hvor hårdt det er for håndledene...

Nu du nævner det med at vende streg koden. Det har jeg opgivet at gøre nu. For hver gang jeg gør det så drejer de det alligvel hehe

Anmeld

24. november 2009

dorthemus

mariamiss6 skriver:

Begge mine drenge, på henholdsvis 2½ og 11 måneder, har altså ret små numser. Hvilket betyder at de begge faktisk taber bleen, på ægte '3 mand og 1 baby' -manér, hvis ikke de har bodystocking på....

Ikke fordi jeg som sådan e ruenig med dig, for kan da godt se du i bund og grund hælder lige meget til begge sider...

Men nu nævner du jo netop, det med at body er bæ, hvis der er skidt ved siden af..... Men hva så hvis mangel på en body, er/kan være skyld i at der bliver skidt ved siden af??? Ville du så stadig kun knappe 1 eller slet ingen knapper i den der forbandede body, eller forlange 2 delt undertøj?

For af ovenstående grunde, sværger vi stadig til bodyer, i alle størrelser, og natdragt, til vores unger her hjemme. Og som qp også så fint siger det, så er de rjo en grund til at en body indeholder evt. 3 knapper og ikke kun 1.... Forestil dig lige at have en hel ble, som G-string, og så endda som dreng.... Det synes jeg faktisk e rundfair over for barnet. og isør endda et som ville have betydeligt mange flere uheld med 2-delt tøj, end med en irriterende body...

Min store søn er i øvrigt udemærket i stand til selv at komme ud af ALT sit tøj, selvom der findes knapper han ikke kan åbne selv

Sikke en lille udbryderkonge

Nu er jeg jo pædagog i en børnehave og der har vi få blebørn så for mig er det ikke noget problem at knappe alle knapper i en body, men synes da det er lidt træls når de skider "ved siden af" så alt skal skiftes,  men herregud det sker jo heller ikke hver dag 

Jeg ved godt, at der er forskel på børns kroppe - nogle børn har heller ingen hofter så de taber deres bukser og må gå med bælte/seler - sådan er det, og så må man tilpasse tøjet og arbejdsrutinerne efter det..helt sikkert! Mere firkantet skal det altså, efter min mening, heller ikke være 

Dorthe

Anmeld

24. november 2009

dorthemus

ka-ri-na skriver:

jeg synes nu ikke der er noget samlebånd over det... der er ting man tager hensyn til på alle arb. pladser og hvad enten man vil det eller ej er dp, vg og bh alle arb pladser.... det er man simpelthen nødt ti at forholde sig til....  jeg synes ikke de knapper skader barnets tarv eller gør baret stresset... så dem er der vidst ingen grund til at gå op i eller hidse sig op over....

der er mange andre emner der fortjener mere energi

Jeg kan ihvertfald godt komme på mindst et par stykker

Anmeld

24. november 2009

Mumto3

Znuzke skriver:

Fuldstændig irrelevant vil jeg lige fortælle at imorges da jeg afleverede børn, mødte jeg en lille pige med nissehue..... så kom der en pædagog og sagde "tag den af - vi har legetøjsdag om fredagen og idag er det mandag...."

Så i vores børnehave må ungerne ikke have nissehue på. Det er legetøjsdag om fredagen og der kan de så vælge imellem at tage en nissehue på eller at tage 1 stk. legetøj med (uden batterier (det er også forbudt)) Gaaaaabbbbb - de har mange regler....

Mht. knapperne, kan jeg da godt se at det bliver til mange knapper, men så havde en seddel på opslagstavlen da været en bedre formidlingsform end tåbelige hentydninger...

Ork, nej, det er INGEN TING!!! I vores børnehave får vi seddel med hjem i forbindelse med julearrangement, at nu må vi voskne ikke sidde og hyggesnakke, for så ødelægger vi oplevelsen for børnene, vi må ikke spørger til opskriften på småkagerne (de er hjemmebagte) eller hvem der har bagt dem. Det gør det alt for konkret for børnene, at der er nogen der har lavet dem, istedet for at vupti: så var der småkager.

Der er regler om hvad for noget tøj de må have på (f.eks. må pigerne ikke have perler eller pallietter, og der må ikke være tryk på maven). Derudover skal der være tykketrøje i ULD som de kan få på inden under flyverdragten når det er koldt. Vi får også besked på at de skal have bomulds hue på i overgangsmånederne og uldhue på om vinteren, og vi får besked når de skal have 'en anden slags hue på'.  Piger med langt hår, skal have sat det op, og det må ikke være med lilla elastik. For det er børnehavens farve osv. osv. osv.

Der er regler for ALT!!!! Der er svært at finde rundt i, men når man først har lært det , så er der supernemt. Intet er overladt til tilfældighederne, og der er en grund til hver eneste regel de har. (det er så ikke sikkert man er enige i den grund!) men de forklare altid HVORFOR de har lavet de mange mange regler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.