Generelt kan jeg godt se dilemmaet i, at det kan være skadeligt for pædagogerne, at skulle knappe så mange knapper pr dag - og jeg ønsker da ikke, at besværliggøre deres arbejde ved, at give min søn en bodystocking på.
Når det så er sagt, så bruger min søn bodystocking da han kun er 1 år gammel, det er koldt ude (lange ærmer), han kravler rundt og er meget aktiv, op og ned hele tiden - går ved langs reoler og borde... Bodyen holder bleen på plads og gør det nemmere for ham, at bevæge sig rundt med bleen på uden at det er ukomfortabelt for ham.
Hvis der er uheld eller tis i bleen kan det da ikke være særlig rart kun, at have den miderste knap lukket. Ville vi andre synes det var fedt hvis vi nu går ind og sammenligner det med menustrationsblod? - Jeg kan forestille mig, at det ville være nok så ubehageligt.
For mig handler dette om børnenes trivsel og velvære og BARE FORDI de er børn skal deres konfortabilitet da ikke vægtes mindre end hvis de var voksne/ ældre.
Jeg syes ærlig talt, at pædagogerne må omstrukturere deres arbejdsfordelinger hvis det kan være skadeligt for deres hænder og led, at knappe så mange knapper pr dag.
Det er hårdt, at arbejde med mennesker der er afhængige af andre - det er pisse hårdt!!, men det ved man også når man søger jobbet.
Jeg synes virkelig det er kommet så langt ud, at jeg ikke kan andet end, at ryste på hovedet.... Skal frisører nu også afskaffes da deres fag er hårdt for ryggen? - og hvad med kemikalierne, burde de ikke have maske på når de eks farver hår på kunderne? Skal de ældre overlades til sig selv da det kan være skadeligt for plejepersonalet mht løft, påklædning o.a som plejepersonalets arbejdsopgaver består i? Og hvad med psykisk syge - så er der nok ikke nogen der tør påtage sig praktiske opgaver ifht dem da der jo altid vil være en risiko for eks overfald?
Og ja jeg ved godt, at jeg går ud i ekstremerne med mine eksempler - men jeg synes faktisk det er ekstremt mht vuggestuebørnene.
Mon ikke den bedste løsning er, at tilrettelægge arbejdsfordelingerne på anden vis for, at skåne den enkelte pædagog for evt arbejdsskader - hvis man virkelig mener det alvorligt?