Vores nabo til den anden side af hende havde fanget hende og taget en snak med hende i formiddags fortalte de (et gammelt ægtepar) og pænt sagt det til hende. Det var resulteret i en sviner og hun havde smækket døren. Nu har hun gået nøgen på altanen siden da og opholdt sig konstant i den del hvor vi har kig til hinanden som naboer.
jeg gik ud med børnene tidligere på legeplads og da vi kommer gående nede foran læner hun sig udover og “kigger efter noget”.. det så.. ja mildest talt komisk ud….
Kan godt fornemme den snak ikke skulle have været taget..
Det ældre par har dog spurgt om jeg vil være med til at skrive en skrivelse til driftslederen i håb om han måske vil tage en snak med hende på et mere formelt grundlag og det har jeg sagt ja til..
Og ja som nogen nævner er det jo ikke kun os her hjemme der har det udsyn, det er jo også gæsterne vi får i hjemmet.. min egen familie kan jeg advare uden at tænke mere over det, men fx ved legeaftaler hvor mor/far til barn lige får en kop kaffe ved afhentning vil jeg da bestemt i godt vejr IKKE invitere ud på altanen af frygt for det er hvad de får af se..
jeg ved godt man ikke skal presse hinandens overbevisninger over hovedet på hinanden som mor og meget mere understreger flere gange vil være det man gør mod hende. Men der findes almindeligt hensyn til andre omkring sig.
Jeg synes bestemt ikke det er et rart syn der har mødt mig det meste af dagen i dag nu fordi hun skal være trodsig og blotte sig på den måde.
Jeg tager da også hensyn til mine naboer på anden vis. Jeg kan godt lide at have døre og vinduer åbne og baby sover lur på altanen, men hvis den mindste er helt ulykkelig og græder og har svært ved at falde til ro - går jeg ind hvis jeg er ude med vores mindste, og jeg lukker døre og vinduer for at mindske generne for naboerne, på trods af de ikke klager, gør jeg det så de ikke skal sidde på altanerne og høre på min lille hystade. Der kunne jeg jo også være ligeglad, men det er jeg ikke, det hedder hensyn..
Anmeld
Citér