Nøgen nabo, hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2024

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg kan faktisk godt følge dig. Hvis man bor i hus med have (som jo for de fleste er lidt afskærmet), så kan folk da trave lige så nøgne rundt som de vil. På en altan, hvor jeg tænker at hun ved at hun viser alle herlighederne til gud og hver mand, for som jeg læser vil folk på vejen også kunne se hende?, så syntes jeg også det ville være, ikke grænseoverskridende, men måske bare mærkværdigt. 

Men jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg ville skulle stille op. Måske ville jeg en dag det skete, sige med lige lovlig høj stemme, til børnene "nå nu er naboen nøgen på altanen igen, så vi vender lige stolene, så vi ikke skal se på det" ,eller noget i den dur. Måske fatter hun det, måske kommer hun med en bemærkning, også må du tage det derfra..

Det er nemlig sådan at alle kan se det udefra også (dog kun fra hoften og op). Men det er jo fint det ikke rør hende.. synes bare det er meget… 

Men kan godt fornemme på svarene herinde det er os der er sarte.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Men hvis I må have havemøbler og en parasol stående, så må I også have en foldehegn stående eller en parasol, der kan kippes.. Så nemt er det at løse problemet

Anmeld Citér

19. maj 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mom skriver:

Lad os bare være enige om at være uenige. 

Jeg syntes ikke man kan samligne dine scenarier, for ser intet ondskabsfuldt i at snakke højt om at man går indenfor, fordi naboen er nøgen. Ingen snakker om jo om, at sige "den grimme nabo, eller den gamle nabo" eller noget i den dur. Det er rent faktabaseret, hun ER nøgen og derfor går xx indenfor.

Dine scenarier er baseret på noget subjektivt. 

Okay. Jeg ser ikke det helt objektive i “så vi ikke skal se på det”, men så kunne parraleleksemplet være “Nu kommer Sofie herhen, så vi finder lige et andet sted at være”. 
Min primære pointe var dog, at man ikke taler om andre og foregiver, at det ikke er meningen, de skal høre det, mens det reelt netop er hensigten, at de skal. Som rollemodel for sine børn er det da en lusket/intrigant adfærd at opmuntre til - det er jo netop den slags mobbeadfærd, vi i tilsvarende situationer blandt børn ville slå hårdt ned på, og på ingen måde værdigt for voksne at ty til. 

Ville du oprigtigt synes, det var ok at agere sådan over for fx en kollega, som intet forkert gjorde? 

Anmeld Citér

19. maj 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Mor og meget mere skriver:

Okay. Jeg ser ikke det helt objektive i “så vi ikke skal se på det”, men så kunne parraleleksemplet være “Nu kommer Sofie herhen, så vi finder lige et andet sted at være”. 
Min primære pointe var dog, at man ikke taler om andre og foregiver, at det ikke er meningen, de skal høre det, mens det reelt netop er hensigten, at de skal. Som rollemodel for sine børn er det da en lusket/intrigant adfærd at opmuntre til - det er jo netop den slags mobbeadfærd, vi i tilsvarende situationer blandt børn ville slå hårdt ned på, og på ingen måde værdigt for voksne at ty til. 

Ville du oprigtigt synes, det var ok at agere sådan over for fx en kollega, som intet forkert gjorde? 

Som jeg nævnte i går, så lad os være enige om, at være uenige. Jeg har sagt min mening og du din. 

Anmeld Citér

19. maj 2024

Hamder

Profilbillede for Hamder

Amen for pokker da,

Det er jo bare patter, altså et stk forderkasser til børn, det er jo os mennesker der har gjort dem til noget sexuelt. Ser sgu ikke andre patte dyr der lige, skal pille ved brystet mens de er ved at forplante sig. 

Er er 100% sikker på hvis det var Mette på 24, som var normal bygget havde du ikke fået en eneste klage fra din teen knægt, nok mere en klage fra Mette på 24 fordi din søn sad og hen sig i banditten  

Og hvad hvis det var Carsten på 65, der havde lidt for meget far krop og godt i gang med at udvikle en god b skål i rødvins patter ? 

Jeg sætter kæmpe pris på folk der har mod nok til at vise deres krop, så man kan se at ikke alle ser ens ud og hvis du ikke kan lide synet så det sgu bare kigge den anden vej ! 

Jeg ville sgu ønske alle, ville gå i haven nøgen så vi kunne slappe af med den syge krops kultur vi har. 

Men når det er sagt, så kunne du finde svar på dit spørgsmål ved en Google søgning "nøgen på altan" der får du svar på hvad man må og ikke må, og hvordan du klager og evt kig i jeres husorden der kan også stå noget om nøgenhed. 

Anmeld Citér

19. maj 2024

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Men hvis I må have havemøbler og en parasol stående, så må I også have en foldehegn stående eller en parasol, der kan kippes.. Så nemt er det at løse problemet

Der står man ikke må have hegn eller lignende over højden på kasserne ud mod vejen. Men ja en parasol der kan kippes måske hvis jeg kan få rykket rundt nok til der er plads til den. Lige nu har vi bare en af de små strandparasoler der kan sættes op og tages ned nemt, for at spare på pladsen

Anmeld Citér

19. maj 2024

Anonym trådstarter

Hamder skriver:

Amen for pokker da,

Det er jo bare patter, altså et stk forderkasser til børn, det er jo os mennesker der har gjort dem til noget sexuelt. Ser sgu ikke andre patte dyr der lige, skal pille ved brystet mens de er ved at forplante sig. 

Er er 100% sikker på hvis det var Mette på 24, som var normal bygget havde du ikke fået en eneste klage fra din teen knægt, nok mere en klage fra Mette på 24 fordi din søn sad og hen sig i banditten  

Og hvad hvis det var Carsten på 65, der havde lidt for meget far krop og godt i gang med at udvikle en god b skål i rødvins patter ? 

Jeg sætter kæmpe pris på folk der har mod nok til at vise deres krop, så man kan se at ikke alle ser ens ud og hvis du ikke kan lide synet så det sgu bare kigge den anden vej ! 

Jeg ville sgu ønske alle, ville gå i haven nøgen så vi kunne slappe af med den syge krops kultur vi har. 

Men når det er sagt, så kunne du finde svar på dit spørgsmål ved en Google søgning "nøgen på altan" der får du svar på hvad man må og ikke må, og hvordan du klager og evt kig i jeres husorden der kan også stå noget om nøgenhed. 

Ville opleve det lige så grænseoverskridende hvis det var en ung eller en mand. Generelt er jeg af den mening at nøgenhed er noget privat. Ikke noget man er hvor offentligheden kan se det

Men ja min søn ville nok opleve det anderledes hvis det var en ung kvinde. 
nu var han og hans kammerat sammen igår og sad på altanen og der hev jeg dem ind og gav skide balle fordi de grinte af hun var nøgen. Ikke højt eller sagde noget grimt så hun følte sig stødt men jeg kunne se det var pga hun stod nøgen, og at nu når kammeraten lige var der blev det til at det blev til en joke de fniste af og det synes jeg heller ikke er iorden. 

Generelt synes jeg at jeg er meget ambivalent omkring den her situaiton for går 100% ind for man skal være tilpas i egen krop, gøre som ønsket i eget hjem - og samtidig oplever jeg det som grænseoverskridende (og upassende men det er jo hvad jeg personligt mener og hun er tydeligvis af en anden holdning).. 

Vil prøve at se om jeg kan få plads til en parasol der skal kippes. Kører ud senere og køber en, og hvis ikke må jeg tage den derfra jo og så ligge hjernen i blød. Har prøvet til formiddag at rykke lidt på møblerne for at se hvad jeg kunne gøre ifht det men det er begrænset med plads så det kan ikke rigtig gå op.. 

Anmeld Citér

19. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Vi har en dame i 60’erne som nabo. Vores altaner ligger op af hinanden med en halv væg i den ene side så vi kan se hinanden når man står yderst på altanen. (Og de ligger ud mod en tankstation og vej)

jeg har en teenage søn som ikke synes det er særlig rart at være på altanen når hun er her i det gode vejr, da hun står nøgen og ordner blomster så når vi sidder ude ved vores bord er der frit udsyn til hele herligheden. 

vi må ikke sætte læhegn osv op ifht reglerne for at altanerne skal fremstå ens. 

jeg kan ikke tale med hende om det, da hun ikke engang vil hilse på mig.. kan forstå hun generelt er en meget reserveret kvinde + (jeg har også små børn i hjemmet og vores stue ligger op til hendes lejlighed en 1 værls.) hun har beklaget sig over jeg har børn for de larmer når de leger. (De larmer altså ikke udover normal) så at tale med hende er ikke en mulighed.. 

Personligt er jeg også en meget blufærdig person, og synes det er grænseoverskridende.. 

vi flyttede ind i efteråret, hun et par måneder før os.. 

Så ja nu fik vi en forsmag på sommeren, og på trods af man skal elske sin krop, være den man er og alle kroppe er smukke, har særligt min teenage søn ikke det særlig komfortabelt med at se på en lidt ældre nøgen kvinde..

Men hvad gør jeg? Politi synes jeg er lige drastisk nok.. kan man klage til boligforeningen over den slags? Eller er det groft at gøre? Måske et brev?? 
hvad ville i gøre?? 

Politi ??? Ja, du har meget ret - det er drastisk. Det er vist ikke det man skal spilde deres tid på. At en kvinde går nøgen rundt på sin egen altan!!!!!

Anmeld Citér

19. maj 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Politi ??? Ja, du har meget ret - det er drastisk. Det er vist ikke det man skal spilde deres tid på. At en kvinde går nøgen rundt på sin egen altan!!!!!

Et citat om emnet fra sn.dk 

Hvis du omvendt er nabo til en person, der solbader nøgen eller drikker sin morgenkaffe på altanen uden tøj på, kan du godt klage over det, hvis det virker stødende, eller personens adfærd for eksempel er af seksuel karakter.

Hvis du bor i en lejlighed med ejerforening eller andelsboligforening, så start med at klage til administratoren eller formanden for bestyrelsen. Ellers skal du klage til politiet”

Anmeld Citér

19. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Et citat om emnet fra sn.dk 

Hvis du omvendt er nabo til en person, der solbader nøgen eller drikker sin morgenkaffe på altanen uden tøj på, kan du godt klage over det, hvis det virker stødende, eller personens adfærd for eksempel er af seksuel karakter.

Hvis du bor i en lejlighed med ejerforening eller andelsboligforening, så start med at klage til administratoren eller formanden for bestyrelsen. Ellers skal du klage til politiet”

Men virker det stødende og er det af seksuel karakter?

Lyder uanset som dårlig anvendelse af sparsomme politi ressourcer. Men det må I jo om.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.