Nøgen nabo, hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hvor mange timer dagligt kan man/hun bruge på at ordne blomster på en altan? Det er jo ikke et helt gartneri, hun har, så jeg har svært ved at forestille mig, at det er et syn, din søn vil blive udsat for hver gang, han vil sidde på altanen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Kig den anden vej? Hun vander vel næppe blomster hele tiden

Anmeld Citér

18. maj 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

Ja men nu kan vi ikke alle sidde med ryggen til så bred er altanen ikke at der kan stå 5-6 stole med ryggen til hendes altan. 

Som sagt synes jeg det er grænseoverskridende - men kan som et voksent menneske sagtens holde det ud, det er ikke fordi nøgenhed skræmmer mig, jeg er bare af en anden mening end hun og det er hvad det er. 

men min teenager synes ikke det er særlig rart, og han skal jo ikke have besked på at enten holde sig indenfor eller sætte sig med ryggen til i sit eget hjem fordi nabo konen står nøgen? Det synes jeg ikke er smart.. 

hun kan jo bare være nøgen - men måske lige tage eventuelt en bh på når hun står og ordner blomster lige med frit udsyn til naboerne og alle på gaden. Sidder hun i den skærmede del og soler sig kan hun da gøre det som hun vil.. men man skal/må vel godt tage hensyn til mennesker omkring sig?

Jo det er faktisk lige præcis det han skal have at vide Man har lov at være nøgen i sit eget hjem. Der er vist nogle regler hvor man kan dømmes for blufærdighedskrænkelse, men det kræver at den nøgne har været decideret upassende i sin opførsel (sexuelt) og ikke bare laver dagligdagsting og tilfældigvis er nøgen imens

Og hvis han ikke vil vende ryggen til eller gå ind, kan han jo vælge at se et andet sted hen i den tid hun er nøgen

Anmeld Citér

18. maj 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mom skriver:

Jeg kan faktisk godt følge dig. Hvis man bor i hus med have (som jo for de fleste er lidt afskærmet), så kan folk da trave lige så nøgne rundt som de vil. På en altan, hvor jeg tænker at hun ved at hun viser alle herlighederne til gud og hver mand, for som jeg læser vil folk på vejen også kunne se hende?, så syntes jeg også det ville være, ikke grænseoverskridende, men måske bare mærkværdigt. 

Men jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg ville skulle stille op. Måske ville jeg en dag det skete, sige med lige lovlig høj stemme, til børnene "nå nu er naboen nøgen på altanen igen, så vi vender lige stolene, så vi ikke skal se på det" ,eller noget i den dur. Måske fatter hun det, måske kommer hun med en bemærkning, også må du tage det derfra..

Synes du, det er en okay fremgangmåde at lære/vise sine børn? Det virker både fejt og ondskabsfuldt på mig at “komme til” at tale lige lovligt højt.

Det er jo ikke anderledes end at stå med veninderne i skolen og sige “Ej, nu kommer Sofie med sit kiksede tøj igen” eller “Mon Simon egentlig selv ved, at han lugter sindssygt af sved?” præcis så højt, at de - ups! - “kom til” at høre det. 

Enten siger man tingene direkte til folk, eller også holder man sin mund, i det mindste til de ikke kan høre det. 

Anmeld Citér

18. maj 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Mor og meget mere skriver:

Synes du, det er en okay fremgangmåde at lære/vise sine børn? Det virker både fejt og ondskabsfuldt på mig at “komme til” at tale lige lovligt højt.

Det er jo ikke anderledes end at stå med veninderne i skolen og sige “Ej, nu kommer Sofie med sit kiksede tøj igen” eller “Mon Simon egentlig selv ved, at han lugter sindssygt af sved?” præcis så højt, at de - ups! - “kom til” at høre det. 

Enten siger man tingene direkte til folk, eller også holder man sin mund, i det mindste til de ikke kan høre det. 

Lad os bare være enige om at være uenige. 

Jeg syntes ikke man kan samligne dine scenarier, for ser intet ondskabsfuldt i at snakke højt om at man går indenfor, fordi naboen er nøgen. Ingen snakker om jo om, at sige "den grimme nabo, eller den gamle nabo" eller noget i den dur. Det er rent faktabaseret, hun ER nøgen og derfor går xx indenfor.

Dine scenarier er baseret på noget subjektivt. 

Anmeld Citér

18. maj 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Du kan købe et læhegn, som kan klappes/foldes sammen, så når I sidder derude, så kan I folde det ud, og ind igen når I går ind 

https://www.jemogfix.dk/foldehegn-i-polyflet-3-delt-80-120-cm/4190/9030415/

https://jysk.dk/have/pavilloner/sidemarkise-pejelt-b3xh14m-graa?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwo6GyBhBwEiwAzQTmc-0ep_FkOk9vkN9P8cwbx4XLhduT04MgUR94qqVbd_P91ZaMGDOsJRoCrC0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds 

Anmeld Citér

18. maj 2024

MorTilEnDreng

Vi har en dame i 60’erne som nabo. Vores altaner ligger op af hinanden med en halv væg i den ene side så vi kan se hinanden når man står yderst på altanen. (Og de ligger ud mod en tankstation og vej)

jeg har en teenage søn som ikke synes det er særlig rart at være på altanen når hun er her i det gode vejr, da hun står nøgen og ordner blomster så når vi sidder ude ved vores bord er der frit udsyn til hele herligheden. 

vi må ikke sætte læhegn osv op ifht reglerne for at altanerne skal fremstå ens. 

jeg kan ikke tale med hende om det, da hun ikke engang vil hilse på mig.. kan forstå hun generelt er en meget reserveret kvinde + (jeg har også små børn i hjemmet og vores stue ligger op til hendes lejlighed en 1 værls.) hun har beklaget sig over jeg har børn for de larmer når de leger. (De larmer altså ikke udover normal) så at tale med hende er ikke en mulighed.. 

Personligt er jeg også en meget blufærdig person, og synes det er grænseoverskridende.. 

vi flyttede ind i efteråret, hun et par måneder før os.. 

Så ja nu fik vi en forsmag på sommeren, og på trods af man skal elske sin krop, være den man er og alle kroppe er smukke, har særligt min teenage søn ikke det særlig komfortabelt med at se på en lidt ældre nøgen kvinde..

Men hvad gør jeg? Politi synes jeg er lige drastisk nok.. kan man klage til boligforeningen over den slags? Eller er det groft at gøre? Måske et brev?? 
hvad ville i gøre?? 

Kigger den anden vej. Det er ingen der beder jer om at kigge på hende. Hun er på egen matrikel og kan være ligeså tit nøgen som det passer hende. 

Hvorfor kan din søn ikke bare vende ryggen til ? Hvorfor skal hun ændre sig i sit eget hjem ? 

Præcis det samme som folk der hat problemer med kvinder der ammer offentligt. Kig den anden vej 

Anmeld Citér

19. maj 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Kan/må I have en altankasse el. lign. for så kan I plante en plante deri, som dækker for udsyn til hendes terrasse.

Anmeld Citér

19. maj 2024

Anonym trådstarter

MorTilEnDreng skriver:

Kigger den anden vej. Det er ingen der beder jer om at kigge på hende. Hun er på egen matrikel og kan være ligeså tit nøgen som det passer hende. 

Hvorfor kan din søn ikke bare vende ryggen til ? Hvorfor skal hun ændre sig i sit eget hjem ? 

Præcis det samme som folk der hat problemer med kvinder der ammer offentligt. Kig den anden vej 

Nu synes jeg der er ret stor forskel på de to ting  

Men kan godt høre det er os der er sarte  

Anmeld Citér

19. maj 2024

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Kan/må I have en altankasse el. lign. for så kan I plante en plante deri, som dækker for udsyn til hendes terrasse.

Det må vi ikke. 
det yderste mod vejen er bygget som en kæmpe altankasse hvilket jo er dejligt. 
væggene mellem altanerne fra nabo til nabo er lavet sådan at der er ca 1 m ud fra lejligheden der er mur fra gulv til loft og så en meter hvor det er en halvmur. Teorien bag var vidst at åbne op og på den måde sikre naboerne har med hinanden at gøre hvilket jo er en god tanke.. reglerne er så blevet lavet sådan at man må ikke stille noget over højden på halvmur/altankasse fordi det skal se ens ud ude fra.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.