Nøgen nabo, hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.026 visninger
79 svar
90 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. maj 2024

Anonym trådstarter

Vi har en dame i 60’erne som nabo. Vores altaner ligger op af hinanden med en halv væg i den ene side så vi kan se hinanden når man står yderst på altanen. (Og de ligger ud mod en tankstation og vej)

jeg har en teenage søn som ikke synes det er særlig rart at være på altanen når hun er her i det gode vejr, da hun står nøgen og ordner blomster så når vi sidder ude ved vores bord er der frit udsyn til hele herligheden. 

vi må ikke sætte læhegn osv op ifht reglerne for at altanerne skal fremstå ens. 

jeg kan ikke tale med hende om det, da hun ikke engang vil hilse på mig.. kan forstå hun generelt er en meget reserveret kvinde + (jeg har også små børn i hjemmet og vores stue ligger op til hendes lejlighed en 1 værls.) hun har beklaget sig over jeg har børn for de larmer når de leger. (De larmer altså ikke udover normal) så at tale med hende er ikke en mulighed.. 

Personligt er jeg også en meget blufærdig person, og synes det er grænseoverskridende.. 

vi flyttede ind i efteråret, hun et par måneder før os.. 

Så ja nu fik vi en forsmag på sommeren, og på trods af man skal elske sin krop, være den man er og alle kroppe er smukke, har særligt min teenage søn ikke det særlig komfortabelt med at se på en lidt ældre nøgen kvinde..

Men hvad gør jeg? Politi synes jeg er lige drastisk nok.. kan man klage til boligforeningen over den slags? Eller er det groft at gøre? Måske et brev?? 
hvad ville i gøre?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Lære at leve med det. Du skriver at I kan se hinanden når man står yderst på altanen. Så må I sætte jer med ryggen til hvis I kan se noget, når I er på altanen. Jeg synes en klar til boligforeningen ville være en helt vild eskalering for noget som egentlig er et ret lille problem.

Anmeld Citér

18. maj 2024

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Lære at leve med det. Du skriver at I kan se hinanden når man står yderst på altanen. Så må I sætte jer med ryggen til hvis I kan se noget, når I er på altanen. Jeg synes en klar til boligforeningen ville være en helt vild eskalering for noget som egentlig er et ret lille problem.

Ja men nu kan vi ikke alle sidde med ryggen til så bred er altanen ikke at der kan stå 5-6 stole med ryggen til hendes altan. 

Som sagt synes jeg det er grænseoverskridende - men kan som et voksent menneske sagtens holde det ud, det er ikke fordi nøgenhed skræmmer mig, jeg er bare af en anden mening end hun og det er hvad det er. 

men min teenager synes ikke det er særlig rart, og han skal jo ikke have besked på at enten holde sig indenfor eller sætte sig med ryggen til i sit eget hjem fordi nabo konen står nøgen? Det synes jeg ikke er smart.. 

hun kan jo bare være nøgen - men måske lige tage eventuelt en bh på når hun står og ordner blomster lige med frit udsyn til naboerne og alle på gaden. Sidder hun i den skærmede del og soler sig kan hun da gøre det som hun vil.. men man skal/må vel godt tage hensyn til mennesker omkring sig?

Anmeld Citér

18. maj 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Ja men nu kan vi ikke alle sidde med ryggen til så bred er altanen ikke at der kan stå 5-6 stole med ryggen til hendes altan. 

Som sagt synes jeg det er grænseoverskridende - men kan som et voksent menneske sagtens holde det ud, det er ikke fordi nøgenhed skræmmer mig, jeg er bare af en anden mening end hun og det er hvad det er. 

men min teenager synes ikke det er særlig rart, og han skal jo ikke have besked på at enten holde sig indenfor eller sætte sig med ryggen til i sit eget hjem fordi nabo konen står nøgen? Det synes jeg ikke er smart.. 

hun kan jo bare være nøgen - men måske lige tage eventuelt en bh på når hun står og ordner blomster lige med frit udsyn til naboerne og alle på gaden. Sidder hun i den skærmede del og soler sig kan hun da gøre det som hun vil.. men man skal/må vel godt tage hensyn til mennesker omkring sig?

Men det er jo hendes hjem - og man har lov til at være nøgen i sit hjem. Det er lidt som med alle de her nye lejlighedsbyggerier hvor der er kæmpe vinduer. Der må folk jo også gerne være nøgne selvom naboer kan følge med.

Hvis du kan få hende i tale synes jeg godt du kan nævne det hvis det bliver gjort pænt. Et brev kan måske også gå, men det er virkelig farlig med det skrevne ord. Man ved aldrig hvordan det bliver opfattet. Politi og boligforening synes jeg er alt for meget.

Men det er ikke fordi jeg ikke forstå problemet - jeg ville heller ikke synes det var super fedt med det udsyn.

Anmeld Citér

18. maj 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut
Anonym skriver:

Vi har en dame i 60’erne som nabo. Vores altaner ligger op af hinanden med en halv væg i den ene side så vi kan se hinanden når man står yderst på altanen. (Og de ligger ud mod en tankstation og vej)

jeg har en teenage søn som ikke synes det er særlig rart at være på altanen når hun er her i det gode vejr, da hun står nøgen og ordner blomster så når vi sidder ude ved vores bord er der frit udsyn til hele herligheden. 

jeg kan ikke tale med hende om det, da hun ikke engang vil hilse på mig.. kan forstå hun generelt er en meget reserveret kvinde + (jeg har også små børn i hjemmet og vores stue ligger op til hendes lejlighed en 1 værls.) hun har beklaget sig over jeg har børn for de larmer når de leger. (De larmer altså ikke udover normal) så at tale med hende er ikke en mulighed.. 

Personligt er jeg også en meget blufærdig person, og synes det er grænseoverskridende.. 

Så ja nu fik vi en forsmag på sommeren, og på trods af man skal elske sin krop, være den man er og alle kroppe er smukke, har særligt min teenage søn ikke det særlig komfortabelt med at se på en lidt ældre nøgen kvinde..

Men hvad gør jeg? Politi synes jeg er lige drastisk nok.. kan man klage til boligforeningen over den slags? Eller er det groft at gøre? Måske et brev?? 
hvad ville i gøre?? 

Jeg ville klart lære at leve med det og lære din søn at leve med det. 

Jeg synes ikke nødvendigvis, det er hende, der skal indrette sig. Jeg kan godt forstå, det kan virke grænseoverskridende for din søn, men det er nok også grænseoverskridende for hende at modtage et brev, hvor der står ‘tag lige bh på, så er du sød’ - og endnu mere grænseoverskridende at tage fat i 3.parter som fx boligforeningen.

Så nogen må jo lære at leve med og indrette sig på, at andres grænser er anderledes end ens egne - enten jer, der accepterer hende og lader hende være, eller hende, der accepterer jer og tager mere tøj på. Tænker ikke den ene part har mere ret end den anden.

Jeg ville uden tvivl vælge det første, især når forholdet er lidt konfliktfyldt i forvejen. Ingen grund til at slæbe ved til det bål og evt gøre naboskabet helt ulideligt. Jeg ville se det som en lejlighed til at øve mig og min søn i at rumme andre folks særheder

Anmeld Citér

18. maj 2024

Anonym

Kan man ikke få sådan en parasol som kan vinkles på en måde så man ikke kan se ind til hende? Det er jo ikke er læhegn og måske fungerer det også som hint…

Anmeld Citér

18. maj 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

hvad ville i gøre?? 

Jeg kan faktisk godt følge dig. Hvis man bor i hus med have (som jo for de fleste er lidt afskærmet), så kan folk da trave lige så nøgne rundt som de vil. På en altan, hvor jeg tænker at hun ved at hun viser alle herlighederne til gud og hver mand, for som jeg læser vil folk på vejen også kunne se hende?, så syntes jeg også det ville være, ikke grænseoverskridende, men måske bare mærkværdigt. 

Men jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg ville skulle stille op. Måske ville jeg en dag det skete, sige med lige lovlig høj stemme, til børnene "nå nu er naboen nøgen på altanen igen, så vi vender lige stolene, så vi ikke skal se på det" ,eller noget i den dur. Måske fatter hun det, måske kommer hun med en bemærkning, også må du tage det derfra..

Anmeld Citér

18. maj 2024

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ik fordi jeg ik godt ka forstå jeres dillema, men tænker ik der er ret meget i ka gøre ved det, andet end at købe en lille parasol, som i ka slå op, når hun kommer nøgen ud på alteanen.

Jeg ville ik sige noget til hende, med mindre hun gik rundt og bevist lavede en lille stripteas for jer

Ang jeres store søn, ville jeg "bare" sige, ved du hva skat, jeg ka godt forstå, du syntes det er lidt ubehaligt, at hun går nøgen rundt derude, men hun har lige så meget ret, til at gøre, hva hun vil I sit hjem, ligesåvel som vi har. Så næste gang det sker, må du gerne gå ind igen, hvis det er.

Og ellers hvis han har venner på besøg, ka de jo vælge at trække stolene godt frem, også sætte en lille fræk sang på telefonen, mens de får sig en snak om nøgne damer, og faste bryster.... vh Stine 

Anmeld Citér

18. maj 2024

123nn

18. maj 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det er hendes hjem, om hun ville lave yoga nøgen på altan, kan hun gøre det. Hvis hun havde et kæmpe vindue ud til vejen, kunne hun også stå nøgen der hvis hun ville 

Men hvis han ikke skal have besked på at holde sig inde eller vende ryggen til, hvorfor skal hun så have besked på at tage tøj på? Hun står vel ikke og vander blomster hele dagen.? 

Selvfølgelig er det ikke fedt hvis man er utilpas med det udsyn, men jeg tænker ikke hverken politiet eller boligforening vil gøre noget, da jo ikke er ulovligt.Man må gerne være nøgen på sin altan. 

Tak med din teenager om det. 

Og tænker om du så får hende i snak(du skal ikke gå til en tredjepart), giver det jo ikke garanti for at hun gør det, for hun skal jo ikke gøre det, det er hendes hjem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.