Anonym skriver:
Vi har en dame i 60’erne som nabo. Vores altaner ligger op af hinanden med en halv væg i den ene side så vi kan se hinanden når man står yderst på altanen. (Og de ligger ud mod en tankstation og vej)
jeg har en teenage søn som ikke synes det er særlig rart at være på altanen når hun er her i det gode vejr, da hun står nøgen og ordner blomster så når vi sidder ude ved vores bord er der frit udsyn til hele herligheden.
vi må ikke sætte læhegn osv op ifht reglerne for at altanerne skal fremstå ens.
jeg kan ikke tale med hende om det, da hun ikke engang vil hilse på mig.. kan forstå hun generelt er en meget reserveret kvinde + (jeg har også små børn i hjemmet og vores stue ligger op til hendes lejlighed en 1 værls.) hun har beklaget sig over jeg har børn for de larmer når de leger. (De larmer altså ikke udover normal) så at tale med hende er ikke en mulighed..
Personligt er jeg også en meget blufærdig person, og synes det er grænseoverskridende..
vi flyttede ind i efteråret, hun et par måneder før os..
Så ja nu fik vi en forsmag på sommeren, og på trods af man skal elske sin krop, være den man er og alle kroppe er smukke, har særligt min teenage søn ikke det særlig komfortabelt med at se på en lidt ældre nøgen kvinde..
Men hvad gør jeg? Politi synes jeg er lige drastisk nok.. kan man klage til boligforeningen over den slags? Eller er det groft at gøre? Måske et brev??
hvad ville i gøre??
Jeg ville klart lære at leve med det og lære din søn at leve med det.
Jeg synes ikke nødvendigvis, det er hende, der skal indrette sig. Jeg kan godt forstå, det kan virke grænseoverskridende for din søn, men det er nok også grænseoverskridende for hende at modtage et brev, hvor der står ‘tag lige bh på, så er du sød’ - og endnu mere grænseoverskridende at tage fat i 3.parter som fx boligforeningen.
Så nogen må jo lære at leve med og indrette sig på, at andres grænser er anderledes end ens egne - enten jer, der accepterer hende og lader hende være, eller hende, der accepterer jer og tager mere tøj på. Tænker ikke den ene part har mere ret end den anden.
Jeg ville uden tvivl vælge det første, især når forholdet er lidt konfliktfyldt i forvejen. Ingen grund til at slæbe ved til det bål og evt gøre naboskabet helt ulideligt. Jeg ville se det som en lejlighed til at øve mig og min søn i at rumme andre folks særheder