Nøgen nabo, hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men virker det stødende og er det af seksuel karakter?

Lyder uanset som dårlig anvendelse af sparsomme politi ressourcer. Men det må I jo om.

Jeg har på intet tidspunkt sagt jeg går til politiet vel? Synes du skal læse det hele igennem istedet for det pjat der. 

god pinse

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har på intet tidspunkt sagt jeg går til politiet vel? Synes du skal læse det hele igennem istedet for det pjat der. 

god pinse

Jeg har skam læst det igennem. Du nævner selv politiet -  men at du mener, det er for drastisk. Det gav jeg dig såmænd bare ret i. Glædeligt du ikke gør det. Men altså hele sagen er jo lidt noget pjat

God pinse til dig.

Anmeld Citér

19. maj 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

god pinse

Politi synes jeg er lige drastisk nok.. 

Det er fra dit start opslag...  Så du har jo tænkt tanken.. hvorfor har du overhovedet tænkt på politiet omkring en nøgen kvinde... ?

Anmeld Citér

19. maj 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Der står man ikke må have hegn eller lignende over højden på kasserne ud mod vejen. Men ja en parasol der kan kippes måske hvis jeg kan få rykket rundt nok til der er plads til den. Lige nu har vi bare en af de små strandparasoler der kan sættes op og tages ned nemt, for at spare på pladsen

Ja men det er et varigt hegn.. Det her kan du jo folde sammen og sætte hen i hjørnet bagefter.. Det må du gerne - det kan ingen komme og sige, at du ikke må have

Anmeld Citér

19. maj 2024

Lmh2109

Profilbillede for Lmh2109

Jeg synes du er sart. Og jeg synes du burde sende din teenager ind til naboen med en undskyldning for at have siddet og grint af hende. Det er uopdragent og tangerer til en form for mobning i mine øjne.

Anmeld Citér

19. maj 2024

Tullebadulle

Synes ikke du er sart - jeg ville virkelig heller ikke gide se på en helt splitteragende nabo. Det er sku da grænseoverskridende, at skulle glo på folks kønsdele og kunne sige om de har hår på konen eller dilleren.. eller om den hænger. Og det er da ligegyldig om man er 18 eller 67.

Jeg er bestemt ikke kropsforskrækket eller blufærdig, men er åbenbart ikke rummelig mere hvis man ikke gider kigge på nøgne naboer.

Man kan jo tale om hvad der er lovlig eller ej.. men jeg synes, der mangler aspektet der handler om, at vise hensyn til hinanden. Er det virkelig så begrænsende med en bh eller i det mindste trusser?  Selv om at man har lov til at ryge behøver man jo heller ikke lige tænde en cigaret i hoved på bordet ved siden af der lige har fået deres mad. Hensyn. … og undskyld hvis man ikke lige gider kigge på andres røv eller tissekoner i tide og utide. Men så må jeg være konservativ. 
Kan du ikke lige bede hende tage trusser på når hun er udenfor, fordi du tit har gæster.

Anmeld Citér

19. maj 2024

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Kan sagtens forstå dig. Jeg synes også at det er irriterende med folk, som tror at de er de eneste som er eksisterende. 
Det er da mega træls at blive tvunget til at se på andres røv, hun kan være nøgen ligeså tosset hun vil inden for sine vægge, men come on naboerne må da gerne fries fra det syn. Og nej, man kan ikke bare kigge væk, da det uden vilje kan blive kigget. 

Jeg havde nok sagt det til hende som det er, vi har også lov til at være her, uden at være tvunget til at se på dig nøgen.. forstår slet ikke den nye måde at blive anerkendt på, det er som om, at hvis ikke alle har samme holdning ( og får det meste så er det en bestemt holdning) så er det en selv, at der er noget galt med. 

Anmeld Citér

20. maj 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Alonebreak skriver:

Kan sagtens forstå dig. Jeg synes også at det er irriterende med folk, som tror at de er de eneste som er eksisterende. 
Det er da mega træls at blive tvunget til at se på andres røv, hun kan være nøgen ligeså tosset hun vil inden for sine vægge, men come on naboerne må da gerne fries fra det syn. Og nej, man kan ikke bare kigge væk, da det uden vilje kan blive kigget. 

Jeg havde nok sagt det til hende som det er, vi har også lov til at være her, uden at være tvunget til at se på dig nøgen.. forstår slet ikke den nye måde at blive anerkendt på, det er som om, at hvis ikke alle har samme holdning ( og får det meste så er det en bestemt holdning) så er det en selv, at der er noget galt med. 

Jeg forstår slet ikke den sidste del af din kommentar. Hvilken for det meste bestemte holdning er det, som ikke alle har? Hvem er der noget galt med, hvis alle ikke har samme holdning - dem, der mener det ene, det andet eller det tredje eller syvende? Hvad er en ny måde at blive anerkendt på? 

Hvis nabokonen får at vide, at naboen - og du, hvis du var hendes nabo - ikke vil tvinges til at se hende uden tøj på, så er det da jer, der vil presse jeres holdning ned over hende og jer, der mener, at det er hende og ikke jer, der er noget galt med. 

Anmeld Citér

20. maj 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ville opleve det lige så grænseoverskridende hvis det var en ung eller en mand. Generelt er jeg af den mening at nøgenhed er noget privat. Ikke noget man er hvor offentligheden kan se det

Men ja min søn ville nok opleve det anderledes hvis det var en ung kvinde. 
nu var han og hans kammerat sammen igår og sad på altanen og der hev jeg dem ind og gav skide balle fordi de grinte af hun var nøgen. Ikke højt eller sagde noget grimt så hun følte sig stødt men jeg kunne se det var pga hun stod nøgen, og at nu når kammeraten lige var der blev det til at det blev til en joke de fniste af og det synes jeg heller ikke er iorden. 

Generelt synes jeg at jeg er meget ambivalent omkring den her situaiton for går 100% ind for man skal være tilpas i egen krop, gøre som ønsket i eget hjem - og samtidig oplever jeg det som grænseoverskridende (og upassende men det er jo hvad jeg personligt mener og hun er tydeligvis af en anden holdning).. 

Vil prøve at se om jeg kan få plads til en parasol der skal kippes. Kører ud senere og køber en, og hvis ikke må jeg tage den derfra jo og så ligge hjernen i blød. Har prøvet til formiddag at rykke lidt på møblerne for at se hvad jeg kunne gøre ifht det men det er begrænset med plads så det kan ikke rigtig gå op.. 

Jeg synes, at du fortjener stor respekt for, at du trods din ambivalens og modvilje over for hendes nøgenhed valgte at stoppe din søn og kammeraten, da de grinede. Det var sejt af dig - og en moden og anstændig måde at reagere på. 

Anmeld Citér

20. maj 2024

Hanspige

Jeg synes ikke du er sart. 

Jeg havde en nabo der altid skulle gå nøgen rundt. Det var vildt så mange gange om dagen hun hang udover altanen. Mærkelig adfærd. 

Det handler ikke om nøgenhed generelt, men om at det i den forbindelse virkede mærkeligt og total ud af kontekst 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.