Anonym skriver:
Nu har et meget sødt og høfligt ældre ægtepar (hendes nabo til den anden side) sagt det pænt til hende og det blev ballade og en smækket dør.
jeg har ikke tænkt mig at gå i dialog med hende, da det næppe bliver bare halvt så høfligt (de er vitterligt de høfligste mennesker jeg har mødt) og jeg gider ikke søge en konflikt med hende.
så hvad havde du tænkt dig vi så skulle gøre? For det bliver enten at driftslederen tager en snak med hende, eller at jeg Beder hende pænt om at pakke tismis og babser væk når der er børn og gæster der kan se på hende..
tænker ikke det gør dialogen bedre at jeg siger noget end at de siger noget? Hvad skulle forskellen være? Udover vi selvfølgelig siger ting på hver vores måde?
Jamen ingen af dine forslag giver rigtig mening eller vil løse problemet. En driftsleder kender godt reglerne, og ved at hun ikke bryder nogle, så det tvivler jeg på, at han går ind i - og du kan jo bede hende ligeså tosset du har lyst, hun behøver bare ikke at lytte til dig - for hun må gerne gøre, som hun gør.
Hendes adfærd lyder aparte - det medgiver jeg fuldkommen. Jeg kunne sagtens finde på at sole mig hvor andre kunne se det, også selvom nogle måtte få lidt røde kinder, men hun virker decideret offensiv. Det er der bare ikke ret meget at gøre ved. Andet end at finde en løsning på afskygning - der er kommet mange gode forslag i tråden.
Anmeld
Citér