Prøv at fokuser på de positive ting i jeres forhold/ægteskab. Hvad går godt? Hvad er I gode til sammen. Hvad gjorde at I valgte hinanden til? Og hvad gjorde I valgte at få et fælles barn?
Nogle gange glemmer vi at stoppe op og tænke over livet og det positive i en travlt hverdag som i perioder kan køre som et hamsterhjul.
Jeg blev skilt fra mine ældste børns far for mange år siden. Han forlod mig til fordel for en anden. Det var hårdt. Jeg gik til en masse selvudvikling og fik det gradvist bedre.
Jeg fik nogle gode redskaber af en terapeut og psykolog, som hjalp mig igennem krisen.
Disse redskaber har jeg taget med mig ind i et "nyt" forhold(11 år). Men jeg tror at det har bidraget til at jeg, synes jeg selv, har et sundt og velfungerende forhold til min mand. Vi skændes aldrig, kan ikke huske at vi nogensinde har gjort det. Vi har selvfølgelig været uenige om nogle ting, men ikke noget der har skabt en konflikt fordi vi har været gode til at italesætte det.
I skal nå ind til hinanden, hjælpe hinanden og ikke modarbejde eller konkurrere. Uanset hvem der tager der største slæb, skal I hjælpes ad, hvis I vil være gode forbilleder for jeres søn. Han skal se I hjælper hinanden i medgang og modgang.
Find en god måde at kommunikere med hinanden på, hvor der er rum, plads og forståelse for lette sit hjerte, uden at skulle angribe hinanden eller sætte den anden i et dårligt lys.
Alt er kærligt ment. Jeg kommenterer ikke på pakkekalendere , for dybest set er det ikke den der er det store problem.
Anmeld
Citér