Pakkekalender for eller imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad synes du

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

14.809 visninger
50 svar
114 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. november 2023

Anonym trådstarter

Min mand kommer glædestrålende og fortæller at han vil putte en gave i barnets julesok hver dag i december og han har købt dem. Jeg siger; er det ikke sådan noget man lige skal afstemme, for jeg synes det er en dårlig ide. Han bliver sur. Hans argument er at da han var barn elskede han at kigge i sokken hver dag.

mit argument for at nøjes med adventsgave er at jeg synes det er virkelig træls med 24 stykker små plastiklegetøj der aldrig bliver leget med. Tilmed i en tid hvor jeg synes at der er for meget overforbrug if miljø etc.  Og at når man først har startet det så skal man gøre det altid fremover og en dag er 24 stykker plastik ikke nok til at tilfredsstille barnet.

jeg er vokset op med kun adventsgave, vi havde ingen penge så i min sok lå der hjemmestrikkede sokker, tuscher eller chokolade. Ikke noget prangende. vores barn er enebarn og jeg frygter simpelthen at han skal blive for forkælet. 

kan min mand bare over rule og sige at barnet skal have gaver hver dag i december uden jeg har noget at sige? Jeg mener det hører under et opdragelses emne han mener jeg er hysterisk. Hvad synes I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2023

Anonym

Hvor er det sødt, at din mand tager initiativ til en pakkekalender. Jeg synes da bare du skal lade ham stå for det og så nyde glæden i din mands og Jeres barn øjne hver morgen i december når jeres barn åbner en gave. 

Glædelig jul

Anmeld Citér

21. november 2023

Anonym

Jeg synes virkelig det lyder som en dejlig og hyggelig tanke din mand har gjort. 
Herhjemme er jeg vokset op med pakkekalender og min mand med adventsgaver. Vores børn får pakkekalender. 
Da jeg var barn, havde vi heller ikke røven fuld af penge, så jeg fik typisk noget jeg alligevel manglede i gaverne eller lidt chokolade mine børn får i år drikkedunke, madpakker, julestrømper, små bøger osv…det meste noget de alligevel skulle have haft eller manglede. Lidt legetøj er der også men ellers noget de kan få tiden til at gå med i lang tid, fx malebøger og tuscher hver gave koster i gennemsnit 15-20kr nogle lidt mere, nogle lidt mindre. Men jeg køber ikke kalendergaver i dyre domme, for det er ikke det, det handler om

Jeg forstå godt dine tanker, kunne I måske lave et kompromis og købe nogle af gaverne i genbrug/brugt?

Anmeld Citér

21. november 2023

Lmh2109

Profilbillede for Lmh2109

Jeg synes du er hysterisk. Og jeg synes sådan bund ærligt ikke du kan være bekendt at reagere sådan over for din mand. Han kommer glad og fortæller han har købt kalender gaver. Jeg ville blive helt vildt glad hvis det var min mand. 

Anmeld Citér

21. november 2023

Flnad84

Jeg ville klappe i hænderne hvis min mand kom og sagde det. Men nu har vi været sammen i 16 år og den yngste er 9 år så det sker næppe

Anmeld Citér

21. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor er det sødt, at din mand tager initiativ til en pakkekalender. Jeg synes da bare du skal lade ham stå for det og så nyde glæden i din mands og Jeres barn øjne hver morgen i december når jeres barn åbner en gave. 

Glædelig jul

Ja jeg lyder som en fornærmet snerpe. Formentlig fordi det er mig der laver alt herhjemme. Som i alt! tager alle nætter, morgener, sygedage, madlavning, tøjvask,  praktik, logistik, reparerer ting i huset, passer have, holder styr på alt ift  barn.. alt! Fordi han har et arbejde der gør han ikke har tid/overskud til at tage del i tingene. Så blir man sgu nok en sur og gammel kone. 

Anmeld Citér

21. november 2023

Anonym trådstarter

Jeg synes virkelig det lyder som en dejlig og hyggelig tanke din mand har gjort. 
Herhjemme er jeg vokset op med pakkekalender og min mand med adventsgaver. Vores børn får pakkekalender. 
Da jeg var barn, havde vi heller ikke røven fuld af penge, så jeg fik typisk noget jeg alligevel manglede i gaverne eller lidt chokolade mine børn får i år drikkedunke, madpakker, julestrømper, små bøger osv…det meste noget de alligevel skulle have haft eller manglede. Lidt legetøj er der også men ellers noget de kan få tiden til at gå med i lang tid, fx malebøger og tuscher hver gave koster i gennemsnit 15-20kr nogle lidt mere, nogle lidt mindre. Men jeg køber ikke kalendergaver i dyre domme, for det er ikke det, det handler om

Jeg forstå godt dine tanker, kunne I måske lave et kompromis og købe nogle af gaverne i genbrug/brugt?

Min mand går ikke på kompromis og kommer aldrig til at købe genbrug. Jeg ville helt klart være mere med på ideen hvis det ikke var 24 ubrugelige ting fra Rema.  Men tak for tanken og den gode ide. 

Anmeld Citér

21. november 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

I bund og grund enig med dig, men jeg synes da også det er super sødt og noget de færreste mænd kunne finde på at gøre, så jeg ville da bare synes det var dejligt at manden ville stå for det 

Anmeld Citér

21. november 2023

Anonym trådstarter

Jeg synes du er hysterisk. Og jeg synes sådan bund ærligt ikke du kan være bekendt at reagere sådan over for din mand. Han kommer glad og fortæller han har købt kalender gaver. Jeg ville blive helt vildt glad hvis det var min mand. 

Ja jeg lyder som en fornærmet snerpe. Formentlig fordi det er mig der laver alt herhjemme. Som i ALT! Jeg tager alle nætter, morgener, sygedage, madlavning, tøjvask,  praktik, logistik, reparerer ting i huset, passer have, holder styr på alt ift  barn.. alt! Fordi han har et arbejde der gør han ikke har tid/overskud til at tage del i tingene.

Og jeg forsøger gøre vores lidt for forkælede barn mindre forkælet fordi jeg forsøger lære ham at man ikke kun skal opleve glæde og Lykke af fysiske ting.

Og så kommer far med sin flotte kalendergave imens jeg forsøger lære vores barn at man ikke kan få alting hele tiden, fordi han FÅR for mange ting og farmands gavekøb er stukket af så nu er jeg den sure der ikke vil give gaver og giver efter for plageriet og far er den søde der giver gaver hele tiden.  

Så blir man sgu nok en sur og gammel kone. 

Anmeld Citér

21. november 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg forstår udmærket dine tanker omkring overforbrug og at det ofte bliver noget skrammel, der bare kommer til at fylde. 

Men vend den om. Hvis du havde besluttet dig for at barnet skulle have en pakkekalender, havde du så også inddraget din mand, eller havde du bare købt det og informeret ham om det bagefter? Uden at have fordomme, og du skriver jo selv at du står for det meste, så er det jo ofte kvinden der tager beslutninger på barnets vegne. 

Herhjemme havde vi også en pakkekalender et par år til vores ældste. Den jul hvor han blev storebror oveni og selv havde fødselsdag i december, lavede jeg en pakkekalender med mange legoæsker, da jeg fandt store og flotte pakker til 20-30 kr i en restebunke i Bilka. Så han blev forvænt med at få en æske lego de fleste dage. Jeg tænkte bare, at det var fint, når han nu skulle dele opmærksomhed med lillebror, så måtte han gerne forkæles. Nogle dage var der så noget andet, fx farveblyanter. Der blev han selvfølgelig sur over ikke at få lego. Lektie til mor!

Året efter gik vi over til en færdig lego-julekalender og så adventsgaver. Og der var ikke noget ramaskrig over det. Så man kan altså godt 'gå tilbage' til adventsgaver kun, hvis I beslutter jer for det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.