Pakkekalender for eller imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

1) barnet må gerne få en pakkekalender hvis far synes. men jeg synes det kunne være rart at tale om indhold og konceptet. Der er indkøbt 24 stykker plastikting fra Rema hvor det måske kunne være hyggeligt at der kom lidt ting i barnet kunne bruge eller mangler. Jeg går jo sammen med barnet til dagligt og hører hvad han taler om, mangler og interesserer sig for.

2) jo han bliver forkælet. Når far er ude med barnet får barnet nærmest alt hvad han plager om. Når barnet er ude og handle med mig, plager han og får ikke sin vilje som med far, så derfor står jeg med en kæmpe kamp hvergang. Barnet er 5 år.  Og har ikke altid mulighed for at få ham passet/afsat så jeg ikke behøver have ham med i supermarked eller center etc.

3) det handler for mig om at bare fordi jeg spørger ind til konceptet og synes vi måske kunne have snakket om hvad der kunne komme i sokken, så blev jeg svinet til og kaldt alt muligt. 

Men kender faren ikke sit barn? Selvom han ikke går med barnet hver dag? Han er vel i huset. 

Hvordan ved du at barnet ikke kommer til at bruge det?

Så må du da snakke med far... 

Far har gjort noget spontant, noget du ikke har oplevet før, og så får han brok tilbage. Du kunne have sagt: har du det? Hvor hyggeligt. 

Og i år bliver det så en sådan en pakkekalender. Det er jeres barns kalender, ikke din. 

Men tænker at I skal have en snak, for det lyder som om der ligger mere bag det, for hvis det kun er fordi han har købt ting fra Rema(som ikke behøver være dårligt plastik) så er det en ret voldsom reaktion

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2023

Anonym

Nu har jeg læst lidt med sidelinjen og synes dine svar reflekterer meget af at du oprettede opslaget for at få en masse skulderklap og medynk og at folk skulle sige hvor tarvelig din mand er. Men da det ikke er sket så ændre dine svar sig hele tiden til at fortsætte med at sætte far i dårligt lys med ikke at være hjemme, du laver det hele osv. 

tror du skal sætte dig og tænke over hvad det egentlig drejer sig om. For tror ikke det er pakkekalenderen der er problemet. Men nok nærmere jeres levevej der ikke stemmer overens med dine ønsker og behov. 

Anmeld Citér

22. november 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Nu har jeg læst lidt med sidelinjen og synes dine svar reflekterer meget af at du oprettede opslaget for at få en masse skulderklap og medynk og at folk skulle sige hvor tarvelig din mand er. Men da det ikke er sket så ændre dine svar sig hele tiden til at fortsætte med at sætte far i dårligt lys med ikke at være hjemme, du laver det hele osv. 

tror du skal sætte dig og tænke over hvad det egentlig drejer sig om. For tror ikke det er pakkekalenderen der er problemet. Men nok nærmere jeres levevej der ikke stemmer overens med dine ønsker og behov. 

Har samme tanker.

Nu gør far noget og så er det bare forkert og han har ikke talt med hende. Så må han ikke gøre noget spontant uden lige at spørge konen først?

Anmeld Citér

22. november 2023

Anonym

BAE skriver:

Har samme tanker.

Nu gør far noget og så er det bare forkert og han har ikke talt med hende. Så må han ikke gøre noget spontant uden lige at spørge konen først?

Nej det lyder ikk sådan. Og det må han ikke fordi det er hende der laver det hele fordi han aldrig er hjemme pga arbejde. Det er det samme som går igen. 
så tror simpelthen inderst inde at ts ikke trives i den installation de har med far der arbejder meget. Hvilket man slet ikke kan blame hende. For det er dæleme hårdt at stå alene med det hele og samtidig så savne sin mand der er væk 

Anmeld Citér

22. november 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Lad ham lave den julekalender. Han har selv taget initiativ til det og det er tydeligt at han glæder sig til, at give den til jeres søn og se glæden i hans øjne hver morgen

Anmeld Citér

23. november 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg forstår dig nu godt, og jeg synes, du får en hård medfart hér. Det er godt nok nemt at være den søde forælder, når man overlader det til den anden at tage alt hverdagsbesværet og alle konflikterne i forhold til at sige nej til barnet, blot ved at bruge 1/2 time og nogle penge i Rema. Jeg er heller ikke ved at falde ned af stolen i benovelse over, at “han endelig gør noget” - jeg tænker, der var masser af andre og mere relevante muligheder for ham at investere tid og engagement i, relateret til familielivet. 

Som du selv når frem til,  er det jo nok ikke selve pakkekalenderen, der er primærproblemet - selv om jeg i den grad godt kan følge din modvilje over for 24 stykker plasticskrammel. Og jeg håber, at du kan adressere de reelle problemer til ham og forlange, at han tager ansvar for, at I ikke fastholder rollerne som henholdsvis den rare og fraværende forælder, der svinger dankortet, og den engagerede og nærværende forælder, som jævnligt siger nej. 

Anmeld Citér

23. november 2023

lineog4

Anonym skriver:

Se det synes jeg jo er sjovt det sidste. Med at det er fra Nissen og den også driller med sokkegaverne. Men blander mig uden om da det åbenbart er følsomt at jeg blander mig lige i den del og så må det være sådan. Tak for inputs

Troede faktisk altid det var fra Nissen når det var en strømpe - ha ha der jan man se hvor blind man være for andres traditioner.

Jeg kan forstå, at det bliver en kalender fra din mand, og der ville jeg nok få et føl på tværs - det børnene får her hjemme er fra os begge eller ja fra Nissen uafhængigt af hvem der har købt det eller lavet det, fx fik min datter sidste år en hjemmestrikket sweater, hun ved da godt det ikke er hendes far, der har strikket den, men den er fra OS. 

Jeg synes stadig, at I skal tage en snak i fredstid om jeres grundlæggende værdier, og der kan pakkekalenderen være et godt eksempel. For man skal ikke være enige om alle de små ting, men de drt man bygger opdragelsen på, værdierne, der skal man være i sync i en eller anden forstand. 

Anmeld Citér

23. november 2023

Christy123

Profilbillede for Christy123
Anonym skriver:

Min mand kommer glædestrålende og fortæller at han vil putte en gave i barnets julesok hver dag i december og han har købt dem. Jeg siger; er det ikke sådan noget man lige skal afstemme, for jeg synes det er en dårlig ide. Han bliver sur. Hans argument er at da han var barn elskede han at kigge i sokken hver dag.

mit argument for at nøjes med adventsgave er at jeg synes det er virkelig træls med 24 stykker små plastiklegetøj der aldrig bliver leget med. Tilmed i en tid hvor jeg synes at der er for meget overforbrug if miljø etc.  Og at når man først har startet det så skal man gøre det altid fremover og en dag er 24 stykker plastik ikke nok til at tilfredsstille barnet.

jeg er vokset op med kun adventsgave, vi havde ingen penge så i min sok lå der hjemmestrikkede sokker, tuscher eller chokolade. Ikke noget prangende. vores barn er enebarn og jeg frygter simpelthen at han skal blive for forkælet. 

kan min mand bare over rule og sige at barnet skal have gaver hver dag i december uden jeg har noget at sige? Jeg mener det hører under et opdragelses emne han mener jeg er hysterisk. Hvad synes I? 

Jeg synes det er en god idé

Jeg har lavet en pakke kalender til min dreng på 3 år, og vores anden dreng på 14 år synes kun det er en god idé.

Han får så lidt større adventsgaver. Den lille får også adventsgaver i sokken

Desuden tror jeg altså ikke det er ubrugelige ting han har købt, han har jo købt dem for at glæde ham

Anmeld Citér

5. december 2023

Anonym trådstarter

Update: de to første dage fik far lagt pakker i sokken.  barnet kiggede på dem og har ikke rørt dem siden. Det er mere konceptet at der lå noget deri der var spændende frem for indholdet.

Men nu bliver der ikke lagt flere gaver i sokken for far glemmer det. barnet er pænt skuffet hver morgen når sokken er tom og kan ikke forstå det. Det er så her det forventes jeg redder fars røv og puttet de gaver i sokken for ham men som jeg nåede frem til: hans projekt hans problem. Jeg har rigeligt at lave, og så kan barnet glæde sig over at Nissen kommer til advent som den plejer.

Siger ikke noget, eller kommenterer ikke på det, for sådan er jeg ikke. 

god jul 

Anmeld Citér

5. december 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Update: de to første dage fik far lagt pakker i sokken.  barnet kiggede på dem og har ikke rørt dem siden. Det er mere konceptet at der lå noget deri der var spændende frem for indholdet.

Men nu bliver der ikke lagt flere gaver i sokken for far glemmer det. barnet er pænt skuffet hver morgen når sokken er tom og kan ikke forstå det. Det er så her det forventes jeg redder fars røv og puttet de gaver i sokken for ham men som jeg nåede frem til: hans projekt hans problem. Jeg har rigeligt at lave, og så kan barnet glæde sig over at Nissen kommer til advent som den plejer.

Siger ikke noget, eller kommenterer ikke på det, for sådan er jeg ikke. 

god jul 

Hvad går der af dig ved at spørge om du skal hjælpe med at få lagt de gaver i sokken så oplevelsen ikke bliver en skuffelse? 
ja far burde klare den, nu når det var hans ide. Men jeg ville personligt ikke byde mit barn den skuffelse pga stædighed over hvem der skal hvad.. 

virker stadig til i har nogen ting i skal have snakket om den der stædige/barnlige tilgang til tingene rammer jo tydeligvis også jeres barn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.