Jeg kan godt forstå dig TS og synes du får en lidt hård medfart her.
Hvis han har insisteret på, at den pakkekalender er hans projekt, så hold dig fra den. Dels er det for nemt for ham, hvis du blot overtager - og det kan han måske også blive sur over - og dels så hænger du bare på den fremover og det skal du ikke, når du i bund og grund synes, den var en dårlig ide til at starte med. Og din søn lider ingen nød. Fortællingen er jo blot, at nissen kun kommer nogle dage, hvis han undrer sig.
Herhjemme fik vores fx computer i skolen for nylig. Der tog min mand på sig, at ville sørge for, at den var ladt op til skoledagen. Fint, for jeg står alligevel med de fleste skole- og fritidsting. Ikke at han ikke tager sin tørn, for det gør han bestemt, men jeg har ligesom overblikket, koordinerer og sørger for alle de små ting. Jeg skal virkelig tage mig selv i ikke at minde ham om at få den computer ladt op, for selvfølgelig glemmer han det. (og de har ekstra computere i klassen, hvis nogle har glemt el. så større katastrofe er det ikke).
Mon det ikke blot drejer sig om at prøve at få givet noget af alt det der mental load fra sig.
Anmeld
Citér