Det er ikke en senabort efter uge 22 
Og det var for at pointere at vi nu går tilbage.
Vi redder børn i samme uge der nu skal diskuteres om man må få en abort.
Det er da et dilemma.
At du ikke synes jeg er saglig , er " dit problem " jeg synes ikke du vil diskutere bredt , men er meget låst fast i at du fx ikke tror nogen vil bruge abort for ikke at få et bestemt køn.
Og det mener jeg stadig er naivt . Især med tanke på at da nipttest blev en mulighed. Der valgte flere og flere at betale sig fra at kunne få køn at vide inden uge 12.
Hvorfor er det så vigtigt at vide inden abortgrænsen . Hvis det ikke havde en betydning?
Du skriver et eller andet anekdotisk med din faster og abort indtil uge 28 og at hun tiggede og bad dem om at sætte grænsen ned (hvor hun så bor henne ved jeg ikke - er England ikke det seneste med 24 uger?) - såvidt jeg ved starter en dødfødsel først efter uge 28.
Kun Enhedslisten har sagt uge 22, og du bliver ved med at karte rundt i vilde ekstremer. Det er på ingen måde sandsynligt at grænsen går fra 12 uger til 22 uger som det ser ud nu.
Og ja, det bliver et problem for mig og den generelle debat, at indspark som dit mudrer billedet med subjektive holdninger, som ikke bakkes op af hverken tal fra sammenlignelige lande eller fagpersoner. Særligt når jeg langt hen ad vejen er enig i, at det nuværende setup holder.
Jeg tror, folk betaler sig fra tests og kønsscanninger, fordi de er nysgerrige og ikke kan vente til uge 20. Der er så mange mennesker der nu betaler sig til kønsscanninger i uge 14 - det gør de ikke med tanke på abort.
De meget, meget få, der vil bruge køn som grund til abort, kan pt tage et tog over broen på 20 minutter og få en abort i Sverige.
Der er to argumentationsbobler at bruge: fosterets udvikling i uge 12 kontra senere (smertepåvirkning, bevidsthed mm) samt hvordan det forventes at påvirke praksis. Ift det første bringer du intet konkret på bordet, andet end vi forsøger at redde fra uge 22. Ift det andet argumenterer du ud fra mavefornemmelser, der ikke understøttes af fakta (i hvert fald ingen du bringer til bordet). Ergo; du er ikke saglig.