Jeg synes 22 uger er helt okay, og jeg kan ikke se problemet i det. Hvis forældrene ikke ønsker barnet, så er den klogeste beslutning at afslutte graviditeten. Der er rigeligt med børn, der lider omsorgssvigt, er selvskadende og i bund og grund ikke har et værdigt liv.
Jeg synes, det er godt, vi som et moderne samfund tager en beslutning nu om at hæve den grænse. Det skulle vi have gjort for mange år siden. Der er RIGELIGT med stigma omkring abort i Danmark, og det er simpelthen på tide at gøre op med det. Det tror jeg blandt andet en højere abortgrænse kan hjælpe på.
At nogle ville vælge at afslutte en graviditet, fordi kønnet ikke passer til deres ønske – det tror jeg simpelthen ikke på. Sådan er vi ikke bygget som mennesker. Og helt ærligt, skulle der være et tilfælde af det, så synes jeg faktisk måske det er klogt at de menensker får en abort. For så er der da et eller andet helt galt med ens forhold til børn og det at lave liv.
I bund og grund tror jeg bare ikke helt jeg forstår, hvorfor vi skal blande os så meget i, hvornår folk tilvælger en abort. Hvad kommer der ud af, at tvinge folk til at gennemføre en graviditet, de ikke ønsker resultatet af?
Anmeld
Citér