Hæve abort grænsen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2023

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Studier på udviklingen i Sverige modsiger din tese.

Der behøves ingen forklaring i Sverige. 

Det er nok at sige at man ikke vil have barnet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Men hvor højt? 

Og hvor er fostrets rettigheder? 

Enhedslisten siger uge 22 . Der redder de børn på stuen ved siden af....

Som det er nu , har man 8 uger fra positiv test .

Skal en kvindes ret sin krop overgå fostrets rettigheder til i det mindste ikke at være levedygtig.

Og jeg tror vi vil se mange flere end vi bryder os om at tænke på . - benytte sig af muligheden for at få et uønsket køn fjernet.  

Men hvor højt?
Forslaget lyder på 18 uger og det lyder okay for mig.

Der er ikke nogen - rettigheder opnås ved fødslen

Jeg er sikker på vi kan finde en masse eksempler hvor det ikke har været tilfældet. Og i nogle tilfælde opstår behovet/ønsket senere end uge 4.

Skal en kvindes ret sin krop overgå fostrets rettigheder til i det mindste ikke at være levedygtig.
Ja

Anmeld Citér

26. september 2023

Kontrast

Panther skriver:

Studier på udviklingen i Sverige modsiger din tese.

Jeg skal lige forstå, hvad du mener. Mener du at man i Sverige ikke ser aborter på grund af barnets køn? Og i så fald, hvordan kan man vide det helt sikkert? Hvis man er indenfor abortgrænsen i et land, skylder man jo ikke en forklaring på, hvorfor man vælger abort

Anmeld Citér

26. september 2023

123nn

Profilbillede for 123nn
IenFart skriver:

Men hvor højt?

Jeg er sikker på vi kan finde en masse eksempler hvor det ikke har været tilfældet. Og i nogle tilfælde opstår behovet/ønsket senere end uge 4.

Ja

Jeg er enig.

Anmeld Citér

26. september 2023

HeyBaby

Jeg synes 22 uger er helt okay, og jeg kan ikke se problemet i det. Hvis forældrene ikke ønsker barnet, så er den klogeste beslutning at afslutte graviditeten. Der er rigeligt med børn, der lider omsorgssvigt, er selvskadende og i bund og grund ikke har et værdigt liv. 

Jeg synes, det er godt, vi som et moderne samfund tager en beslutning nu om at hæve den grænse. Det skulle vi have gjort for mange år siden. Der er RIGELIGT med stigma omkring abort i Danmark, og det er simpelthen på tide at gøre op med det. Det tror jeg blandt andet en højere abortgrænse kan hjælpe på. 

At nogle ville vælge at afslutte en graviditet, fordi kønnet ikke passer til deres ønske – det tror jeg simpelthen ikke på. Sådan er vi ikke bygget som mennesker. Og helt ærligt, skulle der være et tilfælde af det, så synes jeg faktisk måske det er klogt at de menensker får en abort. For så er der da et eller andet helt galt med ens forhold til børn og det at lave liv.

I bund og grund tror jeg bare ikke helt jeg forstår, hvorfor vi skal blande os så meget i, hvornår folk tilvælger en abort. Hvad kommer der ud af, at tvinge folk til at gennemføre en graviditet, de ikke ønsker resultatet af? 

Anmeld Citér

26. september 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Der behøves ingen forklaring i Sverige. 

Det er nok at sige at man ikke vil have barnet.

Ja? Det har jeg heller ikke skrevet noget om?

Anmeld Citér

26. september 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Kontrast skriver:

Jeg skal lige forstå, hvad du mener. Mener du at man i Sverige ikke ser aborter på grund af barnets køn? Og i så fald, hvordan kan man vide det helt sikkert? Hvis man er indenfor abortgrænsen i et land, skylder man jo ikke en forklaring på, hvorfor man vælger abort

Man har ikke set en stigning i antallet af aborter efter at grænsen er hævet til 18 uger, der kan relateres til, at abort bruges som nødprævention.

Anmeld Citér

26. september 2023

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Ja? Det har jeg heller ikke skrevet noget om?

Så kan du jo ikke sige at folk ikke får en abort pga køn.

Man behøver ikke sige hvorfor man ikke ønsker barnet.

Så kan der laves nok så mange undersøgelser.  

Anmeld Citér

26. september 2023

Anonym trådstarter

HeyBaby skriver:

Jeg synes 22 uger er helt okay, og jeg kan ikke se problemet i det. Hvis forældrene ikke ønsker barnet, så er den klogeste beslutning at afslutte graviditeten. Der er rigeligt med børn, der lider omsorgssvigt, er selvskadende og i bund og grund ikke har et værdigt liv. 

Jeg synes, det er godt, vi som et moderne samfund tager en beslutning nu om at hæve den grænse. Det skulle vi have gjort for mange år siden. Der er RIGELIGT med stigma omkring abort i Danmark, og det er simpelthen på tide at gøre op med det. Det tror jeg blandt andet en højere abortgrænse kan hjælpe på. 

At nogle ville vælge at afslutte en graviditet, fordi kønnet ikke passer til deres ønske – det tror jeg simpelthen ikke på. Sådan er vi ikke bygget som mennesker. Og helt ærligt, skulle der være et tilfælde af det, så synes jeg faktisk måske det er klogt at de menensker får en abort. For så er der da et eller andet helt galt med ens forhold til børn og det at lave liv.

I bund og grund tror jeg bare ikke helt jeg forstår, hvorfor vi skal blande os så meget i, hvornår folk tilvælger en abort. Hvad kommer der ud af, at tvinge folk til at gennemføre en graviditet, de ikke ønsker resultatet af? 

Man burde jo sagtens kunne tage den beslutning, inden man er så langt at barnet kan overleve med hjælp. 

Der er både hensyn til barnet. En absolut også til sundhedsvæsenet der skal tage imod de børn. Og ikke må gøre noget aktivt selv om der er liv.

Anmeld Citér

26. september 2023

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Men hvor højt?

Ja

Så kan vi bare vente på at enhedslisten får deres krav om  22 uger igennem. 

Og så er vi tilbage til hvor sundhedsvæsenet nægter at gå på arbejde ,  fordi de står med levedygtige børn i hænderne som de skal smide ud i skyllerummet. 

Uhyggeligt at vi er der hvor et liv ikke bare er et liv. Men der hele afhænger af en mor der ikke lige kunne tage beslutningen inden for 5 mdr...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.