Hæve abort grænsen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2023

Anonym

At Etisk Råd i går anbefalede at hæve grænsen for fri abort til 18. graviditetsuge. Er ikke det der fylder hos mig personlig i den debat   men derimod det at de også, anbefalede   fri abort fremover også gælder for 15-17-årige, sådan så de ikke længere er nødt til at få et ønske om abort godkendt af dem, der har forældremyndigheden over dem. Jeg kan på inden måde se hvorfor en på 16-17 år skal kunne tag sådan en stor beslutte som jeg vil sige det er uden af dem, der har forældremyndigheden skal godkendt det jeg mener ikke den del er gentænkt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2023

drabo

Profilbillede for drabo
Igen skriver:

Hvad er et handicap?

hvornår skal børn kunne vælges fra? 

I min verden så uden spørgsmål til omkring uge20, hvis den enkelte finder det er det rigtige for dem. 

Jeg vil ikke for mangfoldigheden skyld påtvinge familier en byrde de mener, de ikke kan klare. Og det handler ikke om jeg mener handicappede ikke både er gode mennesker og kan leve dejlige liv, men det kan være en udfordring ikke alle familier kan klare og slet ikke med de forhold vi som samfund byder folk, som har brug for hjælp. Og jeg mener den enkelte familie langt bedre selv ved om de er klar til det end en flok fremmede mennesker der tager beslutningen på et ikke gennemskueligt grundlag.  Jeg tror ikke mange tager den beslutning med et let hjerte, og jeg har heldigvis ikke stået i en situation,  hvor jeg skulle træffe det valg. Men igen uanset, så vil ressource stærke par altid finde en løsning til at få deres ønske om abort opfyldt uanset afgørelse,  hvorimod de ressource svage vil blive påtvunget et barn de ikke ønsker, og alle børn fortjener at være ønsket af deres forældre. 

Anmeld Citér

27. september 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

At Etisk Råd i går anbefalede at hæve grænsen for fri abort til 18. graviditetsuge. Er ikke det der fylder hos mig personlig i den debat   men derimod det at de også, anbefalede   fri abort fremover også gælder for 15-17-årige, sådan så de ikke længere er nødt til at få et ønske om abort godkendt af dem, der har forældremyndigheden over dem. Jeg kan på inden måde se hvorfor en på 16-17 år skal kunne tag sådan en stor beslutte som jeg vil sige det er uden af dem, der har forældremyndigheden skal godkendt det jeg mener ikke den del er gentænkt. 

Jeg kan komme på mange tilfælde hvor det netop er i den unges tarv, at kunne få en abort uden mor og far ved det. Fx. ved meget religiøse forældre, skam, sex uden for ægteskab osv.

Jeg støtter op, om lige præcis det forslag.

Anmeld Citér

27. september 2023

drabo

Profilbillede for drabo
Anonym skriver:

Så du mener forældre skal have ret til at tvinge deres børn til at gennemføre en graviditet?

Anmeld Citér

27. september 2023

Hanspige

Anonym skriver:

Et smalt flertal. 

8 ud af 17 anbefalede uge 18 

5 anbefalede uge 15 

De resterende synes uge 12 var fint. 

Anmeld Citér

27. september 2023

AnoMor

Igen skriver:

Hvad er et handicap?

hvornår skal børn kunne vælges fra? 

For mig er handicap når det er noget der vil påvirke en resten af livet eller noget som kræver flere omfattende operationer flere gange i livet. 

Anmeld Citér

27. september 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg mener, det er særdeles gennemtænkt. Langt de fleste i den alder vil involvere deres forældre og søge deres støtte, men dem, der ikke gør det, må have særdeles gode grunde til det og skal beskyttes mod de konsekvenser, det ville få for dem at lade forældrene kende til graviditeten. 

Anmeld Citér

27. september 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hanspige skriver:

Et smalt flertal. 

8 ud af 17 anbefalede uge 18 

5 anbefalede uge 15 

De resterende synes uge 12 var fint. 

Med andre ord synes 13 ud af 17, at den nuværende grænse skal rykkes. 

Anmeld Citér

27. september 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg synes det er så fint med 12 uger, jeg kender personligt et par stykker som kunne finde på at vælge abort pga køn

I forhold til en anden kommentar omkring den manglende hånd i tv2's program 

At vælge et barn fra bare fordi det mangler en hånd. Hun burde slet ikke have børn, der kommer mange og større udfordringer med forældrerollen, så hvis hun ville begynde at drikke pga en hånd. Så kommer hun jo 100% til at drikke på et tidspunkt når der kommer andre udfordringer

Anmeld Citér

28. september 2023

Morfire

Profilbillede for Morfire
Kontrast skriver:

Ja det er ikke så rart, at man får tankerne på grund af noget så ligegyldigt som køn. Men jeg synes, at man både her og på andre graviditetsforums læser om mange, der er skuffet over køn. Det er selvfølgelig en helt ærlig sag og der er jo langt fra lige at tænke, at man godt kunne have ønsket det modsatte køn og så lige frem gå ud og vælge en abort.

Jeg var SKUFFET!!! over kønnet men det er jo ikke det samme som at jeg så ønskede en abort. Der er meget langt mellem se to ting!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.