123nn skriver:
Det er en fødsel efter uge 22 inden er det en senabort
Jeg fik en senabort som man kalder det, med mit andet barn, pga en så kompleks hjertefejl at den ville enten slå ham ihjel idet han blev født eller også skulle han gennemgå den ene livsfarlige operation efter den anden konstant for alligevel at dø. Jeg var 20+0 da de opdagede det, og blev hurtigt godkendt til senabort.
jeg kan fortælle det er en fødsel! Med fødestue, veer, presseveer og det hele.
Og det er ikke en foster klat der kommer ud, det er en lille baby med små negle på fingre og tæer, og så sidder man der med sin lille døde baby, og skal sige farvel og ligge baby i en lille bitte kiste på størrelse med en skotøjsæske for hospitalet så får baby kremeret og lagt på de ukendtes hvis man ikke selv kan/vil begrave.
det er ikke hvad jeg forbinder med en abort! Det var et enormt tab, og ikke noget jeg ønsker for min værste fjende!
når man er så langt henne, er det et lille barn man føder. Og hvis ikke det var fordi jeg ved at flere sidder med sådan en oplevelse i rygsækken eller måske gennemgår det nu, havde jeg lagt et billede med til dig af ham, så du kunne se han virkelig var en BABY ikke et foster. Men vil bestemt ikke til at trigge en sorg i nogen, og det gør den slags billeder.
så pointen: en senabort er en fødsel. Det er ikke en pille eller udskrabning og vupti så er fostret væk. det er en reel fødsel! Og det er bestemt ikke noget jeg personligt synes nogen bør gennemgå medmindre det er absolut nødvendigt og med tanke på det bedst mulige liv og levevilkår for barnet.
I mine øjne må man godt nok være et koldt menneske at kunne se en lille baby og måske endda kunne mærke baby! og tænke “ud”..
jeg ville ikke kunne gøre det..
Anmeld
Citér