Hæve abort grænsen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2023

Hanspige

Mor og meget mere skriver:

Med andre ord synes 13 ud af 17, at den nuværende grænse skal rykkes. 

Ja.. men de har ikke fasat en anbefaling på uge 18 som en anden skrev. 

Det er nu op til politikerne.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2023

Anonym

Jeg havde hørt i debatten at der sidste år var omkring 800 kvinder som søgte om senabort og fik det, og ca 50 som fik afvisning på senabort.

Jeg fandt link til tallene, som var 863 søgt, og 809 fik lov under de nuværende regler.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/vil-flere-faa-aborter-hvis-man-haever-graensen-nej-siger-eksperter/9956338

Det vil sige at det handler om 54 senaborter. Det er umiddelbart tallene det handler om..

Personligt synes jeg man skal se hvad fagfolkene siger i forhold til om der ville komme en masse kønsbaserede aborter.

Ifølge de svenske statistikker ligger landene næsten ens, dvs. at der er ikke en stor overvægt at mennesker der tager til Sverige og får abort pga. køn.

Anmeld Citér

28. september 2023

Kontrast

Fortvivlet skriver:

Jeg synes det er så fint med 12 uger, jeg kender personligt et par stykker som kunne finde på at vælge abort pga køn

I forhold til en anden kommentar omkring den manglende hånd i tv2's program 

At vælge et barn fra bare fordi det mangler en hånd. Hun burde slet ikke have børn, der kommer mange og større udfordringer med forældrerollen, så hvis hun ville begynde at drikke pga en hånd. Så kommer hun jo 100% til at drikke på et tidspunkt når der kommer andre udfordringer

Jeg er meget enig med dig. Hvis man er så sårbar i sit alkoholmisbrug, at man tænker, at en form for stress kan reaktivere det, så er det måske nok klogest ikke at få børn, så længe man har det sådan. Der kan jo ske alt muligt uforudsigeligt og stressende, når man får et barn. Også selvom, at det er et helt "normalt" barn. 

Anmeld Citér

12. december 2023

NumseSMAG

13. december 2023

Anonym

Du læser jo ikke hvas jeg skriver.

Jeg har aldrig påstået vi har haft abortgrænsen ved uge 28.  MEN før vi ændrede grænsen for hvornår det kaldes en abort og en fødsel. Fødte kvinder børn der ikke gik hjælp før de fx var i uge 28.

Alt der andet du skriver er nedladende og kun fordi du ikke vil se tingene i andet perspektiv end dit eget. Så det vil jeg ikke spilde tid på at svare på.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.