Hæve abort grænsen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2023

123nn

Profilbillede for 123nn
Anonym skriver:

Så kan du jo ikke sige at folk ikke får en abort pga køn.

Man behøver ikke sige hvorfor man ikke ønsker barnet.

Så kan der laves nok så mange undersøgelser.  

Det er fordi det du skriver kan forståes på to måder. Så i snakker om to forskellige ting.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2023

123nn

Profilbillede for 123nn
Anonym skriver:

Så kan vi bare vente på at enhedslisten får deres krav om  22 uger igennem. 

Og så er vi tilbage til hvor sundhedsvæsenet nægter at gå på arbejde ,  fordi de står med levedygtige børn i hænderne som de skal smide ud i skyllerummet. 

Uhyggeligt at vi er der hvor et liv ikke bare er et liv. Men der hele afhænger af en mor der ikke lige kunne tage beslutningen inden for 5 mdr...

Nu er der helt og adeles flere aspekter end “en kvinde der ikke kan tage en beslutning. Sådan fungerer verdenen ikke. Prævention fejler, folk der har misbrug der får afslag. Og det her er et større spørgsmål om ret til selvbestemmelse. At du har det følelsesmæssigt svært ved det er jo ikke et hensyn samfundet kan tage hensyn til.

Anmeld Citér

26. september 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Så kan du jo ikke sige at folk ikke får en abort pga køn.

Man behøver ikke sige hvorfor man ikke ønsker barnet.

Så kan der laves nok så mange undersøgelser.  

Sverige har 18 uger kontra DKs 12 uger. Tal fra Sverige viser, at der ikke er en større andel aborter efter 12. uge i Sverige kontra i Danmark. Det er en rimelig indikator, med mindre du tænker, at der skulle være andre væsentlige variabler, der udligner den kønsselektion, som du forestiller dig må ske i Sverige?

Desuden mener jeg, at det var tæt på 9 ud af 10, der udføres inden for de første 8 uger, så jeg tror ikke, folk tager så let på at få en abort, som du forestiller dig.

Du virker meget ekstrem i din retorik - personligt ser jeg heller ikke uge 22 som en fin løsning, og jeg synes også langt hen ad vejen, at mulighederne er fine som de er nu. Men 18 uger ville ikke genere mig meget, eftersom jeg ikke tror, det ville føre til en stor øgning i praksis. Ingen har lyst til at være gravid i 18 uger for sjov for derefter at få en kirurgisk abort i fuld narkose.

Anmeld Citér

26. september 2023

Anonym

Jeg synes det er rigtig fint at vi hæver grænsen til 18 uger. Jeg har selv været meget meget obs på prævention, fordi jeg ved at jeg ikke selv ville kunne få en abort, og fordi jeg meget let bliver gravid.

Men det ændrer INTET ved min holdning til at man har ret til at få en.

Ingen skal tvinges til at have et barn de ikke ønsker, eller tigge om godkendelse hos et råd som skal vurdere om man ville kunne klare X handikap.

Anmeld Citér

26. september 2023

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Sverige har 18 uger kontra DKs 12 uger. Tal fra Sverige viser, at der ikke er en større andel aborter efter 12. uge i Sverige kontra i Danmark. Det er en rimelig indikator, med mindre du tænker, at der skulle være andre væsentlige variabler, der udligner den kønsselektion, som du forestiller dig må ske i Sverige?

Desuden mener jeg, at det var tæt på 9 ud af 10, der udføres inden for de første 8 uger, så jeg tror ikke, folk tager så let på at få en abort, som du forestiller dig.

Du virker meget ekstrem i din retorik - personligt ser jeg heller ikke uge 22 som en fin løsning, og jeg synes også langt hen ad vejen, at mulighederne er fine som de er nu. Men 18 uger ville ikke genere mig meget, eftersom jeg ikke tror, det ville føre til en stor øgning i praksis. Ingen har lyst til at være gravid i 18 uger for sjov for derefter at få en kirurgisk abort i fuld narkose.

Du får ikke en kirurgisk abort I uge 18 .

Efter uge 12/13 er det fødsel.

Anmeld Citér

26. september 2023

Panther

Anonym skriver:

Du får ikke en kirurgisk abort I uge 18 .

Efter uge 12/13 er det fødsel.

Undskyld - naturligvis (det går lidt stærkt i dag). Men det underbygger bare min pointe yderligere.

Anmeld Citér

26. september 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Det er en fødsel efter uge 22 inden er det en senabort

Anmeld Citér

26. september 2023

Anonym trådstarter

123nn skriver:

Det er en fødsel efter uge 22 inden er det en senabort

Du skal stadig føde...

Anmeld Citér

26. september 2023

Anonym

Jeg har selv fået en abort efter dårlige nyheder til uge 20 scanningen. Barnet ville kunne overleve men være svært handicappet. Vi kunne dog ikke vide præcis hvor ramt barnet ville være af de forskellige udfordringer før barnet var født (hvis vi valgte at beholde).

Jeg var enormt glad for at få min beslutning blåstemplet af etisk råd. At få at vide at andre var enige i at barnet ville få et svært liv og at vores familie ville få det svært. 

Jeg har stadig tanker omkring hvad nu hvis - og havde jeg taget beslutningen "helt selv" tror jeg at det ville være værre. Andre jeg kender som også har været igennem senabort giver udtryk for de samme tanker.

Så jeg er også til at grænsen bevares eller i al fald maksimalt hæves til lige efter nf scanningen. 

Anmeld Citér

26. september 2023

Panther

Anonym skriver:

Du skal stadig føde...

Men du svarer ikke på min saglige og (synes jeg selv ) udmærkede argumentation.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.