Testtråd oktober og november

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021
Christy123 skriver:

Kan man allerede nu (fem dage før forventet mens) mærke det med hånden på maven, når livmoderen vokser? 

Eller er det for tidligt? 

Livmoderen ligger stadig under skambenet, så du kan ikke mærke noget med hånden så tidligt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Sbb1990 skriver:

Kender!! Synes også det er hårdt at se. Min veninde har lige født og er jo mega glad på deres vegne, men hold op hvor gør det ondt at kæmpe og kæmpe.

Min veninde har lige meldt ud, at hun er blevet gravid i første forsøg og fuck (undskyld sproget) det knækker mig fuldstændig.

Anmeld Citér

29. oktober 2023

Christy123

Profilbillede for Christy123
Sommersol2021 skriver:

Livmoderen ligger stadig under skambenet, så du kan ikke mærke noget med hånden så tidligt.

Okay, øv så er det nok bare maven der rumsterer. Tak for svar.

Anmeld Citér

29. oktober 2023

Sbb1990

MortilF skriver:

Min veninde har lige meldt ud, at hun er blevet gravid i første forsøg og fuck (undskyld sproget) det knækker mig fuldstændig.

Det forstår jeg godt. Man føler sig på en måde lidt “snydt” - hvorfor skal man selv lige kæmpe for det, når det sker i første hug for andre. Man vil gerne være glad på deres vegne, så det kan være svært, hvad pokker man lige skal skrive eller sige, for det rammer og gør ondt

Anmeld Citér

29. oktober 2023

Sbb1990

Love Angel skriver:

Det er dumt at tag en ægløsningstest. Og ved du ikke hvordan en ægløsningstest virker? Ægløsningstest vil der altid dukke 2 streger på, uanset hvornår i din cyklus du tar den. 
har du ikke idag prøvet at tag en graviditetstest?

Vidste ikke der altid ville komme to streger, har aldrig tager dem udenfor perioden. Ved dog godt, den skal være helt mørk eller mørkere end kontrolstregen. Jo, negativ.

Anmeld Citér

29. oktober 2023

Sbb1990

Sommersol2021 skriver:

Det er helt normalt der er to streger på ægløsningstesten selvom du ikke er i nærheden af æl. Du har nemlig altid lh hormonet i kroppen, men det stiger kraftigt lige før ægløsning = en meget kraftigere teststreg og positiv test  

De burde fungere som en graviditetstest. Streg ved ægløsning  

Anmeld Citér

29. oktober 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Sbb1990 skriver:

Vidste ikke der altid ville komme to streger, har aldrig tager dem udenfor perioden. Ved dog godt, den skal være helt mørk eller mørkere end kontrolstregen. Jo, negativ.

Nårh okay. Men jo der vil altid være 2 streger. Men tæt på æl så bliver teststregen ligeså ligeså tydeligt som kontrolstregen eller endnu tydeligere

Anmeld Citér

31. oktober 2023

Bluey

Kan I hjælpe mig med en logisk forklaring på det her?

Jeg var til scanning af underlivet mandag den 23. oktober i forbindelse med en undersøgelse, og der kunne man se, at jeg var lige ved ÆL. Jeg fik en næsten-positiv ÆL-test om tirsdagen (jeg nåede aldrig at teste helt positiv). Men jeg er på grund af scanningen sikker på, at jeg har haft ÆL omkring onsdag/torsdag sidste uge, hvilket jo gør at jeg er max 3+0 i dag hvis ikke mindre.

Nu har jeg dog allerede menstruationsfornemmelser, pletbløder lidt lyserødt og har generelt bare været helt i PMS-humør i dag.

Men kan menstruation godt komme så hurtigt efter ÆL? Det giver ingen mening for mig, men måske andre har erfaringer eller viden?

Anmeld Citér

31. oktober 2023

Christy123

Profilbillede for Christy123

Jeg er ude men klar igen næste måned.

Min ægløsning må have rykket sig tre dage.

Held og lykke til jer andre

Anmeld Citér

31. oktober 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021
Bluey skriver:

Kan I hjælpe mig med en logisk forklaring på det her?

Jeg var til scanning af underlivet mandag den 23. oktober i forbindelse med en undersøgelse, og der kunne man se, at jeg var lige ved ÆL. Jeg fik en næsten-positiv ÆL-test om tirsdagen (jeg nåede aldrig at teste helt positiv). Men jeg er på grund af scanningen sikker på, at jeg har haft ÆL omkring onsdag/torsdag sidste uge, hvilket jo gør at jeg er max 3+0 i dag hvis ikke mindre.

Nu har jeg dog allerede menstruationsfornemmelser, pletbløder lidt lyserødt og har generelt bare været helt i PMS-humør i dag.

Men kan menstruation godt komme så hurtigt efter ÆL? Det giver ingen mening for mig, men måske andre har erfaringer eller viden?

Hmm det ville jeg også være forvirret af Men så længe det bliver ved pletblødning og ikke er mens allerede, kan du jo stadig ende med en normal luteal fase tænker jeg… 

Her er det også kuk kuk. Er på cd 13 men er ikke stoppet med at bløde siden mens. Skal scannes på fredag 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.