Abort efter uge 12!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Har du selv søgt på det? Jeg tror godt at TS er/var klar over alvoren da hun fik beskeden ved scanning. Det jo netop det opslaget handler om. Hun er godt klar over det handicap der er og ønsker en abort. 

Men det er det så smukke ved os mennesker, vi er jo så forskellige.

Der er ikke noget smukt ved at have et fysisk handikap, der volder problemer for en.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Der er ikke noget smukt ved at have et fysisk handikap, der volder problemer for en.

Det er jo heller ikke hvad jeg skriver! Skriver at det er hvad der er så smukt ved mennesker at vi ikke er ens altså ikke har samme holdning/mening. Fordi der var en som skrev til mig at det jo var en god ting der blev sat i gang inden weekenden, hvor jeg er uenig! Taler ikke om handicap er smukt. Jeg har været støttende overfor ts fra start og har flere gange skrevet at jeg er med hende. 

Anmeld Citér

11. september 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Update. 

vi har fået en tid til på mandag, hvor vi skal op og snakke med en sagsbehandler eller lign. For at forsvare hvorfor vi ikke ønsker at beholde barnet. 

I går modtog jeg så et opkald fra en ortopædkirurg, som var intet mindre en skræmmende.

Hun satte en diagnose på tilstanden: Radial Clubhand(Svær grad). (Det er ikke kønt hvis man googler det)  

hun kunne desuden fortælle at ved denne type handikaps vil man kunne få en funktionel arm, men aldrig en normal arm. Den vil højst sandsynligt ikke have en fungerende tommelfinger. 
barnet ville skulle opereres i ca. 6 mdrs alderen. Hvor man operere hånden om på den anden side. 
det vil desuden kræve mange turer ned til Århus (2 timers kørsel hver vej) i årevis.

hun kunne ligeledes fortælle at med denne type lidelse fulgte der oftest andre syndromer med…. Og at barnet højst sansynligt vil få problemer med hjerte, tarm, nyre og spiserør

hun anbefalede os at læse nærmere på det, og ved bl.a. at søge på: 

- Vacterl syndrom og Tar syndrom.

jeg er målløs og knust….. og forstår slet ikke at man kan byde et lille barn den tilværelse. 

Årh hvor gør det mig uendelig ondt på jeres vegne.

Som jeg har fortalt tidligere har jeg en dreng med klumpfod. (Clubfoot). Hans fod så præcis ud som clubhand da han blev født (har ikk lige billede på telefonen jeg kan vise. Men du kan google hvis du vil). Vi opdagede det først ved md scanning dvs omkring 20. Uge og fik foretaget fostervandsprøve netop fordi vi også fik at vide at der kunne være medfølger af forskellige syndromer. Vi gik heldigvis fri og han er blevet opereret og været i gips og skinne behandling i 6 år. Idag er han 8 år og helt velfungerende motorisk. 

jeg skriver dette i håb om at du forhåbentlig kan finde et lyspunkt i det hvis det skulle ske at i får afslag på abort igen. 
Jeg ved ikke hvordan behandlingsmulighederne er på radial clubhand. Så jeg skriver udfra hvad vi fik at vide kontra hvad i har fået at vide og det lyder meget ens. 

du får en kæmpe krammer herfra.

Anmeld Citér

13. september 2023

Kontrast

Undskyld jeg spørger, men vil bare lige høre, hvordan det går med dig ts? Om du er okay (så okay som du nu kan være) og om der er nyt i din sag?

Anmeld Citér

13. september 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er jo heller ikke hvad jeg skriver! Skriver at det er hvad der er så smukt ved mennesker at vi ikke er ens altså ikke har samme holdning/mening. Fordi der var en som skrev til mig at det jo var en god ting der blev sat i gang inden weekenden, hvor jeg er uenig! Taler ikke om handicap er smukt. Jeg har været støttende overfor ts fra start og har flere gange skrevet at jeg er med hende. 

Jeg skrev intet om, at det var en god ting, det blev sat i gang inden weekenden. 

Anmeld Citér

13. september 2023

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Undskyld jeg spørger, men vil bare lige høre, hvordan det går med dig ts? Om du er okay (så okay som du nu kan være) og om der er nyt i din sag?

Tak for at du spørger

nej vi er slet ikke okay. Vi er helt knuste. Vi var i mandags i Aalborg og snakke med en konsulent for abortsamrådet. Vi var ærlige omkring ALT, hvordan det påvirkede os. Hvordan min psyke har været de sidste par år. Hvordan det ville påvirke familien. 
hvordan det hele er ved at splitte os helt og aldeles af. (Vi er en dele familie, og har 2 børn hver især). 
hvordan nogle børn i forvejen er ved at trække sig, og hvordan ansvar kommer til at tynge andre børn i familien, da vi har jobs, hus og forpligtelser. 

vi fik oplyst at vi ville få svar i går tirsdag. Tirsdag fik vi så et opkald om at man ikke havde taget en beslutning, da man ønskede at kende svaret på biopsien først. Men da de havde fået oplyst at der først ville foreligge svar på den mandag, ville man tage sagen op igen onsdag. 

i dag ringer de så igen med en afvisning  

vi har anket på stedet, men er godt klar over at det ikke taler til vores fordel. 
Vi har derfor fået en tid i Sverige på tirsdag. Så nu er det sat i værk.

men jeg er rystet over forløbet, og må indrømme at jeg sgu er pinlig over selv at arbejde i sundhedsvæsnet. Det kan ikke passe at man som kvinde og individ ikke kan vurderes egnet til selv at have noget at sige. Vi var så tæt på grænsen. Der arbejdes sågar på at ændre loven for abort.  Det er så uværdigt et forløb. Og det dræner alt ud af os.

Anmeld Citér

14. september 2023

Anonym

Har I fået svar på biopsien? 

Anmeld Citér

14. september 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella
Anonym skriver:

Tak for at du spørger

nej vi er slet ikke okay. Vi er helt knuste. Vi var i mandags i Aalborg og snakke med en konsulent for abortsamrådet. Vi var ærlige omkring ALT, hvordan det påvirkede os. Hvordan min psyke har været de sidste par år. Hvordan det ville påvirke familien. 
hvordan det hele er ved at splitte os helt og aldeles af. (Vi er en dele familie, og har 2 børn hver især). 
hvordan nogle børn i forvejen er ved at trække sig, og hvordan ansvar kommer til at tynge andre børn i familien, da vi har jobs, hus og forpligtelser. 

vi fik oplyst at vi ville få svar i går tirsdag. Tirsdag fik vi så et opkald om at man ikke havde taget en beslutning, da man ønskede at kende svaret på biopsien først. Men da de havde fået oplyst at der først ville foreligge svar på den mandag, ville man tage sagen op igen onsdag. 

i dag ringer de så igen med en afvisning  

vi har anket på stedet, men er godt klar over at det ikke taler til vores fordel. 
Vi har derfor fået en tid i Sverige på tirsdag. Så nu er det sat i værk.

men jeg er rystet over forløbet, og må indrømme at jeg sgu er pinlig over selv at arbejde i sundhedsvæsnet. Det kan ikke passe at man som kvinde og individ ikke kan vurderes egnet til selv at have noget at sige. Vi var så tæt på grænsen. Der arbejdes sågar på at ændre loven for abort.  Det er så uværdigt et forløb. Og det dræner alt ud af os.

Jeg har fulgt med på sidelinjen og vil blot sige at jeg virkelig er rystet.. og virkelig ked af det på jeres vegne!

Det kan da godt være at vi er forskellige og nogle rimlig nemt vil kunne rumme et handicappet barn, men det er da forældrene selv, det skal have lov at bestemme. Det er jo kun jer der kender jeres ressourcer!

Og jeg synes det er helt vildt at man kan blive tvunget til at få et barn.. for det jo reelt set det, der sker, hvis man ikke er stærk nok til at tage til udlandet.

Jeg er virkelig ked af det på jeres vegne! Og jeg håber at det kommer til at gå nemt i svergie

Anmeld Citér

14. september 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Kære TS

Hvor lyder det bare urimelig hårdt, det I skal igennem. 

Må jeg spørge, om det 'bare' er armen eller viste biopsien også, der var noget andet galt? Ikke at det ændre på det urimelige i, at I ikke kan få lov til at fravælge et handikappet barn, når I er så tæt på abortgrænsen. Hvis det 'bare' er noget med den ene arm, forklarer det måske blot bedre, hvorfor I får afslag. Ellers forstår jeg det slet ikke. 

Fornuftigt, at I har valgt at søge mod Sverige. Ønsker jer alt det bedste derovre. 

Anmeld Citér

14. september 2023

Kir

Aalborgtøsen skriver:

Kære TS

Hvor lyder det bare urimelig hårdt, det I skal igennem. 

Må jeg spørge, om det 'bare' er armen eller viste biopsien også, der var noget andet galt? Ikke at det ændre på det urimelige i, at I ikke kan få lov til at fravælge et handikappet barn, når I er så tæt på abortgrænsen. Hvis det 'bare' er noget med den ene arm, forklarer det måske blot bedre, hvorfor I får afslag. Ellers forstår jeg det slet ikke. 

Fornuftigt, at I har valgt at søge mod Sverige. Ønsker jer alt det bedste derovre. 

Hun skrev at den viser barnet har Radial Clubhand (Svær grad) som medfører andre alvorlige ting udover en arm der kræver flere operationer.

Synes det er ufattelig at TS har fået afslag, vil sige det hører ind under "fare for alvorlig fysisk lidelse", men det synes samrådet åbenbart ikke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.