Abort efter uge 12!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2023

Anonym trådstarter

Flnad84 skriver:

Ok. Så 12. Uge. (Uge 12 er jo til og med 12+6)

Jeg tror heller ikke jeg nogensinde har været til nf før grænsen så.. har været til det 5 gange…

Håber det bedste for Jer!

Abortgrænsen ligger 11+6  

havde jeg vidst det, så havde jeg forlangt at komme til scanning inden ☹️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2023

Anonym

Tag til Sverige, Holland eller England. Der kan du sagtens få foretaget en abort.

Det er latterligt, at det danske system skal bestemme over vores kroppe på den måde.

Anmeld Citér

7. september 2023

Flnad84

Anonym skriver:

Abortgrænsen ligger 11+6  

havde jeg vidst det, så havde jeg forlangt at komme til scanning inden ☹️

Jeg har godt hørt det var noget med 12, men om det var uge 12 eller 12. Uge har jeg ikke tænkt over - det har ikke været “nødvendigt” for mig at vide… de fleste må da komme til nf efter grænsen så

Har du fået undersøgt noget ifht udlandet?

Anmeld Citér

7. september 2023

Kir

Nu har jeg læst lidt med, og vil bare indskyde at jeg synes det er logisk at man kommer til scanning efter abort grænsen. For det er dér man statistisk set er mere "safe" ift at abortere. Synes også det giver mening at man først tilbyder scanning efter at muligheden for fri abort er overskredet, lidt dumt at bruge ressourcer på at indkalde folk der ikke skal beholde barnet. Det er jo stadig muligt at få abort indtil uge 22 hvis der er noget alvorligt galt med barnet.

TS, hvis jeg må spørge, gik biopsien godt? Der går vel nogle dage før I får svar på om der er en genfejl? 

Anmeld Citér

7. september 2023

Flnad84

Kir skriver:

Nu har jeg læst lidt med, og vil bare indskyde at jeg synes det er logisk at man kommer til scanning efter abort grænsen. For det er dér man statistisk set er mere "safe" ift at abortere. Synes også det giver mening at man først tilbyder scanning efter at muligheden for fri abort er overskredet, lidt dumt at bruge ressourcer på at indkalde folk der ikke skal beholde barnet. Det er jo stadig muligt at få abort indtil uge 22 hvis der er noget alvorligt galt med barnet.

TS, hvis jeg må spørge, gik biopsien godt? Der går vel nogle dage før I får svar på om der er en genfejl? 

Hvad mener du med “folk der ikke skal beholde barnet”?

Anmeld Citér

7. september 2023

Anonym

Kære TS.

Jeg fandt dette link, her står lidt om hvad priser I skal regne med når man ikke er svensk statsborger, og hvad det koster for EU borgere, og for nordiske statsborgere:

https://vard.skane.se/skanes-universitetssjukhus-sus/mottagningar-och-avdelningar/gynekologimottagning-kvinnohalsa-malmo/

Jeg forstår at mange har stærke holdninger til spørgsmålet, men den eneste der kan tage den rigtige beslutning for jer, er dig og din mand.
Held og lykke til jer - jeg håber I tager den rigtige beslutning for jer.

Anmeld Citér

7. september 2023

Kir

Flnad84 skriver:

Hvad mener du med “folk der ikke skal beholde barnet”?

Folk der har besluttet at få en abort

Anmeld Citér

7. september 2023

Kontrast

Kir skriver:

Jeg vil sige, at jeg har det helt omvendt. Jeg synes, at det er så åndssvagt først at lave nakkefoldsscanningen, "når det er for sent", det vil da give meget bedre mening, at folk skal kunne nå at få en abort, hvis der er noget galt med barnet. Uden at skulle omkring etisk råd. Hvis man frivilligt vil have en abort, tænker jeg at man selv vil fravælge nakkefoldsscanningen, da den jo i så fald ikke tjener noget formål andet end at fastslå hvor langt man er henne.

Anmeld Citér

7. september 2023

Flnad84

Kir skriver:

De venter vel ikke til nf?! De vil vel helst have det fjernet hurtigst muligt

Anmeld Citér

8. september 2023

Kir

Kontrast skriver:

Jeg vil sige, at jeg har det helt omvendt. Jeg synes, at det er så åndssvagt først at lave nakkefoldsscanningen, "når det er for sent", det vil da give meget bedre mening, at folk skal kunne nå at få en abort, hvis der er noget galt med barnet. Uden at skulle omkring etisk råd. Hvis man frivilligt vil have en abort, tænker jeg at man selv vil fravælge nakkefoldsscanningen, da den jo i så fald ikke tjener noget formål andet end at fastslå hvor langt man er henne.

Ja, det er selvfølgelig rigtig nok at de fleste får det gjort så hurtigt som muligt. 

Men undersøgte det lige, og nakkefolden kan kun måles mellem uge 11 og 14, så det er forklaringen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.