Abort efter uge 12!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Det hjælper jo ikke på at der skal være flertal.

Og at 2 ud af 3 ikke mener det er et stort nok handicap til at give en senabort. 

Måske man skulle støtte ts i at acceptere beslutningen. Og se sig udaf at det jo kun er et mindre handicap. 

Frem for at opfordre til noget der kun vil blive værre som at skulle føde sit barn i et fremmed land.

Samt at fx Sverige også har lovgivning.  Og hun risikere også afslag der.

Men i Sverige er aborten jo fri op til uge 18 så vidt jeg husker. Så der skal hun jo ikke søge eller forklare noget. Hun skal “bare” have et ønske om en abort ligesom man skal her hjemme før uge 12. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvad snakker du om? Ts vil jo ikke føde barnet så hvorfor presse/støtte hende i at beholde det! 

Om det så var 2 ud af 5 så ville jeg stadigvæk snakke med overlægen som er enig med ts. Hvorfor tvinge hende til at føde når hun ikke vil? Ja vi har en lovgivning i dk og det har andre lande også. Jeg nævner ikke Sverige. Så ved ikke hvor det kommer fra. Jeg ville personligt ikke opsøge hjælp i Skandinavien efter afslag. Men jeg ville heller ikke give op og lade en lov/stat bestemme om jeg skulle føde eller ej. Jeg tror ikke på at det bliver bedre af at tvinge hende til at beholde. Syntes at ts selv skal vudere hvad hun mener er støttende el ej. 

Føler ikke at jeg ikke støtter hende, jeg bakker hende jo op i hende ønske.

Lidt medfølelse gøre intet dårligt. Du lyder kold faglig. Det nok ikke hvad hun har brug for. Jo så kan hun føde og bortadoptere men hvor mange vil adoptere et barn med handicap? 

Men hvad mener du, hun skulle få ud af at tale med den læge, der er uenig med de to andre i abortsamrådet? Han kan jo ikke gøre hverken fra eller til. Ydermere tvivler jeg på, at medlemmer af samrådet står til rådighed for personlige henvendelser på den måde. 

Anmeld Citér

5. september 2023

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Men hvad mener du, hun skulle få ud af at tale med den læge, der er uenig med de to andre i abortsamrådet? Han kan jo ikke gøre hverken fra eller til. Ydermere tvivler jeg på, at medlemmer af samrådet står til rådighed for personlige henvendelser på den måde. 

Jeg har nok misforstået hele opslaget! Jeg troede ts IKKE ønskede at føde babyen.

Jeg ville selv som jeg har skrevet flere gange, søge hjælp i udlandet hvis det skulle fjernes.

Som sagt har nok misforstået det hele.

Ts held og lykke med det hele og endnu en krammer til dig

Anmeld Citér

6. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har nok misforstået hele opslaget! Jeg troede ts IKKE ønskede at føde babyen.

Jeg ville selv som jeg har skrevet flere gange, søge hjælp i udlandet hvis det skulle fjernes.

Som sagt har nok misforstået det hele.

Ts held og lykke med det hele og endnu en krammer til dig

Du har ret…. Jeg ønsker ikke at føde barnet

Vi ankede og fik afslag igen

næste skridt bliver i morgen at få søgt på det sociale/psykiske i det her. 
og i weekenden undersøger vi mulighederne i Sverige

men virkelig trist at man ikke kan få lov at vælge og få en sikker abort i sit eget land. 
vi fik jo først NF scanningen efter grænsen var passeret

Anmeld Citér

6. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Du har ret…. Jeg ønsker ikke at føde barnet

Vi ankede og fik afslag igen

næste skridt bliver i morgen at få søgt på det sociale/psykiske i det her. 
og i weekenden undersøger vi mulighederne i Sverige

men virkelig trist at man ikke kan få lov at vælge og få en sikker abort i sit eget land. 
vi fik jo først NF scanningen efter grænsen var passeret

Jeg føler så meget med dig. Kom endelig med en opdatering. 

Jeg kan ikke forestille mig hvor hårdt du må have det. Jeg sender endnu engang en kæmpe krammer til dig. Og ja hvis du kan få det gjort i Sverige så afsted med jer. Håber alligevel de vil hjælpe her. Men ja det utroligt at lige i din situation burde der laves undtagelser. Som skrevet tidligere fik jeg selv en abort i 2008 i uge 16 som var sund og rask det var af helt andre grunde. 

Tro mig du er i mine tanker og har faktisk tænkt en del på dig.

Anmeld Citér

6. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg føler så meget med dig. Kom endelig med en opdatering. 

Jeg kan ikke forestille mig hvor hårdt du må have det. Jeg sender endnu engang en kæmpe krammer til dig. Og ja hvis du kan få det gjort i Sverige så afsted med jer. Håber alligevel de vil hjælpe her. Men ja det utroligt at lige i din situation burde der laves undtagelser. Som skrevet tidligere fik jeg selv en abort i 2008 i uge 16 som var sund og rask det var af helt andre grunde. 

Tro mig du er i mine tanker og har faktisk tænkt en del på dig.

Der er strammet op siden 2008 .

Af flere årsager. Men både af etiske grubde men også fordi jordemødre var ude og fortælle om det  psykiske der var for dem at skulle være med til en fødsel af et barn der ikke fejler noget alvorligt. 

Du har jo også kun fået lov fordi man mente det var bedre for barnet end at blive født.

Man får og fik ikke en abort uden velovervejet grund . Og kun hvis man vurderer at barnet er bedst tjent med ikke at blive født.

Anmeld Citér

6. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Der er strammet op siden 2008 .

Af flere årsager. Men både af etiske grubde men også fordi jordemødre var ude og fortælle om det  psykiske der var for dem at skulle være med til en fødsel af et barn der ikke fejler noget alvorligt. 

Du har jo også kun fået lov fordi man mente det var bedre for barnet end at blive født.

Man får og fik ikke en abort uden velovervejet grund . Og kun hvis man vurderer at barnet er bedst tjent med ikke at blive født.

Ved godt at der er strammet op siden 08. Men som du selv beskriver så flot så er det velovervejet grund, og det mener jeg bestemt der er hos TS. Tænk at tvinge et menneske til at føde når hun ikke ønsker det. Og så vidt jeg ved så har man stadig mulighed ved nf derfor skal nf laves senest i uge 12 og ts har jo fået den efter uge 12. Så fordi de ikke har nok resurserer skal der jo ikke gå udover hende. Hun har jo gjort alt hvad de har bedt hende om.

Jeg håber stadigvæk på hun for den hjælp hun har brug for her i DK. Det er sku ikke fair at de skal træffe beslutninger på hendes vegne og hun kan risikere at blive alvorligt påvirket psykisk af det de udsætter hende for. Men det er der ingen som tænker på.

Mange skriver "mangler bare" og det er ikke bare. 

Anmeld Citér

6. september 2023

Flnad84

Anonym skriver:

Ved godt at der er strammet op siden 08. Men som du selv beskriver så flot så er det velovervejet grund, og det mener jeg bestemt der er hos TS. Tænk at tvinge et menneske til at føde når hun ikke ønsker det. Og så vidt jeg ved så har man stadig mulighed ved nf derfor skal nf laves senest i uge 12 og ts har jo fået den efter uge 12. Så fordi de ikke har nok resurserer skal der jo ikke gå udover hende. Hun har jo gjort alt hvad de har bedt hende om.

Jeg håber stadigvæk på hun for den hjælp hun har brug for her i DK. Det er sku ikke fair at de skal træffe beslutninger på hendes vegne og hun kan risikere at blive alvorligt påvirket psykisk af det de udsætter hende for. Men det er der ingen som tænker på.

Mange skriver "mangler bare" og det er ikke bare. 

Ikke korrekt. Nf er til og med 13+6. Og TS har jo faktisk også fået lavet scanning i uge 12 (12+6)… men jo desværre lige på grænsen.

TS: hvor er jeg ked af på jeres vegne - jeg ville slet ikke vide hvordan jeg skulle undersøge abort i udlandet. Stort kram til dig/Jer!

Anmeld Citér

6. september 2023

Anonym trådstarter

Flnad84 skriver:

Ikke korrekt. Nf er til og med 13+6. Og TS har jo faktisk også fået lavet scanning i uge 12 (12+6)… men jo desværre lige på grænsen.

TS: hvor er jeg ked af på jeres vegne - jeg ville slet ikke vide hvordan jeg skulle undersøge abort i udlandet. Stort kram til dig/Jer!

Det er desværre ikke helt korrekt. For at få en fri abort hedder den til og med uge 12 altså 11+6. 

vi var 12+3 ved NF

men tak…. Jeg håber dælme også at vi kan få hjælp herhjemme i stedet for at skulle søge andre veje…. Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne gennemskue systemet i Sverige

Anmeld Citér

6. september 2023

Flnad84

Det er desværre ikke helt korrekt. For at få en fri abort hedder den til og med uge 12 altså 11+6. 

vi var 12+3 ved NF

men tak…. Jeg håber dælme også at vi kan få hjælp herhjemme i stedet for at skulle søge andre veje…. Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne gennemskue systemet i Sverige

Ok. Så 12. Uge. (Uge 12 er jo til og med 12+6)

Jeg tror heller ikke jeg nogensinde har været til nf før grænsen så.. har været til det 5 gange…

Håber det bedste for Jer!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.