Abort efter uge 12!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2023

Anonym trådstarter

Jeg fik mig måske formuleret dårligt. 

en graviditet herhjemme er en glædelig ting. Men frygten for at det også fejler noget er enorm  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var tilbage i september, så det er jo tre måneder. Forstår godt frygten i en ny test. Pøj pøj med det, håber at alt går godt

Tak Håber alt er vel denne gang 

Anmeld Citér

22. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg fik mig måske formuleret dårligt. 

en graviditet herhjemme er en glædelig ting. Men frygten for at det også fejler noget er enorm  

Tillykke med graviditeten  

Jeg forstår godt din nervøsitet, men tænker at det er usandsynligt at det samme skulle ske igen. Har du fået noget at vide om at du vil blive fulgt lidt tættere i en ny graviditet? Hvis ikke så ville jeg lige spørge min læge om det. Måske kan det give noget ro. 

Anmeld Citér

22. december 2023

Flnad84

Anonym skriver:

I dag er det 3 mdr siden aborten i Sverige, og nu står jeg med en positiv g-test  

ved ikke om jeg skal grine eller græde….eller overhovedet tør trække vejret

Tillykke!

kan godt forstå hvis du er nervøs. Får du nogen form for ekstra scanninger/prøver?

Anmeld Citér

23. december 2023

lineog4

Anonym skriver:

I dag er det 3 mdr siden aborten i Sverige, og nu står jeg med en positiv g-test  

ved ikke om jeg skal grine eller græde….eller overhovedet tør trække vejret

Jeg stod med en positiv graviditetstest 3 måneder efter vi havde mistet vores datter til en hjertefejl - det var et ønske og samtidig et absolut ikke-ønske både fordi det var er resultat af vores tab, men også fordi angsten for gentagelse var enorm.

Jeg mistede efter min datter var født, og derfor var jeg ikke som sådan tilknyttet og fulgt på graviditets/fødsels afsnittet, og fik derfor ikke pr automatik et sikkerhedsnet spændt ud og samtidig var jeg enormt dårlig til at mærke efter, hvad keh havde behov for.

Mit råd til dig er derfor: mærk godt efter og tal.med din læge om, hvad du som sårbar gravid kan få tilbudt, fx fulgt af fødselslæge med ekstra skanninger, samtaler mm. For selvom du har mistet pga en specifik misdannelse, så har du åbnet for den verden, hvor børn kan dø, børn kam være misdannelse osv. Jeg havde en tjekliste a la graviditets uden for livmoderen tjek det er blevet tjekket, rygmarvsbrok tjek det er blevet tjekket osv. 

Og så vil jeg sige fællesskab, jeg fandt andre der havde mistet både nogle hvor det var flere år siden og andre hvor vi havde mistet nogenlunde samtidig  - det gav et rum til at jeg kunne tale om mine tanker og følelser med andre som forstod sådan helt grundlæggende forstod. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.