Abort efter uge 12!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.159 visninger
84 svar
64 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2023

Anonym trådstarter

Hej. 

vi står desværre i den situation at vi d.d har anmodet og fået afvisning på abort (vi er 12+6) 

vi venter et barn der mangler en knogle i armen, og dermed har en ubrugelig hånd. Samt sandsynlighed for at der kan være noget med generne.

vi ønsker at anke. 
men vil gerne høre om de er andre der har erfaring med at få lov efter en afvisning. Er det overhovedet muligt? 

det er virkeligt en svært og knusende situation. Og jeg vil gerne frabede negative kommentarer omkring vores valg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Hej. 

vi står desværre i den situation at vi d.d har anmodet og fået afvisning på abort (vi er 12+6) 

vi venter et barn der mangler en knogle i armen, og dermed har en ubrugelig hånd. Samt sandsynlighed for at der kan være noget med generne.

vi ønsker at anke. 
men vil gerne høre om de er andre der har erfaring med at få lov efter en afvisning. Er det overhovedet muligt? 

det er virkeligt en svært og knusende situation. Og jeg vil gerne frabede negative kommentarer omkring vores valg

Har ingen erfaring med det. Men ville ikke smutte uden en virtuel krammer. 

jeg forstår godt jeres valg. Jeg havde taget det samme

Anmeld Citér

4. september 2023

Flnad84

Har det betydning om barnet også har noget med generne? Eller vil I gerne afbryde uanset om den faktor er med? Det er et helt reelt spørgsmål  Kan man bede om at få det tjekket det ved fx moderkagebiopsi..?

Jeg har kun erfaring da vi ventede een med trisomi 21 - så det fik vi jo lov til uden problemer i uge 14…

Jeg kan godt forstå det er et stort chok!

Anmeld Citér

4. september 2023

Kontrast

Mange varme tanker til jer. Jeg er en af dem, der godt forstår jeres valg. Det er en stor funktionsnedsættelse jeres barn ville få. 

Jeg ved, at der er andre lande, hvor man godt kan få en abort efter 12. Uge. Det ville jeg nok selv gøre brug af. 

Anmeld Citér

4. september 2023

Anonym trådstarter

Flnad84 skriver:

Har det betydning om barnet også har noget med generne? Eller vil I gerne afbryde uanset om den faktor er med? Det er et helt reelt spørgsmål  Kan man bede om at få det tjekket det ved fx moderkagebiopsi..?

Jeg har kun erfaring da vi ventede een med trisomi 21 - så det fik vi jo lov til uden problemer i uge 14…

Jeg kan godt forstå det er et stort chok!

Vi Skal have lavet moderkagebiopsi på torsdag. Hvorefter der sendes en ansøgning mere. 

men vi Anker inden da.

vi er fast besluttet. Vi ønsker ikke at sætte et barn i verdenen der skal igennem smerter og operationer. 
vi ved at vi er oppe i alderen, men så hellere Skåne barnet. Og så nyde de 4 børn vi har (2 hver)

Var det ikke hårdt? Og gjorde det ondt at få lavet en moderkagebiopsi? 

Anmeld Citér

4. september 2023

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Mange varme tanker til jer. Jeg er en af dem, der godt forstår jeres valg. Det er en stor funktionsnedsættelse jeres barn ville få. 

Jeg ved, at der er andre lande, hvor man godt kan få en abort efter 12. Uge. Det ville jeg nok selv gøre brug af. 

Tak

vi har også læst lidt omkring det. Men kan ikke helt finde hoved og hale i hvordan man gør

Anmeld Citér

4. september 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Har ingen erfaring med det. Men ville ikke smutte uden en virtuel krammer. 

jeg forstår godt jeres valg. Jeg havde taget det samme

Tak

Anmeld Citér

4. september 2023

Anonym

Først så kæmpe krammer også vil jeg sige jeg godt forstår dit/jeres valg jeg havde nok gjort det samme. Jeg fik i 2007 selv en abort i uge 16 og barnet fejlede intet. Det var en helt anden årsag. Men det var overlægen på Glostrup som gav lov. Ved godt at der er lukket den dag idag. Ville bare sige at jeg fik en. 

Jeg syntes klart i skal anke og holde fast.

Anmeld Citér

4. september 2023

Anonym

Kræm til jer

Jeg ville tage til udlandet, 100 procent! ved nogle lande giver lov. 

Jeg havde valgt det samme som jer. Og forstår jer så meget.

Anmeld Citér

4. september 2023

Flnad84

Anonym skriver:

Vi Skal have lavet moderkagebiopsi på torsdag. Hvorefter der sendes en ansøgning mere. 

men vi Anker inden da.

vi er fast besluttet. Vi ønsker ikke at sætte et barn i verdenen der skal igennem smerter og operationer. 
vi ved at vi er oppe i alderen, men så hellere Skåne barnet. Og så nyde de 4 børn vi har (2 hver)

Var det ikke hårdt? Og gjorde det ondt at få lavet en moderkagebiopsi? 

Ok. Men måske det kan gøre noget for om I for lov. Det håber jeg da for jer!

Jeg syntes moderkagebiopsi var rigtigt ubehageligt - har læst om andre herinde der ikke syntes det var noget særligt…

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.