Abort efter uge 12!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2023

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Vi Skal have lavet moderkagebiopsi på torsdag. Hvorefter der sendes en ansøgning mere. 

men vi Anker inden da.

vi er fast besluttet. Vi ønsker ikke at sætte et barn i verdenen der skal igennem smerter og operationer. 
vi ved at vi er oppe i alderen, men så hellere Skåne barnet. Og så nyde de 4 børn vi har (2 hver)

Var det ikke hårdt? Og gjorde det ondt at få lavet en moderkagebiopsi? 

Kæmpe kram

Jeg synes slet ikke det gjorde ondt, at få en moderkagebiopsi, men det var en mærkelig fornemmelse. 

har i overvejet Sverige? Jeg forstår jer godt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2023

Anonym

Jeg blev lidt forskrækket over hvor hårdt lægen stak nålen i til moderkagebiopsien. Det gjorde som sådan ikke mere ondt end forventet men fik hoppet lidt og fik en god omgang skæld ud for ikke at ligge stille. Derudover fik jeg mange plukveer den efterfølgende tid men jeg behøvede ikke tage smertestillende.

Jeg nævnte i en anden kommentar til dit første indlæg at jeg hørte om et par der havde fået afslag på senabort pga manglende arm men efterfølgende lov. Så måske i har en mulighed i Danmark. 

Det er et kæmpe dilemma at stå i, hvad jeg selv ville gøre ved jeg ikke i din situation, men vi afbrød efter md scanningen pga kromosomfejl. Vores pige kunne have overlevet, men ville have været mentalt handicappet samt have en bunke andre udfordringer. Pas på hinanden, uanset hvad er det en hård situation I skal igennem.

Anmeld Citér

4. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej. 

vi står desværre i den situation at vi d.d har anmodet og fået afvisning på abort (vi er 12+6) 

vi venter et barn der mangler en knogle i armen, og dermed har en ubrugelig hånd. Samt sandsynlighed for at der kan være noget med generne.

vi ønsker at anke. 
men vil gerne høre om de er andre der har erfaring med at få lov efter en afvisning. Er det overhovedet muligt? 

det er virkeligt en svært og knusende situation. Og jeg vil gerne frabede negative kommentarer omkring vores valg

Jeg tror ikke I skal regne med at få lov når I først er afvist.

Jeg har fået en senator i uge 19. Men der var barnet også så sygt det ikke kunne overleve. 

Er I ikke blevet tilbudt samtale om hvad den manglende knogle indebærer? Og hvilke muligheder der er for at jeres barn stadig får et godt liv..

Jeg håber I vil genoverveje jeres beslutning.  Det er voldsomt at gå igennem.  Og der kan gå.uger inden I evt får lov i udlandet.  Og ikke sikkert I får lov da de også har en lovgivning. 

Håber I får god rådgivning og støtte . 

Anmeld Citér

4. september 2023

Optimom

Profilbillede for Optimom

Jeg mærkede ikke meget til moderkagebiopsien. Men man er også så rystet over dårlige nyheder.

Det er desværre meget ugennemskueligt hvornår det gives dispensation for abortgrænsen. Men man kan finde årsrapporter fra abortankenævnet, som giver nogle tidligere eksempler, hvor afgørelsen tidligere er ændret. Måske kan det give jer lidt indsigt. Typisk er det sværere at få tilladelse, jo længere man er henne. Jo sværere og mere livstruende sygdomme skal fosteret fejle.

Men det vigtigste er at I snakker godt sammen. Uanset hvad bliver det en hård tid at skulle igennem for hele jeres familie. Jeg syntes selv det var frygtelig svært at skulle fortælle dårlige nyheder til mine andre børn som glædede sig. Tilgengæld er de en stor trøst og enormt livsbekræftende

Anmeld Citér

5. september 2023

Anonym trådstarter

Så har vi fået skrifteligt svar. 

det er et uenigt samråd. 
Overlægen mener at der er tale om et handikap der kan virke belastende for en familie med 4 børn. 

de to andre mener ikke at der er tale om en alvorlig lidelse

for helved det er hårdt Jeg sover ikke, spiser ikke og føler slet ikke at jeg Ian fungere lige nu 

Anmeld Citér

5. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Så har vi fået skrifteligt svar. 

det er et uenigt samråd. 
Overlægen mener at der er tale om et handikap der kan virke belastende for en familie med 4 børn. 

de to andre mener ikke at der er tale om en alvorlig lidelse

for helved det er hårdt Jeg sover ikke, spiser ikke og føler slet ikke at jeg Ian fungere lige nu 

Ej får helt ondt i maven på dine vegne. 

Jeg er tør for ord! Se hvilke muligheder du har i udlandet hvad det koster osv. Og fortæl overlægen hvordan du har det med det hele. Og du inderligt ikke ønsker et barn med det handicap.

Ej ej ej jeg ved ikke hvad jeg skal skrive til dig ville ønske jeg kunne give dig et fysisk kram og sige til dig at alt nok skal gå

Anmeld Citér

5. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ej får helt ondt i maven på dine vegne. 

Jeg er tør for ord! Se hvilke muligheder du har i udlandet hvad det koster osv. Og fortæl overlægen hvordan du har det med det hele. Og du inderligt ikke ønsker et barn med det handicap.

Ej ej ej jeg ved ikke hvad jeg skal skrive til dig ville ønske jeg kunne give dig et fysisk kram og sige til dig at alt nok skal gå

Det hjælper jo ikke på at der skal være flertal.

Og at 2 ud af 3 ikke mener det er et stort nok handicap til at give en senabort. 

Måske man skulle støtte ts i at acceptere beslutningen. Og se sig udaf at det jo kun er et mindre handicap. 

Frem for at opfordre til noget der kun vil blive værre som at skulle føde sit barn i et fremmed land.

Samt at fx Sverige også har lovgivning.  Og hun risikere også afslag der.

Anmeld Citér

5. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Det hjælper jo ikke på at der skal være flertal.

Og at 2 ud af 3 ikke mener det er et stort nok handicap til at give en senabort. 

Måske man skulle støtte ts i at acceptere beslutningen. Og se sig udaf at det jo kun er et mindre handicap. 

Frem for at opfordre til noget der kun vil blive værre som at skulle føde sit barn i et fremmed land.

Samt at fx Sverige også har lovgivning.  Og hun risikere også afslag der.

Hvad snakker du om? Ts vil jo ikke føde barnet så hvorfor presse/støtte hende i at beholde det! 

Om det så var 2 ud af 5 så ville jeg stadigvæk snakke med overlægen som er enig med ts. Hvorfor tvinge hende til at føde når hun ikke vil? Ja vi har en lovgivning i dk og det har andre lande også. Jeg nævner ikke Sverige. Så ved ikke hvor det kommer fra. Jeg ville personligt ikke opsøge hjælp i Skandinavien efter afslag. Men jeg ville heller ikke give op og lade en lov/stat bestemme om jeg skulle føde eller ej. Jeg tror ikke på at det bliver bedre af at tvinge hende til at beholde. Syntes at ts selv skal vudere hvad hun mener er støttende el ej. 

Føler ikke at jeg ikke støtter hende, jeg bakker hende jo op i hende ønske.

Lidt medfølelse gøre intet dårligt. Du lyder kold faglig. Det nok ikke hvad hun har brug for. Jo så kan hun føde og bortadoptere men hvor mange vil adoptere et barn med handicap? 

Anmeld Citér

5. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hvad snakker du om? Ts vil jo ikke føde barnet så hvorfor presse/støtte hende i at beholde det! 

Om det så var 2 ud af 5 så ville jeg stadigvæk snakke med overlægen som er enig med ts. Hvorfor tvinge hende til at føde når hun ikke vil? Ja vi har en lovgivning i dk og det har andre lande også. Jeg nævner ikke Sverige. Så ved ikke hvor det kommer fra. Jeg ville personligt ikke opsøge hjælp i Skandinavien efter afslag. Men jeg ville heller ikke give op og lade en lov/stat bestemme om jeg skulle føde eller ej. Jeg tror ikke på at det bliver bedre af at tvinge hende til at beholde. Syntes at ts selv skal vudere hvad hun mener er støttende el ej. 

Føler ikke at jeg ikke støtter hende, jeg bakker hende jo op i hende ønske.

Lidt medfølelse gøre intet dårligt. Du lyder kold faglig. Det nok ikke hvad hun har brug for. Jo så kan hun føde og bortadoptere men hvor mange vil adoptere et barn med handicap? 

Der er mange der vælger at adoptere børn med handicap. Og hvis det "bare" handler om en arm...

Men det er jo ikke det tråden handler om. 

Anmeld Citér

5. september 2023

Anonym

Det må være rigtig hårdt for jer. Men en manglende arm er jo ikke et alvorligt handicap, så det er nok derfor at I har fået afslag? Men jeg tænker at hvis biopsien på torsdag viser, at barnet har en genfejl der giver risiko for alvorlig psykisk eller fysisk lidelse, så er det muligt igen at søge om abort og sikkert få lov.

Håber det bedste for jer! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.