Dresscode

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2023

Krøltop

Enig. Den første anser jeg da som en flot sommerkjole. Og ud fra ts’ beskrivelse ligner den heller ikke en der ville gå som “festlig tøj til bryllup”  

Det kommer da virkelig an på om du sætter hår, makeup og tager smykker på plus stiletter eller om man solhat og sandaler på. Man kan kæbe noget enkelt som man kan peppe op pt tone ned …. Som godt kan bruges ud over bryllupsdagen. Synes tanken om en kjole man aldrig mere går i er ret latterlig. Der er massere af fine og pæne kjoler man kan bruge efter et bryllup og som har længde og pænhed til at være galla.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Disse kjoler kan sagtens gå under galla. Det behøver ikke være designer kjole til 60.000kr

https://www.bubbleroom.dk/da/t%C3%B8j/kvinde/goddiva/midikjoler/floral-flutter-tiered-midi-dress-blush

https://www.bubbleroom.dk/da/t%C3%B8j/kvinde/vila/satinkjoler/carolina-s-s-v-neck-midi-dress-sweet-lavender

Synes begge kjoler er fine. Men galla… nej. Sådan en ville jeg tage på til konfirmation/barnedåb eller ja bryllup, medmindre jeg havde fået at vide, at det ikke var fint nok (hvilket er det jeg læser).

Men hvis trådsstarter synes kjolerne vil være acceptable til hendes bryllup, tænker jeg ikke der er noget at frygte mht gæsternes påklædning, men så skal hun i hvert fald ikke skrive galla som dresscode  

Anmeld Citér

11. maj 2023

Krøltop

Ønskebaby1987 skriver:

Synes begge kjoler er fine. Men galla… nej. Sådan en ville jeg tage på til konfirmation/barnedåb eller ja bryllup, medmindre jeg havde fået at vide, at det ikke var fint nok (hvilket er det jeg læser).

Men hvis trådsstarter synes kjolerne vil være acceptable til hendes bryllup, tænker jeg ikke der er noget at frygte mht gæsternes påklædning, men så skal hun i hvert fald ikke skrive galla som dresscode  

Kommer an på alt fra makeup, smykker, sko osv.

pointen var at der er ret mange muligheder man kan bruge på andre tidspunkter … der ikke er deciderede princessekjoler til en milliard.

https://www.bubbleroom.dk/da/t%C3%B8j/kvinde/bubbleroom-occasion/kjoler/juniper-dress-blue?intProductItemId=3362457&tm=60&gclid=EAIaIQobChMI_fmfz-ft_gIV6oKDBx0BTQOoEAkYCiABEgJ8TfD_BwE

Anmeld Citér

11. maj 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Kommer an på alt fra makeup, smykker, sko osv.

pointen var at der er ret mange muligheder man kan bruge på andre tidspunkter … der ikke er deciderede princessekjoler til en milliard.

https://www.bubbleroom.dk/da/t%C3%B8j/kvinde/bubbleroom-occasion/kjoler/juniper-dress-blue?intProductItemId=3362457&tm=60&gclid=EAIaIQobChMI_fmfz-ft_gIV6oKDBx0BTQOoEAkYCiABEgJ8TfD_BwE

Sorry men de to første kjoler har intet med galla at gøre uanset hvilke sko, make-up osv. man har med.. Det er pæne hverdagskjoler/kjoler til havefester, konfirmationer eller lignende (eller ja bryllup hvis der ikke er fancy dresscode på).. Men eftersom TS skriver, at tøjet skal være pænere end til konfirmation/havebryllup/rund fødselsdag, så ville de der kjoler aldrig være fine nok, tænker jeg.. Ikke ud fra hendes beskrivelse i hvert fald 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

Krøltop skriver:

Det kommer da virkelig an på om du sætter hår, makeup og tager smykker på plus stiletter eller om man solhat og sandaler på. Man kan kæbe noget enkelt som man kan peppe op pt tone ned …. Som godt kan bruges ud over bryllupsdagen. Synes tanken om en kjole man aldrig mere går i er ret latterlig. Der er massere af fine og pæne kjoler man kan bruge efter et bryllup og som har længde og pænhed til at være galla.

Jeg er helt enig i at det er latterligt at skulle købe en kjole der kun bruges en gang. 

men det ændre ikke på at den første du linker til at jeg synes det er mere end pæn sommer kjole end en galla kjole. Uanset hvad man så pepper den op med. Og med ts’ “krav” til indbydendes tøj som ikke må være det samme som man tager på til en konfirmation eller rund fødselsdag. Så ville den første da næppe falde i god jord hos brudeparret. 

den anden derimod kan jeg godt se som gallakjole. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er helt enig i at det er latterligt at skulle købe en kjole der kun bruges en gang. 

men det ændre ikke på at den første du linker til at jeg synes det er mere end pæn sommer kjole end en galla kjole. Uanset hvad man så pepper den op med. Og med ts’ “krav” til indbydendes tøj som ikke må være det samme som man tager på til en konfirmation eller rund fødselsdag. Så ville den første da næppe falde i god jord hos brudeparret. 

den anden derimod kan jeg godt se som gallakjole. 

Åh gud... synes tråden har taget en helt skæv drejning...

Vi skriver IKKE galla på invitationen, jeg synes personligt, at denne dresscode umiddelbart er ALT for dikterende... men de barnedåb og konfirmationer, jeg har været til, der har især mændene altså klædt sig enormt almindeligt ud og det er mest det, jeg ikke synes hører helt hjemme til et bryllup.. umiddelbart... om kjolen bliver købt i dyr kjolebutik eller om det er en sag fra h&m, det er fløjtende ligegyldigt... det kan, som nogle skriver, være rigtig pænt tøj peppet op med festøreringe eller super flotte stiletter eller hvad ved jeg. Jeg ser bare oppe i mit hoved en anden tøjmæssig standard end helt almindelig fest med venner eller dåb. Det er også fordi, det er mega svært at forklare. Men jeg bryder mig i hvert fald ikke om at blive kaldt arrogant eller lign. ��

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Vi skriver IKKE galla på invitationen, jeg synes personligt, at denne dresscode umiddelbart er ALT for dikterende... men de barnedåb og konfirmationer, jeg har været til, der har især mændene altså klædt sig enormt almindeligt ud og det er mest det, jeg ikke synes hører helt hjemme til et bryllup.. umiddelbart... om kjolen bliver købt i dyr kjolebutik eller om det er en sag fra h&m, det er fløjtende ligegyldigt... det kan, som nogle skriver, være rigtig pænt tøj peppet op med festøreringe eller super flotte stiletter eller hvad ved jeg. Jeg ser bare oppe i mit hoved en anden tøjmæssig standard end helt almindelig fest med venner eller dåb. Det er også fordi, det er mega svært at forklare. Men jeg bryder mig i hvert fald ikke om at blive kaldt arrogant eller lign. ��

Jeg har aldrig kaldt dig arrogant  

og nu nævner du så dåb selv, men undskyld mig, en dåb er da om noget ligeså stort som et bryllup hvis ikke større på en måde eftersom du aldrig bliver døbt igen. Men teoretisk kan du da nemt blive godt igen. 

men okay, så jeg nysgerrig at høre. Den første kjole der bliver linket til. Ville den være passende til dit bryllup ? 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

Men hvorfan filan kan du sammenligne en barnedåb og konfirmation med et bryllup?? De to er da afslappede begivenheder. Folk tager sig sgu da altid sammen til et bryllup - eller de fleste gør. Bevares har en mand shorts på og en flot hvid skjorte, pæn jakke og butterfly på skal det nok blive en god fest alligevel. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har aldrig kaldt dig arrogant  

og nu nævner du så dåb selv, men undskyld mig, en dåb er da om noget ligeså stort som et bryllup hvis ikke større på en måde eftersom du aldrig bliver døbt igen. Men teoretisk kan du da nemt blive godt igen. 

men okay, så jeg nysgerrig at høre. Den første kjole der bliver linket til. Ville den være passende til dit bryllup ? 

Det gik også hurtigt med at svare, da jeg var ude at gå og kunne ikke lige finde knappen, hvor man bare kommentere, så det blev lige kommentar til en kommentar... det var mere møntet på hele tråden

Jeg vil gerne give dig ret i, at dåb og konfirmation også er store ting i og med, det kun sker én gang, men erfaringsmæssigt ift påklædning, så klæder min familie sig riiimelig almindeligt på... altså okay okay pænt da men for hcerdagsagtigt alligevel til et bryllup

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kan godt forstå frustrationen, men samtidig så jo - i princippet er det brudeparrets dag. Det er jo ikke hver dag, man skal til sådan en fest. Der kommer kun til at være den ene dag. Og det er jo heller ikke det enkelte brudepars skyld, at der er nogle andre, som har valgt at gifte sig i samme år. Ift polterabend, så ville jeg nok blive ked af, hvis ingen holdte noget for mig, men der forventer jeg så ikke noget stort og dyrt. 

Jeg er personligt ikke så firkantet ift påklædning, men jeg har en forventning om, at gæsterne har gjort sig umage

Hvad mener du når du siger at folk skal gøre sig umage? - for mig har jeg gjort mig umage hvis jeg hat sat håret og taget makeup up.

Til vores bryllup havde vi alt for dem som kom i en pæn sommerkjole (der var 26 grader og jeg var selv ved at dø i min store kjole) til dem som kom i gallakjole og uniform. Alle mænd havde som minimum en pæn skjorte på og de fleste jakkesæt.

Vi havde ikke givet dresscode og jeg tænkte ikke over på dagen hvad folk havde på, jeg følte mig selv smukkere end jeg nogensinde havde gjort(den helt store kjole med slæb og slør) og var bare utrolig glad for at alle de mennesker ville komme og fejre os.

Hvor er jeres gæster i livet, jeg tænker økonomisk. Vi var til bryllup sidste år og vi havde bestemt ikke haft råd til at jeg skulle bruge over 1000 kr på en kjole og han skulle have nyt jakkesæt(det var vores bryllup var blevet for stort), samt en gave til 500-1000 kr, 2xpolterarben og et sted at sove efter brylluppet eller evt taxa hjem efterfølgende hvis det havde været tæt på.

Jeg kan godt forstå jeres ønske om at folk skal været klædt pænt på, men pas på I ikke for formuleret det sådan at nogen føler de ikke har råd til at komme, tænker I ville være kede af hvis nogen meldt afbud fordi de ikke havde råd til at deltage, det er i forvejen dyrt at tage til bryllup. Jeg ved godt i også har brugt mange penge på at holde det, men I har selv valgt beløb og tidspunkt, det har jeres gæster ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.