Anonym skriver:
Jeg kan godt forstå frustrationen, men samtidig så jo - i princippet er det brudeparrets dag. Det er jo ikke hver dag, man skal til sådan en fest. Der kommer kun til at være den ene dag. Og det er jo heller ikke det enkelte brudepars skyld, at der er nogle andre, som har valgt at gifte sig i samme år. Ift polterabend, så ville jeg nok blive ked af, hvis ingen holdte noget for mig, men der forventer jeg så ikke noget stort og dyrt.
Jeg er personligt ikke så firkantet ift påklædning, men jeg har en forventning om, at gæsterne har gjort sig umage 
Hvad mener du når du siger at folk skal gøre sig umage? - for mig har jeg gjort mig umage hvis jeg hat sat håret og taget makeup up.
Til vores bryllup havde vi alt for dem som kom i en pæn sommerkjole (der var 26 grader og jeg var selv ved at dø i min store kjole) til dem som kom i gallakjole og uniform. Alle mænd havde som minimum en pæn skjorte på og de fleste jakkesæt.
Vi havde ikke givet dresscode og jeg tænkte ikke over på dagen hvad folk havde på, jeg følte mig selv smukkere end jeg nogensinde havde gjort(den helt store kjole med slæb og slør) og var bare utrolig glad for at alle de mennesker ville komme og fejre os.
Hvor er jeres gæster i livet, jeg tænker økonomisk. Vi var til bryllup sidste år og vi havde bestemt ikke haft råd til at jeg skulle bruge over 1000 kr på en kjole og han skulle have nyt jakkesæt(det var vores bryllup var blevet for stort), samt en gave til 500-1000 kr, 2xpolterarben og et sted at sove efter brylluppet eller evt taxa hjem efterfølgende hvis det havde været tæt på.
Jeg kan godt forstå jeres ønske om at folk skal været klædt pænt på, men pas på I ikke for formuleret det sådan at nogen føler de ikke har råd til at komme, tænker I ville være kede af hvis nogen meldt afbud fordi de ikke havde råd til at deltage, det er i forvejen dyrt at tage til bryllup. Jeg ved godt i også har brugt mange penge på at holde det, men I har selv valgt beløb og tidspunkt, det har jeres gæster ikke.
Anmeld
Citér