Pb18 skriver:
Jeg synes at der bliver lagt mange ord i munden på TS. Hun har skrevet at det ikke skal være galla, men pænt festtøj og lige niveauet op ift barnedåb og konfirmation. Men det er måske meget individuelt i familier hvilket tøj man har på til hvad. I min familie er barnedåb lig med chinos og blazer for mænd. Nogle vil have skjorte på, andre polo. Kvinder har pænt tøj på, men ikke festkjoler (her mener jeg ikke galla). Til bryllup ville jeg forvente jakkesæt, skjorte og pæne sko (med mindre det er havebryllyp/strandbryllup) til mænd og festkjole, fx som den der er linket til, eller andet pænt tøj, til kvinder. Det synes jeg ikke er noget med snobberi at gøre, men bare, hvordan det har været til de bryllupper jeg har været til.
Der er mange måder at gøre det på og der er jo ikke noget, der er mere rigtigt end andet, men derfor kan man jo godt have ønsker som værtspar. Jeg er da også vant til mit arbejde informerer om dresscode når vi skal på rejser, konferencer mm netop fordi vi i Danmark er lidt mere afslappede med tøjet på arbejdspladsen end de fx er i USA
Tak. Jeg tror egentlig også, at jeg har skrevet et par gange, at vi ikke skal have galla, men det er den betegnelse, de fleste hæfter sig ved hele tiden 
Og så vil jeg også bare gerne have en god tone. Jeg synes generelt der er en tendens til, at der bliver svaret på noget, som der slet ikke bliver spurgt om.
Det er ikke et spørgsmål om, hvorvidt der skal være dresscode eller ej. Det var mere et spørgsmål om, hvordan det skal formuleres på invitationen. Jeg synes absolut selv, at det er helt okay at have en idé om påklædning - ikke specifikt - men en idé. Men vi vil bare ikke være alt for påduttende, så ja, det var mere, hvordan det skal formuleres 
Anmeld
Citér