Dresscode

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2023

Hanspige

Jeg ser ikke problemet i at nævne dress code. 

Det gør jeg også hvis jeg en gang skal giftes

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2023

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Var der nogle, som blev forargede over det? Var der nogle, som ringede til jer og forhørte sig omkring påklædning?

Det er ikke længe siden, jeg læste en tråd om en, som skulle til bryllup, hvor dresscoden var galla, og hvor trådstarter havde det elendigt med at skulle have lang kjole på og der var vist også noget med nogle flade sko. Jeg går ikke op i, om kvinderne har lang eller kort kjole på - jeg ville nok synes, det ville være underligt, hvis de ikke havde læst op på, man som kvindelig gæst ikke skal tage hvid eller rød på, men om det er lang/kort kjole eller eller en flot habit eller hvad ved jeg - men det gør også mig glad ved tanken om, at mine gæster på en eller anden har gidet at tænke på, at det gerne må være fint nu når det er bryllup... der er jo også forskel på havebryllup/strandbryllup kontra slotsbryllup... eller det behøver der ikke at være, men jeg forestiller mig, at det kan sætte nogle forskellige tanker i gang hos gæsterne? Jeg ved ikke..

Må jeg spørge, hvorfor man ikke må have rød kjole på til et bryllup ?

jeg ved, at man ikke må have hvid kjole på til et bryllup, men jeg har da aldrig hørt om andre forbudte farver.

Anmeld Citér

13. maj 2023

AnoMor

merethe skriver:

Må jeg spørge, hvorfor man ikke må have rød kjole på til et bryllup ?

jeg ved, at man ikke må have hvid kjole på til et bryllup, men jeg har da aldrig hørt om andre forbudte farver.

Ifølge gammel skik signalerer en kvindelig bryllupsgæst i rød kjole, at hun enten er gommens elskerinde, eller at hun gerne vil forføre ham.

Hvis brudens mor derimod ankommer i rød kjole, betyder det, at hun blåstempler ægteskabet.

Anmeld Citér

14. maj 2023

merethe

Profilbillede for merethe
AnoMor skriver:

Ifølge gammel skik signalerer en kvindelig bryllupsgæst i rød kjole, at hun enten er gommens elskerinde, eller at hun gerne vil forføre ham.

Hvis brudens mor derimod ankommer i rød kjole, betyder det, at hun blåstempler ægteskabet.

Tak, det vidste jeg ikke. 

Anmeld Citér

14. maj 2023

AnoMor

merethe skriver:

Tak, det vidste jeg ikke. 

Det er heller ikke en skik der er så mange der går op i mere. 

Anmeld Citér

15. maj 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
AnoMor skriver:

Min mor havde en rød kjole på til vores bryllup

Anmeld Citér

15. maj 2023

AnoMor

Seldomseen skriver:

Min mor havde en rød kjole på til vores bryllup

Og lad mig gætte. Det rørte hverken dig eller din mand det mindste ?

Anmeld Citér

15. maj 2023

Seldomseen

AnoMor skriver:

Og lad mig gætte. Det rørte hverken dig eller din mand det mindste ?

Virkelig ikke - da ingen af os fornemmer min mor har en upassende interesse i min mand . Vi kendte godt det med at man traditionelt ikke bærer rødt - men altså herregud . Hun så super godt ud

Anmeld Citér

15. maj 2023

AnoMor

Seldomseen skriver:

Virkelig ikke - da ingen af os fornemmer min mor har en upassende interesse i min mand . Vi kendte godt det med at man traditionelt ikke bærer rødt - men altså herregud . Hun så super godt ud

Nej. Ifølge skikken har hun ikke interesse i din mand. Men derimod blåstempler ægteskabet da hun er din mor  

jeg går ikke selv op i den slags. Selvfølgelig ser jeg da ikke at en kommer i hvid kjole. Men alt andet er jeg nu ligeglad med. Så længe de er glade og tilfredse.  

Anmeld Citér

15. maj 2023

Seldomseen

AnoMor skriver:

Nej. Ifølge skikken har hun ikke interesse i din mand. Men derimod blåstempler ægteskabet da hun er din mor  

jeg går ikke selv op i den slags. Selvfølgelig ser jeg da ikke at en kommer i hvid kjole. Men alt andet er jeg nu ligeglad med. Så længe de er glade og tilfredse.  

Nå troede den røde kjole signalerede interesse i manden og den blå kjole, at man blåstempler ægteskabet.

Men anyhow - jeg var ligeglad

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.