Dresscode

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2023

fehår

En forventning om, at folk har pænere tøj på end til konfirmation og runde fødselsdage, vil nok gøre det svært for nogle mennesker. Jeg ville i hvert fald ikke have råd til at købe gallatøj til mig selv. Så ville jeg være nødt til at melde fra, hvis det var dresscode.

Det gælder måske ikke din omgangskreds, men det er værd at have med i tankerne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2023

Anonym

En forventning om, at folk har pænere tøj på end til konfirmation og runde fødselsdage, vil nok gøre det svært for nogle mennesker. Jeg ville i hvert fald ikke have råd til at købe gallatøj til mig selv. Så ville jeg være nødt til at melde fra, hvis det var dresscode.

Det gælder måske ikke din omgangskreds, men det er værd at have med i tankerne.

Så du ville ikke have noget fint eller festligt tøj at tage på? Overhovedet? Det er jo fair nok hvis du ikke har.

Synes det her er en mærkelig debat det her. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

fehår

Anonym skriver:

Så du ville ikke have noget fint eller festligt tøj at tage på? Overhovedet? Det er jo fair nok hvis du ikke har.

Synes det her er en mærkelig debat det her. 

Jeg har pænt nok tøj til en konfirmation, men ikke til galla. 

Min mand ejer heller ikke noget pænere end jeans. Vi har aldrig været inviteret til noget, der har krævet mere. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

fehår skriver:

Jeg har pænt nok tøj til en konfirmation, men ikke til galla. 

Min mand ejer heller ikke noget pænere end jeans. Vi har aldrig været inviteret til noget, der har krævet mere. 

Men hvis dresscode er fint og festligt så betyder det jo ikke galla. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

fehår

Anonym skriver:

Men hvis dresscode er fint og festligt så betyder det jo ikke galla. 

Nej, men mange i tråden har foreslået galla. Derfor min kommentar.

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

Nej, men mange i tråden har foreslået galla. Derfor min kommentar.

Tænker hvis man kommer fra et vennelag hvor galla er normalt til bryllup, hvilket det må være i ts’ tilfælde, så synes de nok det er ok.

har sgu aldrig været til bryllup eller inviteret til et med galla dresscode. Det er ganske atypisk i dk med black tie/galla dress code

Syns det er en mærkelig debat hun har startet, hun ved hvad hun vil og meget specifikt med farver og det hele, men vil alligevel spørge pøblen om “lov”. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Vi skal giftes og vi er i tvivl om, hvad vi skal skrive som dresscode på invitationen.

Vi ved egentlig godt, hvad vi forestiller os, men det er bare lidt svært at få ned sort på hvidt.

Vi ønsker en fin fest, hvor mændene gerne må have jakkesæt på eller noget, der er så fint, at det måske bare minder om og som kvinde behøver man ikke have kjole på, hvis man ikke føler sig tilpas i dette.

Men vi har egentlig en "forventning" om, at man som gæst også gerne må klæde sig fint på til en bryllupsfest og at det ikke bare er deres fineste hverdagstøj, de har taget på. Altså giver det mening?

Min mor blev faktisk lidt forarget over, at vi ville skrive dresscode på, men i grunden er vi egentlig enige om, hvad "man" tager på til bryllup, men det er jo ikke sikkert at alle tænker det samme. Vi går højt op i, at man skal føle sig tilpas i det, man tager på, men vi vil også gerne have, at man kan se, at de er til bryllup og ikke konfirmation eller 40-års. Giver det mening? 

Vi vil ikke være for krævende, men vi ønsker samtidig også, at vores gæster gerne vil gøre en indsats for vores ønske om type af fest. Ved ikke, om det blev for kringlet

Ærlig talt, hvis jeg blev inviteret til et bryllup med dresscode, ville jeg meget nøje overveje om jeg havde lyst til at deltage. Jeg tænker at brudeparret har inviteret mig pga af mig og ikke mit tøj, altså at de har lyst til at se mig og at de stoler på at jeg ser bare sådan nogenlunde ordentlig ud. Bliver en smule harm over din sammenligning ang forskellige former fester, en konfirmation kan være en ligeså stor dag for konfirmanden/inden som et bryllup. Jeg var til konfirmation for en uge siden og skal til bryllup om ca en måned og jeg tager “ næsten” nøjagtig det samme tøj på.

Anmeld Citér

11. maj 2023

Krøltop

Disse kjoler kan sagtens gå under galla. Det behøver ikke være designer kjole til 60.000kr

https://www.bubbleroom.dk/da/t%C3%B8j/kvinde/goddiva/midikjoler/floral-flutter-tiered-midi-dress-blush

https://www.bubbleroom.dk/da/t%C3%B8j/kvinde/vila/satinkjoler/carolina-s-s-v-neck-midi-dress-sweet-lavender

Anmeld Citér

11. maj 2023

fehår

Krøltop skriver:

Disse kjoler kan sagtens gå under galla. Det behøver ikke være designer kjole til 60.000kr

https://www.bubbleroom.dk/da/t%C3%B8j/kvinde/goddiva/midikjoler/floral-flutter-tiered-midi-dress-blush

https://www.bubbleroom.dk/da/t%C3%B8j/kvinde/vila/satinkjoler/carolina-s-s-v-neck-midi-dress-sweet-lavender

Jeg ville ikke have 300+ kroner til en kjole, som jeg kun ville bruge en dag. Og min mand ville også skulle købe nyt tøj. For mig ville det ikke fungere, men vi er også økonomisk presset, ligesom mange andre er for tiden.

Og det er lidt pudsigt, for jeg tænker slet ikke galla med den første kjole.

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

fehår skriver:

Jeg ville ikke have 300+ kroner til en kjole, som jeg kun ville bruge en dag. Og min mand ville også skulle købe nyt tøj. For mig ville det ikke fungere, men vi er også økonomisk presset, ligesom mange andre er for tiden.

Og det er lidt pudsigt, for jeg tænker slet ikke galla med den første kjole.

Enig. Den første anser jeg da som en flot sommerkjole. Og ud fra ts’ beskrivelse ligner den heller ikke en der ville gå som “festlig tøj til bryllup”  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.