Hjælp, søger råd og vejledning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2023

Krøltop

Hvordan går det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2023

AnoMor

Jeg vil altså også gerne lige forsvare ts her!! Hun er IKKE en troll. Udfra hendes første indlæg ved jeg hvem hun er. 
Godt nok nogle lede beskeder. !! 

Anmeld Citér

6. maj 2023

Mettep157

Profilbillede for Mettep157

Puha en lidt hård tone der ligger og lure her i tråden TS jeg håber de vælger at tá sig af dig for det lyder alvorligt. Hvis du har Mastercard/visa/creditcard er der nogen banker/selvskaber der har en rejseforsikring der ligger sammen med dit årlige kortgebyr bare lige hvis du ville tjekke

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym

Det kunne lyde som en uopdaget type 2 diabetes, du har. Og er man gravid og bor i Nordsjælland, så hører man til Riget som behandlingssted, da man skal tilknyttes et universitets hospital. Hillerød står kun for enkelte af de “almindelige” kontroller - resten foregår på Riget.

Jeg håber, at de tilser dig og du kan få hjælp. At være gravid med en kendt diabetes er ikke for sarte sjæle. Det kræver benhårdt arbejde, masse kontroller, undersøgelser og ofte en del medicin. Men det kan lade sig gøre Jeg har selv været hele møllen igennem og har en datter på 31/2 født på Riget Og er tilknyttet Hillerød som alm patient

Du ønskes alt det bedste herfra

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym trådstarter

Opdatering. 

Jeg er lige blevet udskrevet med insulin behandling. Har fået 18 enheder skudt indt og skal forsætte med det og skal til opfølgning på onsdag.

Lægen jeg mødte var rigtig sød og sagde self skulle jeg ikke betale når jeg er uddannet mig i dk og modtager su fra Danmark samt betaler en stor del i skat. Han skal holde noget konference med de som har afvist mig fordi han syntes på ingen måde det er okay at lade så syg en person gå og være så syg. 

Men alt i alt er jeg kommet i behandling og det er det som tæller

Tak til alle jer som kom med gode råd og som var oprindelig bekymret. 

Anomor tak fordi du genkender mig

Og tak til jer som bakkede mig op.

Anmeld Citér

7. maj 2023

Krøltop

Anonym skriver:

Opdatering. 

Jeg er lige blevet udskrevet med insulin behandling. Har fået 18 enheder skudt indt og skal forsætte med det og skal til opfølgning på onsdag.

Lægen jeg mødte var rigtig sød og sagde self skulle jeg ikke betale når jeg er uddannet mig i dk og modtager su fra Danmark samt betaler en stor del i skat. Han skal holde noget konference med de som har afvist mig fordi han syntes på ingen måde det er okay at lade så syg en person gå og være så syg. 

Men alt i alt er jeg kommet i behandling og det er det som tæller

Tak til alle jer som kom med gode råd og som var oprindelig bekymret. 

Anomor tak fordi du genkender mig

Og tak til jer som bakkede mig op.

Held og lykke med det hele. Og pres på for at komme på pumpe, så hurtigt du kan. Det er også vigtigt især når du er gravid at få sensor på armen det kan måle blodsukkeret løbende. 
ved du overhoved hvordan du tæller kulhydrater ifht. Insulinmængden..? Lyder som om de har sendt dig meget hurtigt hjem. Vi var indlagt i 4 dage med min søn for at lære det hele. 

Anmeld Citér

7. maj 2023

Anonym trådstarter

Krøltop skriver:

Held og lykke med det hele. Og pres på for at komme på pumpe, så hurtigt du kan. Det er også vigtigt især når du er gravid at få sensor på armen det kan måle blodsukkeret løbende. 
ved du overhoved hvordan du tæller kulhydrater ifht. Insulinmængden..? Lyder som om de har sendt dig meget hurtigt hjem. Vi var indlagt i 4 dage med min søn for at lære det hele. 

Tusind tak. 

Det eneste jeg fik afvise var, jeg skulle måle blodsukker. 

1. Inden jeg står ud af sengen 

2. Halvanden time efter hvert måltid 

3. Have 18 enheder insulin inden sengetid. I låret eller maven.

Også ringer de tirsdag eller onsdag og indkalder mig igen. 

Andet har jeg ikke fået afvide 

Anmeld Citér

7. maj 2023

Krøltop

Anonym skriver:

Tusind tak. 

Det eneste jeg fik afvise var, jeg skulle måle blodsukker. 

1. Inden jeg står ud af sengen 

2. Halvanden time efter hvert måltid 

3. Have 18 enheder insulin inden sengetid. I låret eller maven.

Også ringer de tirsdag eller onsdag og indkalder mig igen. 

Andet har jeg ikke fået afvide 

Dybt underligt… du skal have langtidsvirkende men også til måltider..?  Og hvad ratioen er  (mængde insulin ifht kulhydrater) finder man ud ved at prøve sig frem under lægevejledning. Godt at du er i behandling, men som mor til en med diabetes t1 undrer jeg mig virkelig over deres lemfældige behandling af dig og din situation. Mener de ag det er t2 eller t1? Eller graviditetssukkersyge.?

Anmeld Citér

7. maj 2023

Anonym trådstarter

Krøltop skriver:

Dybt underligt… du skal have langtidsvirkende men også til måltider..?  Og hvad ratioen er  (mængde insulin ifht kulhydrater) finder man ud ved at prøve sig frem under lægevejledning. Godt at du er i behandling, men som mor til en med diabetes t1 undrer jeg mig virkelig over deres lemfældige behandling af dig og din situation. Mener de ag det er t2 eller t1? Eller graviditetssukkersyge.?

De siger at det er diabetes 1.

Altså jeg har slet ikke fået så meget info som du har givet mig. Måske for jeg noget mere afvide  når de indkalder mig igen. Men vil nævne alle de punkter du har skrevet overfor lægen. 

Min sukker er i hvertfald høj endnu. Lægen sagde den skulle være 6 eller under når jeg stod på og tog den første. Den var på 12,6 og har lige målt nu halvdelen time efter mit første måltid og den er 18,2. 

Anmeld Citér

7. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Nej for jeg har ikke bopæl/folkeregisteradresse i Danmark længere. Måske derfor jeg står til egen betaling.

Ja, det er derfor. Når man er udmeldt af folkeregisteret skal man selv betale. 

Hvorfor betaler du 54% i skat af din SU? Jeg har en løn på 40.000 kr og betaler "kun" 40%.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.