Hjælp, søger råd og vejledning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2023

Anonym

Jeg ved ikke om der er alle mulige andre regler men kan du ikke “flytte” hjem hos din mor og få adresse der indtil der er kommet styr på din behandling evt. indtil du har født? 

Ellers kan du så ikke tage hjem til der hvor du bor, hvis du har noget forsikring eller offentlig Sundhedshjælp der gælder der? Det tænker jeg du bør have især også nu hvor du er gravid og ikke har mulighed for egenbetaling. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Prøver lige at svare så godt jeg kan på alle spørgsmål.

1. Min bror døde af en alder 56 fordi han meget sent kom i behandling og endte som invalid. Han mistede både den ene arm og det ene ben og hans nyre svigtede.

2. Jeg er 35 år og ikke dækket af sygesikring eller forsikring i Danmark 

3. Min  mor er folkepensionist 

4. Jeg er gravid, men meget tidligt og derfor er det ikke graviditetsukkersyge, da den ikke opstår tidligt i graviditeten. (Sagde lægen) 

5. Nej det ikke lige sådan at skaffe 10-40.000kr

Jeg venter på økonomi afdeling ringer tilbage for at høre mine muligheder. Fra rigshospitalet! Det er der jeg er blevet henvendt. Men prøver selvfølgelig at kontakte Herlev også, hvis vi ikke finder en løsning.

Jeg er indforstået med det koster. Jeg VIL også betale. Kan bare ikke betale her og nu. Så ville jo faktisk vide om jeg kunne få en regning på det i stedet for at skulle betale straks.

Sikke en historie med din bror . Heldigvis er det en af de sjældne. 

Hvis du er gravid er det endnu mere relevant af du kommer hurtigt i behandling. Men følges generelt ret tæt hvis man har diabetes 1 og er gravid. 

Jeg er med på at du ikke på stående fod i går aftes kunne betale - men det lyder vildt at de lader en gravid med type 1 gå uden at ville behandle. Hvad med at sige at du har fået det værre … de kan vel ikke lade dig ligge og dø tænker jeg.

Prøv hotline på Herlev som du fik i en anden besked. 

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om der er alle mulige andre regler men kan du ikke “flytte” hjem hos din mor og få adresse der indtil der er kommet styr på din behandling evt. indtil du har født? 

Ellers kan du så ikke tage hjem til der hvor du bor, hvis du har noget forsikring eller offentlig Sundhedshjælp der gælder der? Det tænker jeg du bør have især også nu hvor du er gravid og ikke har mulighed for egenbetaling. 

Nej desværre mine børn og mit liv er i udlandet og man må ikke lade sig registrere som indrejsende med mindre det er permanent man flytter tilbage. Jeg er her kun ifj min eksame. Men jo kan godt få hjælp hvor jeg bor der har jeg fuld forsikring.

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sikke en historie med din bror . Heldigvis er det en af de sjældne. 

Hvis du er gravid er det endnu mere relevant af du kommer hurtigt i behandling. Men følges generelt ret tæt hvis man har diabetes 1 og er gravid. 

Jeg er med på at du ikke på stående fod i går aftes kunne betale - men det lyder vildt at de lader en gravid med type 1 gå uden at ville behandle. Hvad med at sige at du har fået det værre … de kan vel ikke lade dig ligge og dø tænker jeg.

Prøv hotline på Herlev som du fik i en anden besked. 

Du har ret. Jeg venter på de ringer tilbage også må jeg prøve Herlev. Min veninde de kommer efter job og køre mig på skadestuen hvis ingen vil tage imod mig. Hun kan komme ved 14 tiden. 

Anmeld Citér

6. maj 2023

Krøltop

Anonym skriver:

Du har ret. Jeg venter på de ringer tilbage også må jeg prøve Herlev. Min veninde de kommer efter job og køre mig på skadestuen hvis ingen vil tage imod mig. Hun kan komme ved 14 tiden. 

De er mere afvisende vil jeg tro på Riget. Kør til Steno på Herlev hospital. Det er den runde bygning. Al … som i al diabetes forskning og behandling i kbh foregår der nu. Men selvfølgelig kan de tage tests på Riget og de hsr sikkert også insulin …. Men eksperterne er på Herlev. 

Har du en rejseforsikring… hvad hvis du havde brækket et ben fx. ? Er rejsen købt på kreditkort med rejseforsikring …..

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Nej desværre mine børn og mit liv er i udlandet og man må ikke lade sig registrere som indrejsende med mindre det er permanent man flytter tilbage. Jeg er her kun ifj min eksame. Men jo kan godt få hjælp hvor jeg bor der har jeg fuld forsikring.

Ok. Men kan du så ikke flyve tilbage for at få tjekket det og tage sygeeksamen senere. Tænker flybilletter er billigere end den regning og at dit liv og sundhed er vigtigere end eksamen. 

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym trådstarter

Har lige kontaktet den hotline og det er kun børn de tager imod der på herlev og hun henviste også til rigshospitalet.

Så må afvente svar.

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym trådstarter

Krøltop skriver:

De er mere afvisende vil jeg tro på Riget. Kør til Steno på Herlev hospital. Det er den runde bygning. Al … som i al diabetes forskning og behandling i kbh foregår der nu. Men selvfølgelig kan de tage tests på Riget og de hsr sikkert også insulin …. Men eksperterne er på Herlev. 

Har du en rejseforsikring… hvad hvis du havde brækket et ben fx. ? Er rejsen købt på kreditkort med rejseforsikring …..

Har lige ringet til det tlf du henvende til og det kun børn med diabetes de behandler. Hun henviste til rigshospitalet desværre 

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym trådstarter

Jo jeg overvejer også at rejse hjem. Jeg skal lige tjekke op på det. Jeg hat selvfølgelig ikke gjort billetterne ændringbar. Men det intet problem finder en ny. Og kommer afsted så hurtigt jeg kan.

Tak til jer alle sammen

Anmeld Citér

6. maj 2023

Kir

Anonym skriver:

Ja - hvis man ikke går i behandling. Men det er nu meget sjældent at folk ikke ender på hospitalet inden. 

@ts- så synd med hensyn til din bror…hvad skete der?  Ikke af du skylder er svar. 

Kan din mor ikke hjælpe økonomisk…når det nu er så kritisk.

Jeg kender en der måtte dobbelt benamputeres pga koldbrand grundet dårlig blodomløb som følge af ubehandlet diabetes. Det endte efter nogle år med at han døde af blodforgiftning relateret til dette. 

Ved godt langt de fleste får behandling, men der er altså også nogen der ikke gør. Og synes det er forkert at man går ud fra TS lyver fordi man tror at det ikke kan ske. Så der er stor forskel på at sige at det ikke er muligt og så til at det sjældent sker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.