Hej kære læsere.
Jeg står i et dilemma og aner ikke lige hvad jeg skal gøre.
Jeg bor i udlandet men, er dansk statsborger.
Jeg er i Danmark lige nu og skal være her i Ca 3 uger pga eksame.
Jeg læser her i dk og betaler 54 procent i skat.
Jeg fik det rigtig skidt her i onsdags og kontakter så lægevagten. Jeg kommer ind på sygehuset og lægen tager en masse prøver. Man ser så jeg har sukker i min urin og de beder mig om at kontakte en praktiserende læge dagen efter. Det gøre jeg så og jeg betaler 350kr for konsultation. Der bliver taget blodprøver, det viser sig mit blodsukker er på 14,7 og lægen kontakter mig over tlf og siger jeg skal i behandling og han har talt med rigshospitalet og de indkalder mig så hurtigt som muligt. Jeg modtager så et brev på min eboks om at jeg skal ind til en masse samtaler samt prøver og det vare Ca 5 timer alt i alt. Men kort tid efter bliver jeg ringet op af en lægesekretær, hun siger jeg skal ligge et depositum på 10.000kr og måske 40.000kr det kommer and på hvilke prøver osv de skal have.
Jeg forklarer at det kan jeg ikke. Jeg er på su og det umuligt, og fordi jeg ikke har bopæl i dk kan jeg ikke optage lån. Hun siger jamen dine tal er bekymrende høje, jeg forklare igen at jeg meget gerne vil betale men jeg har ikke de penge her og nu. Hendes svar var så, jamen det er staten ret ligeglad med så jeg aflyser din tid.
Av tænkte jeg. Nu skal jeg gå og være dårlig i den tid jeg skal være i dk? Hvad så hvis jeg besvimer på gaden eller andet sker så kan jeg ikke blive behandlet af en læge fordi jeg ikke har økonomien til det?
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Er der overhovedet noget jeg kan gøre?
Er der nogen man kan kontakte og be om hjælp fra? Jeg er tit svimmel, drikker i mellem 10 og 15 liter vand pga tørke, jeg er sløv og har fået en slem kløe. Og når jeg sidder med mine opgaver eller andet med skrift bliver det sløret.
Jeg er vild bekymret, jeg mistede min bror i december pga diabetes og min mor har det også. Så det ligger også i familien.
Nogen gode råd til at blive behandlet eller skal jeg holde ud til jeg vender hjem igen?
Håber i vil svare. Tak fordi i læste med