Hjælp, søger råd og vejledning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2023

Anonym

1) hvorfor betaler du 54% i skat? 

2) hvilken uddannelse læser du?

3) hvilket land bor du i til dagligt?

4) er du en troll? Det lyder simpelthen for underligt dit opslag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ja det er mærkeligt … man vil blive henvist til Herlev. Her er alt diabetes behandling i hovedstaden blevet samlet… ikke Rigshospitalet. 
Det er heller ikke mange og dyre tests man skal foretage - det er fingerprik, blodprøve hvor man måler langtidsblodsukker, ketoner osv. 

Hun skriver også at broren døde af diabetes..? Det er altså ikke noget man lige dør af? Man får insulinbehandling og det er det …og lever efterfølgende et fint liv typisk. 

hun skriver hun er sammen med moren… hvorfor kan moren ikke skaffe penge..? Tror mange ville kunne skaffe penge til livsnødvendig medicin og behandling til deres barn ret hurtigt i DK. 

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er du en joke? 

Jeg betaler 54 procent fordi jeg ikke bor i dk, det normalt!

Læser HF! 

Jeg bor udenfor Europa!

Var det svar nok.. trold???

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det er mærkeligt … man vil blive henvist til Herlev. Her er alt diabetes behandling i hovedstaden blevet samlet… ikke Rigshospitalet. 
Det er heller ikke mange og dyre tests man skal foretage - det er fingerprik, blodprøve hvor man måler langtidsblodsukker, ketoner osv. 

Hun skriver også at broren døde af diabetes..? Det er altså ikke noget man lige dør af? Man får insulinbehandling og det er det …og lever efterfølgende et fint liv typisk. 

hun skriver hun er sammen med moren… hvorfor kan moren ikke skaffe penge..? Tror mange ville kunne skaffe penge til livsnødvendig medicin og behandling til deres barn ret hurtigt i DK. 

Wow så ikke noget man dør af! Okay! Jeg skylder dig ingen forklaring.

Hold kæft hvor er i frække! Og tro at man som menneske kan finde på så noget.! Altså lyve om døden og sygdom! Jeg har på dokumentation at jeg skal behandles på rigshospitalet! Hvid du ikke var anonym kunne jeg sende det privat til dog!

Tænk det er nødvendigt at skulle forsvare sig selv på denne måde. I er nogle rigtig mobber.

Alle der læser dette vil i ikke anmelde det så opslaget kan blive slettet. 

Jeg b'er om råd ikke om bedømmelse

Må i have det som i ser ud! 

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym

Jeg må lige forsvare trådstarter her.. 

Man kan desværre godt dø af diabetes. Også nu- og her, og ikke kun pga langtidspåvirkningen. 

Håber det bedste for dig, og er ked af at du skal mødes med mistænksomhed, når du vælger at dele så traumatiske ting. 

Anmeld Citér

6. maj 2023

Kir

Anonym skriver:

Man kan altså sagtens dø af diabetes hvis det ikke bliver behandlet, eller i hvert fald dø af komplikationer af ubehandlet diabetes. Det er ikke alle der tager deres insulin og spiser som de bør. 

Anmeld Citér

6. maj 2023

Pb18

Anonym skriver:

Men nu er det jo ikke kun testen man betaler for, når man ikke er dækket af sygesikringen. Man betaler for lægens tid, for at tests bliver analyseret, transporteret, for brug af lokale, udstyr osv. Se evt på nogle af de regninger man kan se fra amerikanske hospitaler. Hver en lille ting koster penge og i og med det offentlige ikke dækker en krone i dette tilfælde, så synes jeg egentlig ikke at det virker urealistisk dyrt. 

TS: jeg håber at du finder en løsning. Afhængig af din alder kan du måske være heldig at din mor har en sundhedsforsikring hvor du er dækket? 

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg må lige forsvare trådstarter her.. 

Man kan desværre godt dø af diabetes. Også nu- og her, og ikke kun pga langtidspåvirkningen. 

Håber det bedste for dig, og er ked af at du skal mødes med mistænksomhed, når du vælger at dele så traumatiske ting. 

Tak der betyder meget. 

Jeg har oplevet det før at folk herinde føler man skylder en forklaring på alt og ofte forholder de sig ikke til spørgsmålet.

Og vil også lige sige tak til dem som kom med relevante svar og rådgivning og oprindeligt bekymring.

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym

Kir skriver:

Man kan altså sagtens dø af diabetes hvis det ikke bliver behandlet, eller i hvert fald dø af komplikationer af ubehandlet diabetes. Det er ikke alle der tager deres insulin og spiser som de bør. 

Ja - hvis man ikke går i behandling. Men det er nu meget sjældent at folk ikke ender på hospitalet inden. 

@ts- så synd med hensyn til din bror…hvad skete der?  Ikke af du skylder er svar. 

Kan din mor ikke hjælpe økonomisk…når det nu er så kritisk.

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym trådstarter

Prøver lige at svare så godt jeg kan på alle spørgsmål.

1. Min bror døde af en alder 56 fordi han meget sent kom i behandling og endte som invalid. Han mistede både den ene arm og det ene ben og hans nyre svigtede.

2. Jeg er 35 år og ikke dækket af sygesikring eller forsikring i Danmark 

3. Min  mor er folkepensionist 

4. Jeg er gravid, men meget tidligt og derfor er det ikke graviditetsukkersyge, da den ikke opstår tidligt i graviditeten. (Sagde lægen) 

5. Nej det ikke lige sådan at skaffe 10-40.000kr

Jeg venter på økonomi afdeling ringer tilbage for at høre mine muligheder. Fra rigshospitalet! Det er der jeg er blevet henvendt. Men prøver selvfølgelig at kontakte Herlev også, hvis vi ikke finder en løsning.

Jeg er indforstået med det koster. Jeg VIL også betale. Kan bare ikke betale her og nu. Så ville jo faktisk vide om jeg kunne få en regning på det i stedet for at skulle betale straks.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.