Alonebreak skriver:
Børnene kan sagtens lave noget alene med far ELLER mor. Men sammen som en familie, det tænker jeg ikke. Der er en grund til at de ikke er en samlet familie længere, så kan ikke se ideen med at lege familie over en middag ? Hvis den ene forældre har fået en partner kan partneren da godt deltage til den middag? Hvad er problemet med det? Havde det været far alene med børnene vil jeg ikke tænke at der er noget galt i det, men med ex’eb også?
Hvorfor “leger man familie”, hvis man foretager sig noget sammen som fraskilte forældre med fælles børn? Det er et udtryk, jeg ikke forstår - man leger da ikke noget, men er bare sammen som dem, man nu er: Far og mor og børn, som ikke længere lever sammen, men (heldigvis) stadig er på god fod med hinanden.
Og den der med, at “der er en grund til”, de voksne ikke er sammen længere - der er vel oftest flere grunde, vidt forskellige fra eks-par til eks-par, men det er da ingen hindring for, at to voksne mennesker stadig kan holde af hinandens selskab sammen med de børn, der altid vil knytte dem sammen?
Jeg synes, det er en positiv ting at vise sine børn, at man både kan være sammen og interessere sig for hinanden, selv om man ikke er gift/kærester længere. Jeg er sikker på, mange børn ville nyde godt af at blive betrygget i, at deres forældre ikke tager afstand fra hinanden og ikke er i konflikt, selv om de hver især lever nye liv.
Anmeld
Citér