Min kæreste vil have hans eks og børn ud og spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2023

Anonym

Kan du ikke snakke med ham i stedet for at køre tingene op til noget de måske ikke er? Kommunikation er vejen frem i et forhold. Jeg synes iøvrigt det er fint børnene er har jo også brug for at være alene med deres forældre, uden dog og hendes kæreste. Selvom han har sagt noget andet så kan man altså sagtens skifte mening, du virker ret jaloux og bitter

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Alonebreak skriver:

Børnene kan sagtens lave noget alene med far ELLER mor. Men sammen som en familie, det tænker jeg ikke. Der er en grund til at de ikke er en samlet familie længere, så kan ikke se ideen med at lege familie over en middag ? Hvis den ene forældre har fået en partner kan partneren da godt deltage til den middag? Hvad er problemet med det? Havde det været far alene med børnene vil jeg ikke tænke at der er noget galt i det, men med ex’eb også? 

Hvorfor “leger man familie”, hvis man foretager sig noget sammen som fraskilte forældre med fælles børn? Det er et udtryk, jeg ikke forstår - man leger da ikke noget, men er bare sammen som dem, man nu er: Far og mor og børn, som ikke længere lever sammen, men (heldigvis) stadig er på god fod med hinanden. 
Og den der med, at “der er en grund til”, de voksne ikke er sammen længere - der er vel oftest flere grunde, vidt forskellige fra eks-par til eks-par, men det er da ingen hindring for, at to voksne mennesker stadig kan holde af hinandens selskab sammen med de børn, der altid vil knytte dem sammen? 

Jeg synes, det er en positiv ting at vise sine børn, at man både kan være sammen og interessere sig for hinanden, selv om man ikke er gift/kærester længere. Jeg er sikker på, mange børn ville nyde godt af at blive betrygget i, at deres forældre ikke tager afstand fra hinanden og ikke er i konflikt, selv om de hver især lever nye liv. 

Anmeld Citér

12. januar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Altså, nu er det mig, der har børn med en x, og hvis jeg skulle ses med min x, så ville jeg uden tvivl have min kæreste med, kunne da ikke drømme om andet  

Og nej, jeg står ikke og kigger nogen over skulderen, eftersom det er mig, der har børn med en x. Men nej, MIN kæreste kigger ikke MIG over skulderen, når børnene hentes, for det er HAM der henter dem, eftersom far/min x overfaldt mig fysisk og voldeligt foran børnene, da jeg hentede dem sidst. 

Men måske er det heller ikke den bedste vej at rådgive ud fra en familie med voldsproblematikker og højkonflikt? I en “helt almindelig” skilsmissefamilie er det vel lidt nogle andre ting som er på spil og det vil I mine øjne ligefrem være en fordel for mor, far og børn at være alene sammen i ny og næ, fordi der nu engang er særlige ting som binder lige præcis dem (og ikke andre) sammen som familie… trods skilsmissen… 

Anmeld Citér

12. januar 2023

Anonym

Grundliggende handler det om   at havde tillid til dit  spøgmålet om det er normalt jeg vil sige desværre nej men jeg vil ønske det var normalt i stand for forældre der har års   længe kampe hvor de bruge børne som våben i mod den andre partner for i sidste ende er det børne der er de stor taber i den kampe. Jeg vil 100% støtte op om den gode samarbejde de har og vise at jeg har tillid til min partner.

Anmeld Citér

12. januar 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Alonebreak skriver:

Inden du går helt amok, så skriver hun at han altid har synes at det er noget mærkeligt noget. Og først nu vil give sig til at invitere på middag med kun ex og børnene, og hun er ikke konen men hans ex- 

Der er da kæmpe forskel om der er en begivenhed eller ej? Hvordan kan du ikke se det? 
men begivenhed hvor der kun er forældre og børn for børnenes skyld, er da noget man gøre som voksne mennesker. Men en middag ude af det blå er da overhovedet ikke det samme???

Hvorfor er der forskel? Det er noget for børnene og forældrene? Om det er en begivenhed eller en middag, er det jo for børnene..

Så man må ikke invitere sin ex ud og spise, med børnene fordi man har en kæreste? Man kan jo godt være venner.

At du ikke vil gøre det, betyder jo ikke at det er sådan for alle. Og man kan sagtens ændre mening om ting. 

Anmeld Citér

12. januar 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Nu er det MIG, der har børn med en x. Og mit ønske var fra start af, at vi og far kunne lave noget sammen, men det har far ødelagt. Men nej, jeg ville da ikke, hvis jeg havde en kæreste, lave noget med min x og børn uden min kæreste (som er børnenes elskede bonusfar gennem mange år). Det ville de bestemt heller ikke selv værdsætte, da de holder meget af bonus, og egen far desværre ikke er til at regne med, men sådan er familier jo forskellige. 

Og derfor må andre ikke gøre det, fordi du har en ex der ikke gider..

Alle er forskellige. 

Anmeld Citér

12. januar 2023

Anonym

StortOgSmåt skriver:

Men måske er det heller ikke den bedste vej at rådgive ud fra en familie med voldsproblematikker og højkonflikt? I en “helt almindelig” skilsmissefamilie er det vel lidt nogle andre ting som er på spil og det vil I mine øjne ligefrem være en fordel for mor, far og børn at være alene sammen i ny og næ, fordi der nu engang er særlige ting som binder lige præcis dem (og ikke andre) sammen som familie… trods skilsmissen… 

Jeg startede med at svare, at jeg ville ses med min x til det ene og det andet sammen med børnene, men ville dog aldrig gøre det uden min partner. Dette var planen FØR han var voldelig, og FØR der var problemer. Så jeg kan skam sagtens give mit besyv med fra en ganske "almindelig og velfungerende skilsmissefamilie" At tingene så har udviklet sig, lægger jeg netop ikke skjul på. 

God dag til dig

Anmeld Citér

12. januar 2023

Anonym

Og derfor må andre ikke gøre det, fordi du har en ex der ikke gider..

Alle er forskellige. 

Ehhhhhh? Hvor siger jeg at andre ikke må? Hvor siger jeg, at min x ikke gider?  Jeg svarer på TS spørgsmål, og så kommenterer du på mit svar? 

Svar TS lige som jeg og alle andre gør, det er TS og ikke mig eller nogen andre, som søger svar på noget som helst  

Ka´ du ha´ det !

Anmeld Citér

12. januar 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

JEG synes, at det er mærkeligt og forkert, at man ikke tager kæresten med, hvis man tager sin eks og børnene med ud at spise.. 

Jeg ville til hver en tid tage min kæreste med.. 

Anmeld Citér

12. januar 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Ehhhhhh? Hvor siger jeg at andre ikke må? Hvor siger jeg, at min x ikke gider?  Jeg svarer på TS spørgsmål, og så kommenterer du på mit svar? 

Svar TS lige som jeg og alle andre gør, det er TS og ikke mig eller nogen andre, som søger svar på noget som helst  

Ka´ du ha´ det !

Du citere mig. Derfor jeg svarer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.