Av sikke mange uhensigtsmæssige og ubrugelige svar der er kommet i tråden. Jeg vil prøve at komme med min vinkel på det, som skilsmissebarn og mor.
Jeg har oplevet som barn/ung at mine forældres nye partnere/familier hurtigt blev deres første prioritet og nye/vigtigste omdrejningspunkt, hvilket betød at den familie som de stiftede med mig fuldstændig blev glemt, fordi de selv var kommet videre.
Ingen brugte tid eller ressourcer på at tænke på mine følelser og hvis oprindelige familie nu var gået i opløsning og nu blev betragtet som ikke-eksisterende. Jeg havde jo absolut INGEN drøm om nye familier på begge sider, især fordi jeg ikke havde valgt dem eller havde brug for dem. Men som barn er det jo forældrenes valg som tvinges ned i halsen på en. Det har betydet at jeg idag ikke har en særlig tæt eller god relation til min far og hans "nye familie" selvom de har været sammen i 20+ år, da han dengang aldrig anerkendte at jeg mistede min familie og blev tvunget ind i en ny. Det var forfærdeligt, og jeg føler mig stadig utilfreds og til tider ked af hans valg. Min mor er død, men hendes valg og prioritering af nye partnere gennem hendes liv har også fremmedgjort os indtil hun døde.
Min pointe baseret på min erfaring og utallige sårede følelser er, at der skal være en balance mellem den "oprindelige" familie og den nye, således at skilsmissebørn ikke bliver klemt. Hvis man barn oplever at den nye partner skubber ens gamle familie ud i afgrunden kan det blive svært at leve harmonisk sammen bagefter.
Børn er utrolig loyale overfor egne forældre og derfor er det vigtigt at finde en balance som ALLE kan leve med og huske at for barnet er den "oprindelige" familie stadig vigtig også selvom der ikke længere er et parforhold i den.
Held og lykke 
Anmeld
Citér