Gave budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2022

Anonym

Vi brugt 65 kr. på den mindste på 4 1/2 år. Han var mega glad for det han fik. De to andre som er teenager fik ikke noget og hellere ikke os selv. For os handler julen ikke om gaver. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Det svinger meget fra år til år, men i år har jeg brugt ca. 600 pr. barn og 1.300 til min mand.

Vi har brugt i alt 7.000 til hele familien og 1 af mine veninder.

Anmeld Citér

26. december 2022

Kastanje

Vi brugt 65 kr. på den mindste på 4 1/2 år. Han var mega glad for det han fik. De to andre som er teenager fik ikke noget og hellere ikke os selv. For os handler julen ikke om gaver. 

Har I en stram økonomi eller er det blot et værdimæssigt valg..? Blot nysgerrig. 
Har I forberedt jeres børn på ingen gaver - jeg tænker når deres venner vel stort set alle selv får..? Giver I fødselsdagsgaver..?

ikke anklagende - blot meget nysgerrig da jeg aldrig at hørt om nogen hvor børnene ikke får gaver. 

Anmeld Citér

26. december 2022

Jlow

Profilbillede for Jlow

Vi køber oftest brugt. Mit barn fik gaver for 68 kr og min mand 200 kr. Det syntes vi giver mest mening.

Anmeld Citér

26. december 2022

Mamman

Profilbillede for Mamman

Ingen kæreste hér.
Børnene har fået for ca 1000 kr hver

Anmeld Citér

26. december 2022

JC2014

Profilbillede for JC2014

Det er meget forskelligt hvad vi bruger. Børnene får som regel for mellem 300-500 kr. til jul og fødselsdag (vi har 3 børn). Dog er der nogle gange undtagelser, hvis der er nogle særlige ønsker og behov. Vores dreng på 6 fik f.eks. en Ipad i år. Vi har indtil nu ''kun'' haft en enkelt tablet i huset (min) til deling for alle, og den har nu 4-5 år på bagen, og holder bl.a. ikke så godt på batteriet længere. Derudover er min dreng startet i specialskole i sommers, så han vil også kunne bruge den til at ringe op med (som alternativ til en telefon), når han skal til at køre alene med taxa på tidspunkt. 

Min mand og jeg giver til gengæld ikke rigtigt julegaver til hinanden. Dog giver vi som regel en lille symbolsk ting til fødselsdag (som regel noget vi alligevel står og mangler). 

Til øvrige familiemedlemmer har vi et gavebudget på 200-300 kr. per næse til jul og fødselsdage. 

Anmeld Citér

26. december 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Tak for svar allesammen! Så kan jeg godt se, at vi er en del over alle andres beløber  Men det er også fordi vi syntes at man næsten ingenting kan få nu til dags for pengene.

Anmeld Citér

26. december 2022

Anonym

Omsorgsgiver skriver:

Tak for svar allesammen! Så kan jeg godt se, at vi er en del over alle andres beløber  Men det er også fordi vi syntes at man næsten ingenting kan få nu til dags for pengene.

Tror det svinger meget fra familie til familie. Min søn har nok fået for 8.000 fordi vi har renoveret hans værelse. Min yngste fik for 3000kr - ting han alligevel stod og manglede. 

Anmeld Citér

26. december 2022

Anonym

Kastanje skriver:

Har I en stram økonomi eller er det blot et værdimæssigt valg..? Blot nysgerrig. 
Har I forberedt jeres børn på ingen gaver - jeg tænker når deres venner vel stort set alle selv får..? Giver I fødselsdagsgaver..?

ikke anklagende - blot meget nysgerrig da jeg aldrig at hørt om nogen hvor børnene ikke får gaver. 

Det er et bevidst valg. Vi har skam en god økonomi. Ingen gæld hus, sommerhus og tre biler. Vores store børn syntes at gaver juleaften er overflødigt, og den mindste er glad for meget lidt. Det betyder mere at der er julemand og masser af julestemning. Vi er alle sammen glade for friluftslivet, som oftes er ganske gratis. Fødselsdagsgaver kan dog være en anden sag, for hvis gaven tjener et godt formål kan vi godt betale 10000 kr. men ellers max 500 kr. 

Anmeld Citér

26. december 2022

Lje

Nu hvor juleaften er overstået er jeg lidt nysgerrig på hvad jeres gave budget er? 

1: Til jeres børn?

2: Til jeres kæreste/mand? 

Vores børn på 7 og 1,5 fik ikke julegaver af os. Eller, vores den ældste fik. Men en gave der ikke kostede noget. Jeg vandt en iPad i en konkurrence. Han blev - selvfølgelig - lykkelig. Men deres ønskelister blev så rigeligt fyldt ud med gaver fra familien. Og mit betalingskort har siddet ret løst, for den store, med spil til PlayStation og iPad her i juleferien. Den lille har ikke engang åbnet alle gaver endnu. Og om det er en håndklæde eller bog; hun er bare glad for båndet. 

Børnene gav en gave til hinanden. Storebror havde udvalgt noget fint trælegemad og lillesøster havde betænksomt købt en hue med den fodboldklub, storebror holder med. Og som jeg synes, der mangler på hovedet af ham, når han vintertræner .

Min mand og jeg giver ikke julegaver til hinanden. Men lidt fra børnene gør vi. En gave til 300-500 kr. alt efter hvad der lige passer. Nogen andre i familien har vi fast aftale om budget med og andre er efter ønskeliste, lyst, sol og vind. 

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.