Angst for atomkrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2022

Kastanje

Jeg er bange for hele Europas sikkerhed, og det er skrækkeligt det der foregår i ukraine, præsidenten af ukraine udtaler at Putin gør sit samfund klar til atomkrig, ved en anonym skrev, at det ikke var tæt på at være en realitet i ukraine

Du lytter ikke til det de fleste skriver. Du virker så sårbar for tiden at nyheder er ren gift for dig. 
Prøv seriøst at følge dette råd: INGEN nyheder i en lang periode. Gå ture med børnene og nyd efterårsskovens farver. Brevstem til folketingsvalget og hold dig fra valgkampens debatter mm. 
Fokus på hyggelig elementer at dit nære liv - jule småkager, venner på besøg osv osv.

Pointe: hold dig væk fra sensations overskrifter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2022

Anonym

Kastanje skriver:

Du lytter ikke til det de fleste skriver. Du virker så sårbar for tiden at nyheder er ren gift for dig. 
Prøv seriøst at følge dette råd: INGEN nyheder i en lang periode. Gå ture med børnene og nyd efterårsskovens farver. Brevstem til folketingsvalget og hold dig fra valgkampens debatter mm. 
Fokus på hyggelig elementer at dit nære liv - jule småkager, venner på besøg osv osv.

Pointe: hold dig væk fra sensations overskrifter.

Godt skrevet.  

Og en tilføjelse. Vi kan og skal ikke forberede os på fremtiden. Fremtiden kan være en time fremme, men vi er ikke herre over hvert sekund vi lever. Det er så vigtigt at leve nu og få alt det bedste ud af livet med sin familie og sig selv.

Giv tankerne fred og brug tiden på alt andet end bekymringer og gør som der bliver foreslået, bag, gå dejlige ture, nyd efteråret og vær i nuet. 

Anmeld Citér

8. oktober 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er bange for hele Europas sikkerhed, og det er skrækkeligt det der foregår i ukraine, præsidenten af ukraine udtaler at Putin gør sit samfund klar til atomkrig, ved en anonym skrev, at det ikke var tæt på at være en realitet i ukraine

Det læste jeg også.

Puha jeg synes også det kommer tættere og tættere på og jeg tænker ikke det længere et spørgsmål OM vi kommer i krig, men mere HVORNÅR vil kommer i krig 

Så skræmmende og jeg krammede mine børn ekstra meget til Disney show

Anmeld Citér

8. oktober 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Det læste jeg også.

Puha jeg synes også det kommer tættere og tættere på og jeg tænker ikke det længere et spørgsmål OM vi kommer i krig, men mere HVORNÅR vil kommer i krig 

Du lyder til sammen med ts at skulle tage en pause fra nyheder 

Anmeld Citér

8. oktober 2022

KoFy

Anonym skriver:

Det læste jeg også.

Du er simpelthen tosset.

Jeg håber ikke, du lader dit hysteri gå ud over dine børn.

Tænk dig nu om!

Anmeld Citér

8. oktober 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Det læste jeg også.

Der er altså ret langt fra at der står russiske soldater i Danmark. Du er i den grad off ifht din virkelighedsopfattelse.
Hvis man er så angst og påvirket som ts og du er bør man i min optik søge hjælp. At du er så bekymret kan ikke andet end at påvirke dine børn.

Anmeld Citér

8. oktober 2022

Anonym

Kastanje skriver:

Der er altså ret langt fra at der står russiske soldater i Danmark. Du er i den grad off ifht din virkelighedsopfattelse.
Hvis man er så angst og påvirket som ts og du er bør man i min optik søge hjælp. At du er så bekymret kan ikke andet end at påvirke dine børn.

Nu kan man komme i krig på mange måder andet end at russerne står i gaden, der er ikke langt til bomber, atomkrig eller andet sabotage

Anmeld Citér

8. oktober 2022

Anonym

KoFy skriver:

Du er simpelthen tosset.

Jeg håber ikke, du lader dit hysteri gå ud over dine børn.

Tænk dig nu om!

Super konstruktivt indlæg, og jeg skal nok lade være med at synke ned på så lavt niveau og skrive hvad sagde jeg når vi om uger/måneder er i krig

Selvfølgelig blander jeg ikke mine børn ind i hvad jeg læser på nettet/nyheder, det er de for små til, hvor kom det lige fra ?

Anmeld Citér

8. oktober 2022

KoFy

Anonym skriver:

Super konstruktivt indlæg, og jeg skal nok lade være med at synke ned på så lavt niveau og skrive hvad sagde jeg når vi om uger/måneder er i krig

Selvfølgelig blander jeg ikke mine børn ind i hvad jeg læser på nettet/nyheder, det er de for små til, hvor kom det lige fra ?

Det kom fra, at du skrev, du krammede dem ekstra under Disney Show. Og børn - som du forhåbentlig ved - har rigtig nemt ved at mærke ændringer hos deres forældre.

Men helt ærligt, det er svært at være konstruktiv, når du er så forkert på den.

Er du også en af dem, der tror, Bill Gates styrer os via 5G?

Og du er hjerteligt velkommen til at skrive "Hvad sagde jeg!", når Danmark lige om lidt er i krig.

Prøv også at Google Dunning-Kruger når du får tid.

Anmeld Citér

8. oktober 2022

Anonym

KoFy skriver:

Det kom fra, at du skrev, du krammede dem ekstra under Disney Show. Og børn - som du forhåbentlig ved - har rigtig nemt ved at mærke ændringer hos deres forældre.

Men helt ærligt, det er svært at være konstruktiv, når du er så forkert på den.

Er du også en af dem, der tror, Bill Gates styrer os via 5G?

Og du er hjerteligt velkommen til at skrive "Hvad sagde jeg!", når Danmark lige om lidt er i krig.

Prøv også at Google Dunning-Kruger når du får tid.

At jeg krammer dem ekstra er i princippet en talemåde og betyder ikke at jeg sidder og hyler i sofaen foran dem, så det er godt nok en mærkelig konklusion du laver

Hvordan ved du at jeg er så forkert på den ? Alle frygter det, forsvaret skal styrkes, politikerne er klar til at sidde valget på pause, hvis vi ender i krig , så der er godt nok mange mennesker som efter din opfattelse er dumme og forkerte på den

Og nej tror jeg selvfølgelig ikke, igen mærkelig konklusion og ikke rigtig noget som har relevans her ?

Hvilken relevans har Dunning-Kruger i denne sammenhæng?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.