Angst for atomkrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2022

Anonym trådstarter

KoFy skriver:

Det kom fra, at du skrev, du krammede dem ekstra under Disney Show. Og børn - som du forhåbentlig ved - har rigtig nemt ved at mærke ændringer hos deres forældre.

Men helt ærligt, det er svært at være konstruktiv, når du er så forkert på den.

Er du også en af dem, der tror, Bill Gates styrer os via 5G?

Og du er hjerteligt velkommen til at skrive "Hvad sagde jeg!", når Danmark lige om lidt er i krig.

Prøv også at Google Dunning-Kruger når du får tid.

Hvorfor er det du mener at man er så forkert på den?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2022

24 år

Profilbillede for 24 år
KoFy skriver:

Det kom fra, at du skrev, du krammede dem ekstra under Disney Show. Og børn - som du forhåbentlig ved - har rigtig nemt ved at mærke ændringer hos deres forældre.

Men helt ærligt, det er svært at være konstruktiv, når du er så forkert på den.

Er du også en af dem, der tror, Bill Gates styrer os via 5G?

Og du er hjerteligt velkommen til at skrive "Hvad sagde jeg!", når Danmark lige om lidt er i krig.

Prøv også at Google Dunning-Kruger når du får tid.

Hold lige tonen herinde, folk er i sin ret til at være bekymret og dele sine tanker, ligeså vel er hun da i al sin ret til at kramme hendes børn og værdsætte hvad hun har med eller uden krigen der foregår i Ukraine. Vi oplever alting forskelligt, er ikke selv bekymret som sådan, men der skal være plads til alle trodsalt og det må man respektere

Anmeld Citér

8. oktober 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Nu kan man komme i krig på mange måder andet end at russerne står i gaden, der er ikke langt til bomber, atomkrig eller andet sabotage

Du tror simpelt hen på at der er meget lidt afstand til at vi får bomber i hovedet?  

Og nej - valget var ikke ved at blive udskudt pga udsigt til krig??? Og nej alle er ikke bange..? Jeg går da ikke i det daglige overhoved og er bange for krig i dk eller for mit liv.

Gør dig en tjeneste og lad være med at se nyheder - det lyder som selvpineri. Præcis som mange slugte hver eneste angstfyldt melding der var under  corona. 

Anmeld Citér

8. oktober 2022

KoFy

24 år skriver:

Hold lige tonen herinde, folk er i sin ret til at være bekymret og dele sine tanker, ligeså vel er hun da i al sin ret til at kramme hendes børn og værdsætte hvad hun har med eller uden krigen der foregår i Ukraine. Vi oplever alting forskelligt, er ikke selv bekymret som sådan, men der skal være plads til alle trodsalt og det må man respektere

Hvad er der galt med tonen der da?

Anmeld Citér

8. oktober 2022

KoFy

Anonym skriver:

Hvorfor er det du mener at man er så forkert på den?

Fordi INTET tyder på, at vi i EU kommer i krig.

Jeg har prøvet at forklare dig, at dine argumenter ikke holder.

Vi er ikke i fare for at komme i krig eller se soldater i gaderne.

Anmeld Citér

8. oktober 2022

24 år

Profilbillede for 24 år
KoFy skriver:

Hvad er der galt med tonen der da?

I et tidligere opslag kalder du vedkommende “tosset” og i det opslag skriver du vedkommende er “forkert” på den. Vi alle sidder med nogenlunde samme viden fra det vi ser/høre, men opfatter tingene forskelligt, hun er i sin fulde ret til at være bekymret, hvis det er sådan hun har det, da kun dejligt det ikke er en bekymring du sidder med

Anmeld Citér

8. oktober 2022

AnoMor

Jeg er oprigtig nysgerrig. Hvad er det at i (jer der er selvfølgelig) er så bange for? 

er det om vi skal frygte vores liv? At der kommer russiske soldater i gaderne ligesom 2. Verdenskrig? Eller er det noget helt tredje? 

jeg går ikke selv og er bange overhovedet. For tror simpelthen ikke på at Putin tør gå mod NASA. Han mister alt hvis han gør det. 

Anmeld Citér

9. oktober 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Jeg er oprigtig nysgerrig. Hvad er det at i (jer der er selvfølgelig) er så bange for? 

er det om vi skal frygte vores liv? At der kommer russiske soldater i gaderne ligesom 2. Verdenskrig? Eller er det noget helt tredje? 

jeg går ikke selv og er bange overhovedet. For tror simpelthen ikke på at Putin tør gå mod NASA. Han mister alt hvis han gør det. 

Hos mig ja er det alt det du nævner, jeg er bange for.

Kofy: nu ved jeg hvad du mener med mine argumenter holder ikke, følger jo bare med i nyhederne, hvis rigtig mange eksperter frygter, at det vil ende i atomragnerok, og danmark ikke har et forsvar der kan klare en invasion, så synes jeg vores land virker sårbart.

Anmeld Citér

9. oktober 2022

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Kofy: nu ved jeg hvad du mener med mine argumenter holder ikke, følger jo bare med i nyhederne, hvis rigtig mange eksperter frygter, at det vil ende i atomragnerok, og danmark ikke har et forsvar der kan klare en invasion, så synes jeg vores land virker sårbart.

Men som flere andre forsøger at skrive til dig, kan det være en rigtig dårlig idé at følge med i nyhederne, når man har angst og ikke evner at forholde sig relevant til de mange nyheder der er, og kritisk selektere i dem …

Det er fx ganske enkelt en forkert udlægning og tolkning, når du på baggrund af generelt nyhedsdækning tror at “rigtig mange eksperter frygter, at det vil ende i atomragnerok, og danmark ikke har et forsvar der kan klare en invasion”. Det er ikke den generelle opfattelse blandt eksperter, eller en hensigtsmæssig udlægning af den aktuelle situation! Sluk dit fjernsyn!

Anmeld Citér

9. oktober 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvilke eksperter frygter, at det ender i atomragnarok? Jeg opfatter mig selv som velorienteret, læser og ser nyheder dagligt, og jeg har ikke oplevet en eneste ekspert udtrykke den frygt. Kan du ikke blive lidt mere konkret? - hvilke eksperter, hvilke medier, og hvem bruger et udtryk som “atomragnarok”? Altså udover Biden, men han er jo ikke ekspert og ikke uvildig - han fører politik og er indirekte part i sagen. Det samme gælder Zelensky - man må jo ikke være blind for, at det også er i hans interesse at puste til frygten også uden for Ukraines grænser. 

Jeg læste denne grundige og saglige artikel, som ganske vel nu er 
ca. 10 dage gammel, hvor mulige scenarier og konsekvenser ridses op. Den er dejligt konkret i sin grundige gennemgang af bl.a. hvilke tiltag, Vesten/Nato kan ty til, hvis Rusland gør alvor af truslerne. 
https://www.weekendavisen.dk/2022-39/samfund/forberedelser-til-det-utaenkelige 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.