Angst for atomkrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2022

Anonym

DueFar skriver:

Jeg tror ikke lige jeg kan forstår hvorfor Nordsøen står for skud?

Pga afstanden og for at ramme vesten

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Janey skriver:

Jeg frygter ikke, at Putin kommer til at gøre alvor af truslen. Han forsøger netop bare at skræmme. 

Putin er magtbegærlig og ønsker at blive husket som ham der gjorde Rusland stort igen. Hvis han smider en atombombe, så får han så  mange tilbage, at han i stedet får udslettet Rusland og det eftermæle ønsker han ikke. 

Han kunne da sikkert godt besejre Ukraine ved at smide en atombombe i Kiev, men så overtager han et land, der er smadret og kommer til at skulle genopbygge i mange, mange i år. Derudover ville brug af atomvåben i Ukraine smadre den illusion han forsøger at give russerne om, at Rusland er overlegne hvis de ikke kan slå Ukraine uden at bruge det ultimative våben.

Mit bud er, at truslen skal sikre, at de vestlige lande ikke går ind i krigen på Ukraines side, når nu de forskellige lande begynder at blive presset af deres borgere pga. manglende og/eller meget dyr varme/energi, når vinteren sætter ind. Truslen kommer lige nu, fordi landene er samlet til FN møde i New York og så frygter Putin, hvad landene kan snakke om og planlægge derovre. Der sker jo meget andet end, hvad vi ser på talerstolene.

Det er et virkelig godt svar du giver her og håber alle de atom-angste læser det frem for det skræmmebilleder formiddagsaviserne stiller op med deres store overskrifter. 

Anmeld Citér

25. september 2022

DueFar

Anonym skriver:

Pga afstanden og for at ramme vesten

Men nordsøen ligger mellem Danmark og England. En stor eksplosion der vil resultere en oversvømmelse i Esbjerg.

Jeg tror at du overvurderer kraften på en atombombe. De er farlige - ingen tvivl om det. Men ikke så farlige.

Anmeld Citér

1. oktober 2022

Anonym trådstarter

DueFar skriver:

Men nordsøen ligger mellem Danmark og England. En stor eksplosion der vil resultere en oversvømmelse i Esbjerg.

Jeg tror at du overvurderer kraften på en atombombe. De er farlige - ingen tvivl om det. Men ikke så farlige.

Jeg har hørt at hvis der springer en atombombe i Ukraine, vil danmark også lide under det.

Anmeld Citér

1. oktober 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Jeg har hørt at hvis der springer en atombombe i Ukraine, vil danmark også lide under det.

Det afhænger af vindforhold - om atom nedfald ville blive blæst herop. 
Men atom bomber er svært opreklameret.. har hele mit liv hørt at 2 atombomber så er verden VÆK.. 

men sådan er virkeligheden ikke. 
https://nuclearsecrecy.com/nukemap/ 

Det er et stort område der bliver påvirket direkte, og større område indirekte men man kan sagtens overleve en atombombe hvis man er uden for den radius. 
desuden har Danmark en beredskabsplan og skal nok passe på borgerne, guide og vejlede og sørge for folk kan komme i sikkerhed. 

derudover er der næppe nogen der ønsker at være den første til at smide en atombombe efter det man så dengang i Hiroshima. Sandsynligheden for en atomkrig er minimal, nærmest ikke nævneværdig. 

derudover hvis de skulle gå så vidt at sprænge en atombombe i Ukraine - og vindforholdene tilfældigvis er mod os, så vil det kræve vi bliver indendøre, og lukker af så der ikke kommer nedfald ind, til det vender. Men sandsynligheden for at de forhold vil ske (oveni den nærmest ikke eksisterende chance for en atombombe vil blive sprunget) er nærmest lig 0.

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Det afhænger af vindforhold - om atom nedfald ville blive blæst herop. 
Men atom bomber er svært opreklameret.. har hele mit liv hørt at 2 atombomber så er verden VÆK.. 

men sådan er virkeligheden ikke. 
https://nuclearsecrecy.com/nukemap/ 

Det er et stort område der bliver påvirket direkte, og større område indirekte men man kan sagtens overleve en atombombe hvis man er uden for den radius. 
desuden har Danmark en beredskabsplan og skal nok passe på borgerne, guide og vejlede og sørge for folk kan komme i sikkerhed. 

derudover er der næppe nogen der ønsker at være den første til at smide en atombombe efter det man så dengang i Hiroshima. Sandsynligheden for en atomkrig er minimal, nærmest ikke nævneværdig. 

derudover hvis de skulle gå så vidt at sprænge en atombombe i Ukraine - og vindforholdene tilfældigvis er mod os, så vil det kræve vi bliver indendøre, og lukker af så der ikke kommer nedfald ind, til det vender. Men sandsynligheden for at de forhold vil ske (oveni den nærmest ikke eksisterende chance for en atombombe vil blive sprunget) er nærmest lig 0.

Hvorfor udtaler mette statsminister så, at vi skal tage putins trusler alvorlige, og der kan ske ting, vi ikke troede var muligt? Jeg er simpelthen så bange

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Mrs.

Hvorfor udtaler mette statsminister så, at vi skal tage putins trusler alvorlige, og der kan ske ting, vi ikke troede var muligt? Jeg er simpelthen så bange

Fordi hun for det første står til at blive væltet - hun har brug for at danskerne har brug for hende. 
politikerne har spindoktorer, hvilket burde være ulovligt for de har egentlig bare professionelle løgnere ansat til at fordreje tingene til deres egen fordel..  

når det er sagt. Skal vi selvfølgelig tage manden alvorligt. Han er ikke et utidigt barn der sidder og skaber sig. MEN han er ikke i krig mod Danmark, og hverken Rusland eller vesten ønsker en krig. 

tænker du vil have godt af at skippe nyheder en periode..

Der sker os ikke noget her i Danmark. Vi er både i EU og nato, og Ruslands problem er ikke i Danmark men Ukraine. Det er altså meget langt væk fra os

så slå koldt vand i blodet og husk at politikere har det med at spinde guld på at piske en stemning op.

- og dertil kan tilføjes at det hun talte om, er vores infrastruktur. Altså at telemaster og lign kan blive saboteret men igen, vi er i eu - og hjælpes ad i sådan et tilfælde. 
nu skal de også først lige have placeret skylden for de sprængninger på gasledningerne, og på trods af alt er jeg stor modstander af at anklage folk/lande. 
man er uskyldig til modsat er bevist. 
der er ting der taler både for og imod, og det åbenlyse argument i mine øjne er: hvorfor skulle russerne sprænge gasledningerne der er deres “afpresningsmiddel” mod eu? De har jo mistet en fordel i forhandlingerne nu  virker dumt at sabotere sig selv og sine kort på hånden.. men det er selvfølgelig bare mine tanker.. 

lad os nu se hvad undersøgelserne viser, vi har nogen dygtige efterforskere og det samme har Sverige

Anmeld Citér

2. oktober 2022

KoFy

Til alle jer, der er bange for, at vi får atombomber i hovedet: I er simpelthen for dårligt oplyste.

Det kommer ikke til at ske.

Men overvej virkelig hvordan I taler om sådan noget med jeres børn - de kan gå hen og udvikle angst pga det. Og så helt uden grund.

Jeg synes, det der med at undgå nyheder er lidt en underlig måde at håndtere det på. Det er ikke en normal udledning af det nuværende nyhedsbillede at få angst for, om Putin smider atombomber efter os i Danmark.

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Anonym trådstarter

KoFy skriver:

Til alle jer, der er bange for, at vi får atombomber i hovedet: I er simpelthen for dårligt oplyste.

Det kommer ikke til at ske.

Men overvej virkelig hvordan I taler om sådan noget med jeres børn - de kan gå hen og udvikle angst pga det. Og så helt uden grund.

Jeg synes, det der med at undgå nyheder er lidt en underlig måde at håndtere det på. Det er ikke en normal udledning af det nuværende nyhedsbillede at få angst for, om Putin smider atombomber efter os i Danmark.

Nu følger jeg med i nyhederne, så synes nu ikke jeg er dårlig oplyst, min angst er ikke kun de smider en atombombe i danmark, men i ukraine, hvor det er tæt på at være virkelighed, da vi højest sandsynligt ikke vil overleve det.

Jeg deler ikke mine bekymringer med mine børn, men lytter selvfølgelig når det store har læst om krigen.

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Anonym

Jeg forstår godt, du er bekymret, men om der er reel grund til at være det, kan kun tiden vise. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.