Angst for atomkrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Jeg er også rad for atomkrig.

Putin er næppe så dum at han smider en atombombe i Ukraine, da det så går ud over Rusland selv, så tænker Nordsøen er et godt bud og det er jo lige ved siden af Danmark

Men selv hvis han smider en atombombe over Nordsøen (men hvorfor lige Nordsøen???)så vil det jo kunne mærkes i Rusland. Atombomber er jo ikke blot bomber, der smadrer det sted de lander men via vind bærer de støv videre. Så det giver ikke ret meget mening. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2022

Seldomseen

DueFar skriver:

Men nordsøen ligger mellem Danmark og England. En stor eksplosion der vil resultere en oversvømmelse i Esbjerg.

Jeg tror at du overvurderer kraften på en atombombe. De er farlige - ingen tvivl om det. Men ikke så farlige.

Ikke så farlige?

Altså jeg er ikke det fjerneste bekymret for, at det sker. Men jo atombomber er farlige. Ikke kun på grund pga nedslaget men efterfølgende stråling.

Anmeld Citér

3. oktober 2022

Seldomseen

Anonym skriver:

Hvorfor udtaler mette statsminister så, at vi skal tage putins trusler alvorlige, og der kan ske ting, vi ikke troede var muligt? Jeg er simpelthen så bange

Putin truer jo med mange ting og vesten har jo før undervurderet Putins trusler om krig mod Ukraine. Det er vel en af de ting vi ikke troede var muligt. Det har Mette F jo sådan set ret i.... 

Anmeld Citér

3. oktober 2022

Anonym

Anonym skriver:

Nu følger jeg med i nyhederne, så synes nu ikke jeg er dårlig oplyst, min angst er ikke kun de smider en atombombe i danmark, men i ukraine, hvor det er tæt på at være virkelighed, da vi højest sandsynligt ikke vil overleve det.

Jeg deler ikke mine bekymringer med mine børn, men lytter selvfølgelig når det store har læst om krigen.

Det er altså ikke tæt på at være virkelighed i Ukraine....

Anmeld Citér

3. oktober 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor udtaler mette statsminister så, at vi skal tage putins trusler alvorlige, og der kan ske ting, vi ikke troede var muligt? Jeg er simpelthen så bange

Hvad er du bange for? For dig selv eller for de ukrainere, der har været under belejring i over 6 måneder?

Anmeld Citér

3. oktober 2022

KoFy

Anonym skriver:

Nu følger jeg med i nyhederne, så synes nu ikke jeg er dårlig oplyst, min angst er ikke kun de smider en atombombe i danmark, men i ukraine, hvor det er tæt på at være virkelighed, da vi højest sandsynligt ikke vil overleve det.

Jeg deler ikke mine bekymringer med mine børn, men lytter selvfølgelig når det store har læst om krigen.

Du er desværre dårligt oplyst, hvis du tror, de vil smide en atombombe i Ukraine, der kommer til at påvirke os.

Og hvad er det, vi ikke vil overleve? En ting er at se nyheder - noget andet er altså at forstå dem.

Udover prisstigninger og evt. ukrainske flygtninge for en periode kommer vi ikke til at blive påvirket overhovedet på nogen som helst farlig måde.

De vil aller højest smidt en lille, taktisk atombombe og altså ikke noget, som vi så i Hiroshima fx.

Anmeld Citér

3. oktober 2022

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Nu har jeg fundet den artikel, hvor Mette udtaler, at der kan ske ting vi ikke troede var muligt, og det handler slet ikke om atombomber. Det fulde citat er:

"Hvis jeg skal sige det direkte, så skal vi have fantasi til at forestille os, at der kan ske ting, som vi ikke har haft fantasi til at forestille os. For eksempel et angreb på en gaslinje lige uden for dansk territorium, men også en risiko for hybride eller cyberangreb, siger hun."

https://www.dr.dk/nyheder/udland/mette-frederiksen-der-kan-ske-ting-som-vi-ikke-har-haft-fantasi-til-forestille-os

Jeg tror også, at risikoen for cyberangreb er stigende, da det er den nye krigsform, men hun taler ikke om en stigende risiko for atombomber

Anmeld Citér

3. oktober 2022

DueFar

Seldomseen skriver:

Ikke så farlige?

Altså jeg er ikke det fjerneste bekymret for, at det sker. Men jo atombomber er farlige. Ikke kun på grund pga nedslaget men efterfølgende stråling.

Ikke så farlige som antaget af trådstarter. En atombombe over nordsøen jævner ikke Danmark med jorden eller gør landet ubeboeligt.

Det er noget andet med fiskene.

Nordsøen er altså stor.

Anmeld Citér

4. oktober 2022

Seldomseen

DueFar skriver:

Ikke så farlige som antaget af trådstarter. En atombombe over nordsøen jævner ikke Danmark med jorden eller gør landet ubeboeligt.

Det er noget andet med fiskene.

Nordsøen er altså stor.

Nej jeg har da heller ikke skrevet, at det vil jævne Danmark med jorden. Men jo ikke en fest, at få en atombombe i hovedet.

Vi er dog ikke i fare i Danmark....

Anmeld Citér

8. oktober 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad er du bange for? For dig selv eller for de ukrainere, der har været under belejring i over 6 måneder?

Jeg er bange for hele Europas sikkerhed, og det er skrækkeligt det der foregår i ukraine, præsidenten af ukraine udtaler at Putin gør sit samfund klar til atomkrig, ved en anonym skrev, at det ikke var tæt på at være en realitet i ukraine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.