Angst for atomkrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.029 visninger
76 svar
59 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. september 2022

Anonym trådstarter

Jeg er enlig fuldtidsmor til to skønne drenge på 4 og 18 år.

Min den store følger selvfølgelig med i nyhederne, og vi har snakke om krigen, nu truere Putin jo så med atomkrig mod nato/vesten, og jeg bliver mere og mere angst for om atomkrig bliver en realitet

Er jeg den eneste der er ved at panikke?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2022

Anonym

Ved ikke om jeg er bange for atomkrig lige frem.. 

men har da en dyb bekymring for der efterhånden ikke kommer en tilstand igen som vi kendte før, og at en ny verdens krig er realistisk. Det gør mig trist at tænke på hvilken verden mine børn skal opleve de næste 5-10 år, hvis ikke længere. 

Tror på at vi må prøve at se det positive i tingene og håbe på det hele løser sig, vi kan ikke gøre så meget andet

Anmeld Citér

23. september 2022

Mt_2020

Jeg er bange for hvilken syg verden det er jeg har valgt at sætte et barn til verden i. Jeg ved ikke hvor meget jeg frygter en atom krig, for hvis Putin først begynder på noget så har vesten så mange atom våben at Rusland er væk.

Men det er skræmmende hvordan verden er blevet. 

Anmeld Citér

23. september 2022

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg frygter ikke, at Putin kommer til at gøre alvor af truslen. Han forsøger netop bare at skræmme. 

Putin er magtbegærlig og ønsker at blive husket som ham der gjorde Rusland stort igen. Hvis han smider en atombombe, så får han så  mange tilbage, at han i stedet får udslettet Rusland og det eftermæle ønsker han ikke. 

Han kunne da sikkert godt besejre Ukraine ved at smide en atombombe i Kiev, men så overtager han et land, der er smadret og kommer til at skulle genopbygge i mange, mange i år. Derudover ville brug af atomvåben i Ukraine smadre den illusion han forsøger at give russerne om, at Rusland er overlegne hvis de ikke kan slå Ukraine uden at bruge det ultimative våben.

Mit bud er, at truslen skal sikre, at de vestlige lande ikke går ind i krigen på Ukraines side, når nu de forskellige lande begynder at blive presset af deres borgere pga. manglende og/eller meget dyr varme/energi, når vinteren sætter ind. Truslen kommer lige nu, fordi landene er samlet til FN møde i New York og så frygter Putin, hvad landene kan snakke om og planlægge derovre. Der sker jo meget andet end, hvad vi ser på talerstolene.

Anmeld Citér

23. september 2022

Anonym

Jeg er også rad for atomkrig.

Putin er næppe så dum at han smider en atombombe i Ukraine, da det så går ud over Rusland selv, så tænker Nordsøen er et godt bud og det er jo lige ved siden af Danmark

Anmeld Citér

23. september 2022

Mrs.

Tror det er vigtigt vi tager det oppefra og ned, og lærer vores børn at navigere i den verden der kommer, efter bedste evne. 
vigtigst er lige nu, ikke at lade børnene opleve de voksnes bekymringer og frygte. 
både ifht krig men også i forhold til energikrisen og inflationen. Børnene bliver så bekymret hvis mor og far hele tiden snakker økonomi og at de ikke har penge nok osv. eller konstant hører nyheder i baggrunden eller mor og far taler om krig. 

Tror det bedste vi kan gøre, er at holde fast i det normale, og være en konstant for vores børn, skærme dem for bekymringer om krig, økonomi mm. Alt andet er ude at vores hænder

Anmeld Citér

23. september 2022

DueFar

Anonym skriver:

Jeg er også rad for atomkrig.

Putin er næppe så dum at han smider en atombombe i Ukraine, da det så går ud over Rusland selv, så tænker Nordsøen er et godt bud og det er jo lige ved siden af Danmark

Jeg tror ikke lige jeg kan forstår hvorfor Nordsøen står for skud?

Anmeld Citér

23. september 2022

Cerenia

Jeg tænkte meget på det i starten, men er mere afslappet omkring det nu. 
jeg kan hverken gøre til eller fra hvad fremtiden bringer. 
vil ikke leve et liv i angst og frygt, så vil hellere fokusere på det jeg har kontrol over (mit fokus) og fokusere på nutiden og være glad for mit liv. 

Anmeld Citér

23. september 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg er stoppet med at følge nyheder så vidt muligt. De påvirker mig for negativt og jeg kan hverken gøre fra eller til alligevel.

Men det er så trist at vi i 2022 er så påvirket af ganske få personers pissen territorium. Verden bliver tilsyneladende aldrig klogere. 

Anmeld Citér

23. september 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Lige son Lenfar prøver jeg så vidt muligt ik at læse/se alt for mange nyheder, der omhandler putins krig! 

Jeg er godt klar over hva der forgår, men jeg ved også at jeg ik ka gøre noget for at ændre det.

Jeg er KÆMPE modstander af putin, og alt hva han står for! Samtidig er jeg nød til at tænke at det russisk folk, jo heller ik ønsker krigen, men at det ligger så dybt i de fleste af dem, at de ik selv har et valg, omkring hva der sker. De gør hva de får besked på. Dem der ik gør forsvinder desværre på mystisk vis.

Jeg prøver ihærdigt på, ik at bygge skrækhistorie op, omkring krig og økonomi, når vores unger er til stede. Vi lægger meget vægt på, at gøre det så kort og klart, hva der forgår ude i verden, så de er godt opdateret. 

Vi er begyndt at købemere samlet ind og tanke benzin, når prisen er lavere osv osv.

Ang atomkrig så tænker jeg, at der er et par lande, der ku finde på det, men igen ka jeg in gøre nogen forskel. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.