Øv jeg er så ked af det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Okay så tager vi den fra bunden af. Det lyder til det er nødvendigt med den udtalelse.
Gender dysphoria er ikke noget du skal ønske for nogen. Det sænker din livskvalitet og medfører store traumer og psykiske problemer. HVIS min søn udviste tegn på gender dysphoria ville jeg sørge for terapi. Jo hurtigere jo bedre. Ofte er det forbundet med body dysmorphia som gør de føler der er flere ting på deres krop som ikke burde være der. Bryster, penis osv. Mange som går hele vejen skal stadig leve med konstant dysphoria omkring deres køn. Det er en daglig kamp. Lidt ligesom body dysmorphia som udvikler sig til at de føler den ene arm ikke skal være der. Heldigvis vil de fleste læger ikke skære en rask arm af, fordi patienten ikke kan forlige sig med den. Det er de samme ting der er på spil ved gender dysphoria. Der burde sættes ind med meget mere terapi istedet for hormoner og puberty blockers. Jeg får lidt fornemmelsen af at du læser det som at jeg ønsker de skal leve et forfærdeligt liv, dog forholder det sig lige modsat. Mange som ikke rigtig har sat dig ind i det føler næsten de er sådan ekstra "woke" og hippe hvis deres søn begynder at udvise tegn på gender dysphoria og body dysmorphia, hvor det i realiteten er meget tragisk og ikke et ønskværdigt liv i længden da det er forbundet med så meget smerte og fortvivlelse. Jeg synes faktisk tendensen er at forældre næsten gerne vil skubbe dem i den retning (gjort af et godt hjerte og uvidenhed) men virkeligheden er desværre ikke så rosenrød. Så det jeg prøver at sige er at nej jeg ville bestemt ikke opfordrer ham til at gå i skole i kjole, men istedet imødekomme ham lidt mindre aggressivt. Jeg tror du blander tingene lidt sammen og ser spøgelser. Selvfølgelig kan en pige lege med drager og superhelte og en dreng kan lege med barbie. Deres interesser kan spænde vidt uden at det behøver udvikle sig i retning af gender dysphoria. Så lad dem endelig lege med lige det de lyster, men lad vær med at skubbe dem i retning af et liv i fortvivlelse for at være i og åh så åben. Det er der ingen grund til.

Det er så fedt skrevet  dejligt med en der har sat sig ind til tingene  det er lidt træls med alle dem i denne tråd der bare prøver at lave drama

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det er så fedt skrevet  dejligt med en der har sat sig ind til tingene  det er lidt træls med alle dem i denne tråd der bare prøver at lave drama

Hvem prøver at lave drama?

Der bliver spurgt om ting. Og om HVIS drengen ønsker det.. 

Anmeld Citér

22. juli 2022

AnoMor

BAE skriver:

Hvor har hun skrevet noget om at opfordrer barnet.

Det er vis det er BARNETS ønske om en kjole, vil du lade ham? Hvis HAN vælger en lyserød pels trøje, må han få den?

HANS VALG, ingen opfordringer til noget.

Det er et enkelt spørgsmål : hvis han spørger om han må, hvad vil du så sige? 

Præcis! 

jeg snakker omme om gender dysphobia overhovedet. Jeg snakker om at en dreng måske gerne vil have en kjole fordi han synes den er super flot og dejlig at have på. 

har selv en kusine som kun vil have kort hår og fodbold trøjer og shorts. Det får hun lov til fordi sådan har hun det bedst. Betyder ikke at hun vil skifte køn. 

Anmeld Citér

22. juli 2022

AnoMor

Der er ingen det laver drama udover hende der pludselig blandet gender dysfobia ind i debatten. Det er bestemt ikke mig der bringer det på banen. 

jeg snakker om at en dreng der vil have en kjole på fordi han synes den er flot og dejlig at have på. Ikke om en dreng der vil have skåret pikken af og blive til en pige. Det er “anonym” der vender den dertil. Den står hun med helt alene. 

Anmeld Citér

22. juli 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnoMor skriver:

Præcis! 

jeg snakker omme om gender dysphobia overhovedet. Jeg snakker om at en dreng måske gerne vil have en kjole fordi han synes den er super flot og dejlig at have på. 

har selv en kusine som kun vil have kort hår og fodbold trøjer og shorts. Det får hun lov til fordi sådan har hun det bedst. Betyder ikke at hun vil skifte køn. 

Præcis, jeg ved ikke hvorfor gender dysphopia, skulle ind over. 

Det var omkring neglelak, kjoler.. Intet pres eller opfordring, men HVIS barnet har et ønske. 

Hvorfor kan en dreng ikke gå i en plysset trøjer uden at folk råber, du presser ham til at skifte køn?? 

Anmeld Citér

22. juli 2022

AnoMor

BAE skriver:

Præcis, jeg ved ikke hvorfor gender dysphopia, skulle ind over. 

Det var omkring neglelak, kjoler.. Intet pres eller opfordring, men HVIS barnet har et ønske. 

Hvorfor kan en dreng ikke gå i en plysset trøjer uden at folk råber, du presser ham til at skifte køn?? 

Godt spørgsmål. Synes det er sørgeligt .. ærlig talt for det lærer kun barnet ikke at have lov til at være sig selv og vil miste tilliden til sine forældre i længden. Fordi hvis de ikk kan accepterer noget så simpelt som en kjole eller en plysset sweater. Hvad kan de så eller ikke accepterer. 
Det er lige til at ødelægge et barns selvtillid i en tidlig alder. 

Anmeld Citér

22. juli 2022

Anonym

AnoMor skriver:

Der er ingen det laver drama udover hende der pludselig blandet gender dysfobia ind i debatten. Det er bestemt ikke mig der bringer det på banen. 

jeg snakker om at en dreng der vil have en kjole på fordi han synes den er flot og dejlig at have på. Ikke om en dreng der vil have skåret pikken af og blive til en pige. Det er “anonym” der vender den dertil. Den står hun med helt alene. 

Nej det gør jeg jo så ikke helt. For det er lidt i den retning du bevæger dig (sikkert ubevidst.) Netop fordi de fleste ikke har sat sig ind i det og derfor ikke rigtig tænker over konsekvenserne og tror det er harmløst. I dit tilfælde er det sikkert harmløst. Vil gerne svare på det igen selvom jeg lige har gjort det. Jeg ville IKKE lade min dreng gå i kjole, og hvis det viste sig at det var et stort problem for ham så ville jeg tage den derfra. JA han måtte gerne klæde sig ud til en leg i en kjole, men jeg ville ikke gå ned og købe en hverdagskjole til ham til daglig brug. 

Anmeld Citér

22. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Nej det gør jeg jo så ikke helt. For det er lidt i den retning du bevæger dig (sikkert ubevidst.) Netop fordi de fleste ikke har sat sig ind i det og derfor ikke rigtig tænker over konsekvenserne og tror det er harmløst. I dit tilfælde er det sikkert harmløst. Vil gerne svare på det igen selvom jeg lige har gjort det. Jeg ville IKKE lade min dreng gå i kjole, og hvis det viste sig at det var et stort problem for ham så ville jeg tage den derfra. JA han måtte gerne klæde sig ud til en leg i en kjole, men jeg ville ikke gå ned og købe en hverdagskjole til ham til daglig brug. 

Sådan noget vås at fyre af. Du ved intet om hvad jeg ved og ikke ved. Men kan så oplyse dig om at jeg har meget tætte venner der rent faktisk har gender dysphobia og er i i gang med at skifte køn. Nogen mangler endda kun sidste operation. Og jeg ved udemærket hvad de kæmper med. Så spar mig for din lomme psykologiske bedrevidenhed som ingen steder har at gøre her. 

du har svaret ja. Og jeg reagerer som før ved at sige “stakkels barn. Ikke at må være sig selv”

Anmeld Citér

22. juli 2022

Anonym

Sådan noget vås at fyre af. Du ved intet om hvad jeg ved og ikke ved. Men kan så oplyse dig om at jeg har meget tætte venner der rent faktisk har gender dysphobia og er i i gang med at skifte køn. Nogen mangler endda kun sidste operation. Og jeg ved udemærket hvad de kæmper med. Så spar mig for din lomme psykologiske bedrevidenhed som ingen steder har at gøre her. 

du har svaret ja. Og jeg reagerer som før ved at sige “stakkels barn. Ikke at må være sig selv”

Jeg kan godt mærke du er ramt når du reagerer som du gør. Du tager det meget personligt istedet for at se på det som en helhed. Det lidt ærgerligt og viser egentlig bare den generelle holdning til tingene og ikke hvad der er barnets bedste. Flertallet har ikke altid ret. 

Anmeld Citér

22. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg kan godt mærke du er ramt når du reagerer som du gør. Du tager det meget personligt istedet for at se på det som en helhed. Det lidt ærgerligt og viser egentlig bare den generelle holdning til tingene og ikke hvad der er barnets bedste. Flertallet har ikke altid ret. 

Igen udtaler du dig om noget du hverken ved noget om eller har forstand på. 
forskellen her er.. jeg behøver ikk genne mig bag en anonym knap for at ytre min mening. 

Kan du have en dejlig aften.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.