Øv jeg er så ked af det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Bare fordi man nogle gange bliver kede af, at ens partner ikke ønsker at deltage i gåture, picnic eller babysalmesang, så betyder det ikke at man behøver at gå fra sin partner. 
min mand er bare selvstændig af natur og det er vores børn også som de efterhånden er blevet store, at jeg så har behov for at han godt gad at tage mere med til familie tamtam, må jeg bare acceptere ligesom han må sluge nogle kameler ved mig. 
Jeg sætter i bund og mega meget pris på at min mand har lært mig at klarere tingene selv. Jeg har været gift med en der konstant ville behage mig, det var ikke rart 

Men så har du jo netop svaret på hvorfor du er sammen med ham. Og det er dejligt. Men tænker bare hvis man går og græder over noget man savner hos en partner, skal man jo netop finde ud af hvorfor man er sammen med ham og om der er noget ved ham der kan opveje det man savner. Og man kan også kigge indad og finde frem til hvad der er vigtigst i ens kærlighedsliv og familieliv.  

Ingen er 100%, men man skal altså ikke gå og græde over det man føler man mangler i sit parforhold. Så skal man finde ud af hvordan man kan finde glæden og hvad der skal til. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Men så har du jo netop svaret på hvorfor du er sammen med ham. Og det er dejligt. Men tænker bare hvis man går og græder over noget man savner hos en partner, skal man jo netop finde ud af hvorfor man er sammen med ham og om der er noget ved ham der kan opveje det man savner. Og man kan også kigge indad og finde frem til hvad der er vigtigst i ens kærlighedsliv og familieliv.  

Ingen er 100%, men man skal altså ikke gå og græde over det man føler man mangler i sit parforhold. Så skal man finde ud af hvordan man kan finde glæden og hvad der skal til. 

Enig. Jeg tror også bare, at vi også nemt bliver påvirket af alle de super perfekte familier, som stråler på Instagram blogs og i bladene - det ville være skønt med et mere nuanceret billede af familielivet 

Anmeld Citér

21. juli 2022

Anonym

Må jeg vende spørgsmålet om, og spørge hvorfor du vælger at dele livet (vel at mærke dit formentligt eneste af slagsen), med et menneske som ikke deler dine værdier eller gør dig lykkelig? Er det nok for dig? Er det okay at dine børn lærer at det er sådan man er familie? 

Anmeld Citér

21. juli 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja jeg troede også at jeg var den eneste i verden  

på positiv-siden vil jeg sige at når jeg ser den slags mænd som laver alt muligt med deres familie… og den værste af misundelsen er gået af, så tænker jeg alligevel at jeg nok ikke ville kunne få det til at fungerer i ægtesengen med den type mand  altså den der type som lige laver deres stemme lidt mere lys i det når han taler til børnene  det er ikke så maskulint synes jeg

What? Mænd, som prioriterer familien = mænd, som ikke er maskuline? 

Anmeld Citér

22. juli 2022

Anonym

Mor og meget mere skriver:

What? Mænd, som prioriterer familien = mænd, som ikke er maskuline? 

Det var en specifik situation jeg hentydede til, altså mænd der gør deres stemmer lysere når de taler til deres børn, eller F.eks giver deres børn lov til at give dem neglelak på. Nej det er ikke maskulint synes jeg

Anmeld Citér

22. juli 2022

Anonym

Enig. Jeg tror også bare, at vi også nemt bliver påvirket af alle de super perfekte familier, som stråler på Instagram blogs og i bladene - det ville være skønt med et mere nuanceret billede af familielivet 

Kig dig omkring i stedet og gå en tur i Bilka en lørdag formiddag. DET er virkeligheden. man kan ikke give de forskellige medier skylden for sådan nogle ting. Man skal være kildekritisk og realistisk og huske at at alt hvad der ser dejligt ud på sociale medier, film og realitet mm ikke er den skanbarlige sandhed. Sluk for tingene hvis du ikke kan skelne og bliver for påvirket af det. Livet er simpelthen for kort til at gå og græde over man ikke har det de andre har. Man må sgu tage action hvis man vil ændre noget for der kommer ingen andre og gør det for en.

Anmeld Citér

22. juli 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Det var en specifik situation jeg hentydede til, altså mænd der gør deres stemmer lysere når de taler til deres børn, eller F.eks giver deres børn lov til at give dem neglelak på. Nej det er ikke maskulint synes jeg

Det er faktisk bevist at voksne helt naturligt lader stemmelejet gå en tone op når vi taler til babyer/småbørn fordi de netop reagerer på højere toner fremfor dybe toner.. 

så det du ikke synes er maskulint, er faktisk en naturlig ting som alle voksne gør i et eller andet omfang. 

Anmeld Citér

22. juli 2022

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Der er selvfølgelig meget andet der opvejer det her. Og tror også det bunder i nogle andre ting. Men overordnet set så er vores kærlighedssprog forskellige og vi må finde en mellemvej

Anmeld Citér

22. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ja jeg troede også at jeg var den eneste i verden  

på positiv-siden vil jeg sige at når jeg ser den slags mænd som laver alt muligt med deres familie… og den værste af misundelsen er gået af, så tænker jeg alligevel at jeg nok ikke ville kunne få det til at fungerer i ægtesengen med den type mand  altså den der type som lige laver deres stemme lidt mere lys i det når han taler til børnene  det er ikke så maskulint synes jeg

Jeg har netop sådan en mand. En som sætter familien først, gør stemmen lysere, både kan tage neglelak og makeup på for pigerne.

Men jeg kan love dig for han er MAND i soveværelset, eller hvor han lige får gode idéer.  Også meget mere end de der mandlige mænd jeg tidligere har haft.

Anmeld Citér

22. juli 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Der er jeg så i den helt anden boldgade. Synes det er såå fedt med mænd der ikke er bange for at lade deres døtre give dem neglelak på, makeup, have en kjole på. Vise at det ikke er forkert for en mand. Vise deres sønner at der ikke er noget galt med at klæde sig ud som prinsesse. 

At de kan vise en mere følsesmæssig side af sig selv. Ligesom jeg som kvinde ikke behøver at have make up på, jeg går i "drenget" tøj, ikke går i kjole/nederdel . Men også godt elsker pink, og neglelak. At vi kan være os selv og at ting ikke behøver være kønsbestemt.

Men ja det er din mening, og den skal du have lov til at have. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.