Gå på toilet midt i maden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2022

Carina:-)

Hanspige skriver:

Ja selvfølgelig. Det er da mega forstyrrende hvis halvdelen af mødet lige skal på wc. Så ja det er helt okay. Kan slet ikke forstå at man som voksen ikke kan forstå at man skal vente med at gå på toilet til mødet er færdigt. 

Jeg synes også det virker sært - altså vi ser da ingen sætte sig på gaden .

Så de fleste kan nok godt lige holde sig 10 min. 

Og har møder hver evige eneste dag - og har endnu til gode at et voksen menneske lige afbryder med at de skal på toilettet.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2022

fehår

Jeg lader altså også mine elever gå på toilettet midt i undervisningen. 

Og jeg kunne sagtens finde på at gå på toilettet under et møde alt efter mødets varighed. 

Det er nu engang bare rarest at adlyde kroppens signaler, når man har muligheden - også selvom jeg da bestemt kan tvinge mig selv til at vente, hvis jeg ikke er i nærheden af et toilet.

Anmeld Citér

24. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Carina:-) skriver:

Og har møder hver evige eneste dag - og har endnu til gode at et voksen menneske lige afbryder med at de skal på toilettet.  

Synes så også der er forskel på at holde sig når der IKKE er noget, til hvis der er et. 

Jeg kan sagtens holde mig når min krop ved at der ikke er et toilet, men ligeså snart jeg ved at der er et, så reagerer kroppen og så skal man altså bare på toilettet.

Kan ikke se hvorfor man skal vente, når man ikke SKAL vente.

Ville du lade et barn sidder 1,5  time i skolen, hvis barnet virkelig skulle på toilettet?

Eller holde sig i to timer fordi der ikke er pause i mødet?

Anmeld Citér

24. juni 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg forstår din frustration. Herhjemme føler jeg også, at det er sjældent, vi har et aftensmåltid i ro omkring bordet uden nogen rejser sig. Så er det noget, der bliver spildt, der skal tørres op, så mangler der ketchup, salt el., der skal hentes, så skal katten lukkes ind, så ringer en telefon, og ja så skal barnet ofte på toilet. DET får hun dog altid lov til. 

Jeg ville ønske, at bare det kvarter-ish burde vi da kunne blive på vores pladser, spise og snakke sammen. Jeg er overrasket over, hvor almindeligt det er med toiletbesøg midt i maden. Trods alt rart at vide, at det ikke kun er hos os. 

Anmeld Citér

24. juni 2022

Cirkeline87

Lomm skriver:

Vi beder vores børn tisse inden aftensmaden, men begge to (7 + 10) skal meget ofte pludseligt på toilet med nr 2 midt i maden. Vi har tilladt det da de var mindre med en formodning om at det ville stoppe senere hen, men det fortsætter bare.

Vi er godt trætte af det, spørger altid om de ikke lige kan vente til vi er færdige, men det er tilsyneladende altid en mega haster.

Gør jeres det samme, og er det for tidligt at vi tvinger dem til at vente (typisk 5-10min) ?

Jeg synes det er underordnet om det er normalt jeg synes det er vigtigere at kigge på sine børn og hvad de har brug for at dine har åbenlyst   behov for at gå på toilettet under aftensmaden og sådan er det bare og skulke det måske viser sig at det ikke er flere tælle der har et behov det betyder  nødvendigvis ikke det er unormalt.

Anmeld Citér

24. juni 2022

Hanspige

Carina:-) skriver:

Præcis.. man kan jo godt holde sig i bilen og lign. Så hvorfor det er så frygteligt at gøre det til et møde forstår jeg ikke.

Anmeld Citér

24. juni 2022

Hanspige

BAE skriver:

Men der er også forskel på børn og voksne. 

Hvorfor skal børnene holde sig hvis der er et toilet og at det de laver ikke "kræver" at de er der...? Skal lærere også nægte børnene at gå på toilettet hvis de er ved at tisse i bukserne? Damm en ramasjang det ville komme mod den lærer...

Det er IKKE alle der bare kan holde sig..

Vi lære børnene når de er små : sig til hvis du skal tisse, eller bare løv ud på toilettet hvis du skal. Så bliver de større, og så er det andre regler? 

Det har jeg ikke skrevet noget om. Jeg reagerede på om chefen sagde man måtte gå på wc eller ej. 

Det er forstyrrende at børnene går midt i maden og kommer tilbage når alle er færdige med at spise 

Anmeld Citér

24. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Hanspige skriver:

Det har jeg ikke skrevet noget om. Jeg reagerede på om chefen sagde man måtte gå på wc eller ej. 

Det er forstyrrende at børnene går midt i maden og kommer tilbage når alle er færdige med at spise 

Men det er da også forstyrrende at de sidder og tripper, ikke kan koncentrere sig om maden, fordi de skal på toilettet, og måske bare skovler det ind. 

Hellere at de kommer på toilettet og kan nyde maden.

Anmeld Citér

24. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Hanspige skriver:

Præcis.. man kan jo godt holde sig i bilen og lign. Så hvorfor det er så frygteligt at gøre det til et møde forstår jeg ikke.

Fordi ens krop kan godt reagere, fordi ens hjerne ved der er et toilet i nærheden eller tæt på og så kan trangen blive større.

Og folk pisser sku da også i skoven eller i vejkanten. (både børn og voksne) 

Anmeld Citér

24. juni 2022

Carina:-)

Synes så også der er forskel på at holde sig når der IKKE er noget, til hvis der er et. 

Jeg kan sagtens holde mig når min krop ved at der ikke er et toilet, men ligeså snart jeg ved at der er et, så reagerer kroppen og så skal man altså bare på toilettet.

Kan ikke se hvorfor man skal vente, når man ikke SKAL vente.

Ville du lade et barn sidder 1,5  time i skolen, hvis barnet virkelig skulle på toilettet?

Eller holde sig i to timer fordi der ikke er pause i mødet?

Nej selvfølgelig ikke -  børn er sjældent med til mine møder ...så det er slet ikke et issue. 

Og gør det heller ikke under maden - selv om det ofte kun drejer sig om 15 min.

Men jeg ville forvente at en voksen godt kan holde sig under et måltid.

Synes ( sart som jeg er) ar det er ulækkert at voksne rent ud sagt sk... og så sætter sig ind til bordet igen - for at fylde op... 

Børn er en anden snak - men voksne burde godt kunne holde sig . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.