Gå på toilet midt i maden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2022

Annemette07

Lomm skriver:

Vi beder vores børn tisse inden aftensmaden, men begge to (7 + 10) skal meget ofte pludseligt på toilet med nr 2 midt i maden. Vi har tilladt det da de var mindre med en formodning om at det ville stoppe senere hen, men det fortsætter bare.

Vi er godt trætte af det, spørger altid om de ikke lige kan vente til vi er færdige, men det er tilsyneladende altid en mega haster.

Gør jeres det samme, og er det for tidligt at vi tvinger dem til at vente (typisk 5-10min) ?

Nej, men jeg var altid som dine børn, og gør det også ofte den dag i dag mine forældre kunne heller ikke forstå mig, men jeg fik dog oftest lov. Jeg var dog udfordret når jeg var på spejderlejr og der måtte jeg ikke. Det resulterede i jeg ofte ikke kunne sidde roligt og at jeg ikke fik spist ret meget, fordi 'følelsen' forstyrrede mig. 

Jeg har desværre ikke noget råd til det, andet end lade børnene 'gå'. Jeg kunne hvert fald hurtigere være tilbage ved spisebordet end at slippe af med 'trangen' :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2022

Kir

Jeg er enig i at det er rigtig usundt at holde sig, så stemmer i med de andre der siger at I bare skal lade børnene gå på toilettet når de skal. Det kan give rigtig mange problemer senere hvis man lærer at ignorere trangen.

Og så vil jeg lige sige, at det altså ikke er godt at bruge 20-30 min på toilettet. Man skal max sidde 5 min, og så prøve igen senere hvis man ikke kan komme af med det hele. Det andet kan også give problemer. Bla med hæmorider.

Så lad dem få lov at skide, men sæt gerne grænser ved hvor længe. 

Anmeld Citér

24. juni 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm
Kastanje skriver:

Hold da op  der er godt nok nogen der har fået for hård pottetræning selv.  Wow bare wow

Jeg ville da blive stik tosset hvis nogen forhindrede mig i at komme på toilettet. Hvad tænker I på og hvad er problemet. Jeg bliver helt skræmt i forhold til hvor stramt I opdrager jeres børn ellers. Må de heller ikke tisse om natten fordi det gør man når man står op. …

Jeg tænker til gengæld wow der er nogen der læser noget jeg slet ikke skriver... 

jeg skriver helt præcist at vi ikke har gjort noget indtil videre udover at spørge om de kan vente, men at det irriterer os (som andre nævner pga manglende hygge), og så spørger jeg herinde om det er normalt eller man kan bede dem vente (læs jeg siger endnu ikke noget til børnene, men sørger for at informere mig om emnet).

du læser til gengæld at vi er strenge forældre (hvorefter du begynder at forestille dig hvad vi ellers kunne finde på af mærkelige regler). Godt så

Anmeld Citér

24. juni 2022

Kastanje

Jeg tænker til gengæld wow der er nogen der læser noget jeg slet ikke skriver... 

jeg skriver helt præcist at vi ikke har gjort noget indtil videre udover at spørge om de kan vente, men at det irriterer os (som andre nævner pga manglende hygge), og så spørger jeg herinde om det er normalt eller man kan bede dem vente (læs jeg siger endnu ikke noget til børnene, men sørger for at informere mig om emnet).

du læser til gengæld at vi er strenge forældre (hvorefter du begynder at forestille dig hvad vi ellers kunne finde på af mærkelige regler). Godt så

Jeg skriver som jeg skriver fordi det du beder om er absurd. Hvad ville du selv gøre, hvis din chef bad dig holde dig mens i spiste frokost og du bare mærkede ting presse på.  At du/I bare får tanken om at bede dem om at vente, spørger om hvilken alder man kan tvinge dem til at vente er på alle måder forskruet. 
og ja - det er lige så absurd at sige skid ikke under aftensmaden som at sige tis ikke mens du sover. Det var for at sætte det i perspektiv. 

Anmeld Citér

24. juni 2022

Hanspige

Kastanje skriver:

Jeg skriver som jeg skriver fordi det du beder om er absurd. Hvad ville du selv gøre, hvis din chef bad dig holde dig mens i spiste frokost og du bare mærkede ting presse på.  At du/I bare får tanken om at bede dem om at vente, spørger om hvilken alder man kan tvinge dem til at vente er på alle måder forskruet. 
og ja - det er lige så absurd at sige skid ikke under aftensmaden som at sige tis ikke mens du sover. Det var for at sætte det i perspektiv. 

Slap dog af 

Man har da lov at spørge. 

Jeg synes også det er mega irriterende med toilet besøg midt i maden og det er uanset om det er voksne eller børn. Hvis chefen sagde at jeg skulle vente til efter mødet, så er det fair nok. Midt i min pause bestemmer chefen ikke

Anmeld Citér

24. juni 2022

Kastanje

Hanspige skriver:

Slap dog af 

Man har da lov at spørge. 

Jeg synes også det er mega irriterende med toilet besøg midt i maden og det er uanset om det er voksne eller børn. Hvis chefen sagde at jeg skulle vente til efter mødet, så er det fair nok. Midt i min pause bestemmer chefen ikke

Seriøst - mener du det er ok hvis din chef - vent lige med et toiletbesøg til efter afdelingsmødet?

her vil jeg så forbeholde mig ret til at have en anden holdning . Jeg synes det er grænseoverskridende at bestemme andres toilet vaner.. hos voksne og børn.

Anmeld Citér

24. juni 2022

Hanspige

Kastanje skriver:

Seriøst - mener du det er ok hvis din chef - vent lige med et toiletbesøg til efter afdelingsmødet?

her vil jeg så forbeholde mig ret til at have en anden holdning . Jeg synes det er grænseoverskridende at bestemme andres toilet vaner.. hos voksne og børn.

Ja selvfølgelig. Det er da mega forstyrrende hvis halvdelen af mødet lige skal på wc. Så ja det er helt okay. Kan slet ikke forstå at man som voksen ikke kan forstå at man skal vente med at gå på toilet til mødet er færdigt. 

Anmeld Citér

24. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Hanspige skriver:

Ja selvfølgelig. Det er da mega forstyrrende hvis halvdelen af mødet lige skal på wc. Så ja det er helt okay. Kan slet ikke forstå at man som voksen ikke kan forstå at man skal vente med at gå på toilet til mødet er færdigt. 

Men der er også forskel på børn og voksne. 

Hvorfor skal børnene holde sig hvis der er et toilet og at det de laver ikke "kræver" at de er der...? Skal lærere også nægte børnene at gå på toilettet hvis de er ved at tisse i bukserne? Damm en ramasjang det ville komme mod den lærer...

Det er IKKE alle der bare kan holde sig..

Vi lære børnene når de er små : sig til hvis du skal tisse, eller bare løv ud på toilettet hvis du skal. Så bliver de større, og så er det andre regler? 

Anmeld Citér

24. juni 2022

AnoMor

Hanspige skriver:

De fleste voksne holder sig jo nok også automatisk hvis de skal på wc under et møde. Med mindre det er virkelig galt og man decideret begynder at få ondt i maven. Så kan ingen forlange at man skal vente. 
Og det er vel næppe halvdelen af mødet der skal på wc på en gang på noget tidspunkt i forvejen. 

Anmeld Citér

24. juni 2022

Carina:-)

Jeg forstår dig godt - en ting er hyggen. 

En anden ting er at jeg synes det er ulækkert midt i maden. 

Og forstår slet ikke dem der kan rende ud og ski... og så tilbage og spise.   

Ja så sart er jeg! 

Men de får selvfølgelig lov - hvis det er de skal. Og tørrer også bagdel hvis det er.

Men derfor forstår jeg udmærket din frustration

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.