Gå på toilet midt i maden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2022

Mrs.

Den er vidst kørt lidt af sporet den her tråd.. 

men ts: 

jeg ville personligt ikke nægte mit barn at gå på toilettet. Forstår godt det lidt ødelægger hyggen om bordet, hvis de er på wc 20-30 min, men det kan ændres på. (Og er heller ikke sundt) 

min store dreng (11 år) kan også snildt sidde en halv time på wc hvis han får lov. Samme med hans venner, hans venner fordi jeg har oplevet de tager mobil med på wc! Så det er der forbud mod herhjemme (er også dybt uhygiejnisk!) min søn forklarede jeg det faktisk ikke var sundt og han skulle presse og få det ud eller vente til senere. Det tog tid, men nu kan han sagtens gå på toilet med nr 2 og det tager kun 5 min nu. Det er en kraftig forbedring og meget sundere for ham. 

børn mærker jo blot efter og kan mærke nu er det nu, uanset hvad man lige laver. så selvfølgelig skal de bare gå på toilettet  

hvis det er samme tidspunkt hver aften (ca) ville jeg rykke aftensmaden til et tidligere eller senere tidspunkt. Fx hvis i spiser kl 18 så enten spise 17.30 eller 18.30 hvis det er en mulighed i jeres daglige rutiner

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2022

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Ja det er ærgerligt når man regner med at skulle hygge ved bordet alle sammen. Kender det godt selv med et hjem fyldt med drenge, jeg vælger dog til noget positivt, at vi får mere en til en samtale ved bordet og storebror kan så spise i fred og hyggesnakke imens vi rydder op

Anmeld Citér

24. juni 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hanspige skriver:

Ja selvfølgelig. Det er da mega forstyrrende hvis halvdelen af mødet lige skal på wc. Så ja det er helt okay. Kan slet ikke forstå at man som voksen ikke kan forstå at man skal vente med at gå på toilet til mødet er færdigt. 

Jeg kan slet ikke forstå, at man som chef ville kunne få sig selv til at sige til en medarbejder, at han/hun ikke måtte gå på toilettet - og heller ikke, at man som medarbejder ville acceptere det. Jeg ville tro, det var en absurd joke fra chefens side. 
Netop fordi det aldrig nogensinde ville forekomme, at halvdelen af mødedeltagerne gik på wc midt i det hele, må man da forvente så meget respekt fra sin chefs side, at han/hun ikke stiller spørgsmålstegn ved, om man nu også virkelig skal. 

Jeg kan simpelthen ikke se/høre det for mig - en chef, der spørger “Jamen  skal du virkelig? Du kan ikke lige holde dig?” - eller slet og ret siger “Hov hov, næ nej, du går ingen steder! Så må du altså lige klemme sammen!” 

Findes det som andet end et tænkt eksempel? 

Anmeld Citér

24. juni 2022

Hanspige

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan slet ikke forstå, at man som chef ville kunne få sig selv til at sige til en medarbejder, at han/hun ikke måtte gå på toilettet - og heller ikke, at man som medarbejder ville acceptere det. Jeg ville tro, det var en absurd joke fra chefens side. 
Netop fordi det aldrig nogensinde ville forekomme, at halvdelen af mødedeltagerne gik på wc midt i det hele, må man da forvente så meget respekt fra sin chefs side, at han/hun ikke stiller spørgsmålstegn ved, om man nu også virkelig skal. 

Jeg kan simpelthen ikke se/høre det for mig - en chef, der spørger “Jamen  skal du virkelig? Du kan ikke lige holde dig?” - eller slet og ret siger “Hov hov, næ nej, du går ingen steder! Så må du altså lige klemme sammen!” 

Findes det som andet end et tænkt eksempel? 

Jeg kan slet ikke se for mig at et (eller flere) voksne mennesker ikke kan vente 10 min med at gå på wc når man nu sidder midt i et møde. 

Anmeld Citér

24. juni 2022

Hanspige

BAE skriver:

Den jeg svarede på, var om børn i slutningen. Det var det JEG svarede på. 

Så vi debatterer IKKE samme ting.

Anmeld Citér

24. juni 2022

Hanspige

BAE skriver:

Har jeg sagt noget om 10 min? Nope.

Jeg sagde at man sagtens kan holde sig, men at det kan ske at fordi man ved der er et toilet så skal man mere,.. Fx du har siddet i en bil i 5 timer, ingen tissetrang, men når du så nærmer dig dit hjem, så kommer trangen. 

Møder varer jo ikke kun 10 min. 

Jeg har sagt 10 min. Jeg ved ikke hvad du svarer på

Anmeld Citér

24. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Hanspige skriver:

Så vi debatterer IKKE samme ting.

Det var jo ligesom dit opslag jeg svarede på. At du så sætter det på voksne.. 

Anmeld Citér

24. juni 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hanspige skriver:

Jeg kan slet ikke se for mig at et (eller flere) voksne mennesker ikke kan vente 10 min med at gå på wc når man nu sidder midt i et møde. 

Hvis man sidder i et møde af fx tre timers varighed, har man potentielt allerede ventet ti minutter mange gange … 

Anmeld Citér

24. juni 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Mor og meget mere skriver:

Hvis man sidder i et møde af fx tre timers varighed, har man potentielt allerede ventet ti minutter mange gange … 

Og derudover er der altså mange (fx kvinder med ødelagte bækkenbund, mennesker med IBS, Chron’s el.l, ældre mennesker etc.) der “skal” når de “skal” - om det så er nummer 1 eller nummer 2. At nogen i tråden er så uvidende og ignorante - og samtidig så påståelige - om kroppen er ret vildt!

Anmeld Citér

24. juni 2022

Kastanje

Sjovt at nogen synes i tidligere debatter at man ikke må sige at andre skal bevæge sig mere men man må godt afholde dem fra at tømme deres blære elmer tarme. Uanset om det er børn eller voksne skal man altså ikke styre andres toiletbesøg. Hvis man kan holde sig gør børn og voksne det da. Og skal man så skal man altså. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.